در سرزمین خورشید

به گزارش مجله بیزبینگ، سفر به ایلام، سفر به سرزمین تاریخ و طبیعت است؛ منطقه ای کوهستانی و مرتفع در جنوب غربی ایران و آرام گرفته میان رشته کوه های زاگرس. مکانی که به خاطر موقعیت جغرافیایی اش، تاریخ بسیاری را از سر گذرانده؛ ایلام باستان که در آن موقع آلام یا آلام تو به معنی محل طلوع خورشید خوانده می شد، به خاطر همسایگی با بابلی ها و آشوری ها در غرب، همیشه در جنگ و ستیز با آنها بود. با روی کار آمدن سلسله هخامنشیان در شرق، ایلام

در سرزمین خورشید

در سرزمین خورشید

سفر به ایلام، منطقه ای که روزگاری دیار طلوع آفتاب نامیده می شد

سفر به ایلام، سفر به سرزمین تاریخ و طبیعت است؛ منطقه ای کوهستانی و مرتفع در جنوب غربی ایران و آرام گرفته میان رشته کوه های زاگرس. مکانی که به خاطر موقعیت جغرافیایی اش، تاریخ بسیاری را از سر گذرانده؛ ایلام باستان که در آن موقع آلام یا آلام تو به معنی محل طلوع خورشید خوانده می شد، به خاطر همسایگی با بابلی ها و آشوری ها در غرب، همیشه در جنگ و ستیز با آنها بود. با روی کار آمدن سلسله هخامنشیان در شرق، ایلام انتها جزو قلمرو این پادشاهی شد. سرزمین ایلام فعلی، با روی کار آمدن سلسله های مختلف، فراز و نشیب های فراوان به خود دیده است. سفر به این مکان زیبا، سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز است؛ چرا که نه تنها بناهای باستانی ایلام که طبیعت زیبای آن هم در نوع خود منحصر به فرد است. برای سفر به این منطقه می توانید با شرکت طبیعت گردی و دنیا گردی آفتاب کلوت همراه شوید که سفر به این نقطه را در لیست سفرهای نوروزی خود قرار داده است.

نکته

یادتان نرود

اینها لوازم ضروری این سفر هستند؛ کارت شناسایی، دارو، لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال شخصی، آب معدنی، کفش راهپیمایی سبک، دمپایی، بادگیر، لباس مناسب و گرم، چراغ قوه، کوله یک روزه، کلاه و عینک آفتابی، فلاسک چای انفرادی.

برنامه سفر

در دل تمدن ایلام

در این سفر شما به ملاقات یکی از قدیمی ترین تمدن های ایران در ایلام می روید

روز اول: از تهران به سوی دره شهر در 125 کیلومتری ایلام و 45 کیلومتری پل دختر حرکت می کنید و پس از بازدید از ویرانه های شهر تاریخی و طبیعت سیمره، به ملاقات قلعه فلک الافلاک رفته و پس از آن به شهر ایلام می روید تا شب را در آنجا بگذرانید.

روز دوم: به سوی پل زیبای گاومیشان روی رودخانه سیمره می روید. سپس از تنگه بهرام و شهر باستانی دوره ساسانیان ملاقات می کنید و پس از آن برای اقامت در شب به ایلام برمی گشت.

روز سوم: در این روز روستا و دره زیبای کلم بازدید می کنید و بعلاوه از آثار به جا مانده تاریخی، از جمله قلعه و آتشکده این روستا که احتمال قدمت و سابقه تاریخی منطقه را به دوران مادها افزایش داده است. شب سوم اقامت خود را هم در شهر ایلام می گذرانید.

روز چهارم: به سوی شیروان و چرداول می روید و راهپیمایی سبکی در منطقه خواهید داشت. ملاقات از شهر تاریخی سیروان، لومار، رود سیمره و سرابله در دستور کار این روز است. پس از آن به ملاقات روستای زیبای تنگ قیر از منطقه ها تاریخی استان ایلام و قبرهای مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در آن می روید و سپس برای اقامت آخرین شب به ایلام باز می گشت.

روز پنجم: ملاقات کوتاهی از چوار در حوزه ایلام خواهید داشت و پس از آن به تهران بر می گشت.

منبع: نشریه سرزمین من شماره 31

منبع: راسخون
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1903

به "در سرزمین خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سرزمین خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید