خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند ، واردات فقط برای یک سال است

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/خوزستان نماینده مردم اهواز با اشاره به تصویب مجوز واردات 70 هزار دستگاه خودرو در سال آینده گفت: متاسفانه آنچه که از شرکت های خودروساز داخلی انتظار می رفت، محقق نشده است.

خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند ، واردات فقط برای یک سال است

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص تصویب مجوز واردات 70 هزار دستگاه خودرو اظهار کرد: پیرو صحبت ها و مباحثی که در ماه های گذشته و از ابتدای مجلس یازدهم وجود داشت، کنندگان مردم در مجلس دغدغه ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل، رقابتی کردن بازار خودرو و وجود حق انتخاب برای مردم را داشتند.

وی افزود: صف های طولانی و نوبتی ثبت نام خودروهای داخلی، اختلاف قیمت شدید بین قیمت کارخانه و بازار، مشکلاتی که خودروهای داخلی دارند و تجربه ای که از تصادفات آن ها وجود داشت، همگی باعث این شد که کنندگان از طرق مختلف قانونی به بحث خودرو ورود و در این زمینه اقدام کنند.

کننده مردم اهواز با بیان اینکه متاسفانه آنچه که از شرکت های خودروساز داخلی انتظار می رفت، محقق نشده است، گفت: روزهای اخیر نیز رییس جمهور از پارکینگ های این شرکت ها بازدید و تعداد زیادی از خودروهای دپوشده را مشاهده کرد.

حسینی ادامه داد: تمامی این موارد باعث شد که در قانون بودجه 1401 مصوبه ای را برای واردات 70 هزار دستگاه خودرو داشته باشیم. این اندازه شامل 50 هزار خودروی سواری، دو هزار خودروی هیبریدی و برقی برای صرفه جویی و جلوگیری از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می شود و مابقی نیز ماشین های سنگین که نیاز به آن ها وجود دارد.

وی شرح داد: این مجوز فعلا برای سال 1401 است و واردات مازاد بر این اندازه، قطعا نیاز به مجوز نو خواهد داشت.

کننده مردم اهواز گفت: افرادی هم که به بحث واردات خودرو انتقاد داشتند لازم به ذکر است که این مصوبه، برای یک سال است و یک قانون دائمی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2103

به "خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند ، واردات فقط برای یک سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند ، واردات فقط برای یک سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید