روایت تأثیرگذاری مجسمه - مبلمان بر تعاملات بشری

به گزارش مجله بیزبینگ، سومین نمایشگاه ابژه با تمرکز بر مجسمه های کاربردی و تأکید بر نقش این عناصر بر تعاملات انسانی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

روایت تأثیرگذاری مجسمه - مبلمان بر تعاملات بشری

به گزارش هنرآنلاین، الناز طهرانی، دیزاینر طراح خدمات و معمار از برگزاری سومین دوره نمایشگاه ابژه در فرهنگسرای نیاوران اطلاع داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه نیز مانند دو دوره گذشته ما از معماران، طراحان و هنرمندان مجسمه ساز و نقاش دعوت کردیم تا به مقوله طراحی و دیزاین بپردازند.

او اضافه نمود: تمام تمرکز ما در این نمایشگاه بر آثاری با مضمون مجسمه هایی کاربردی یا اصطلاحات مجسمه- مبلمان بود بنابراین بر روی مبحث میز و حجم های کوچک کاربردی از جنس سنگ تمرکز داشتیم.

کیوریتور نمایشگاه ابژه توضیح داد: ما در این نمایشگاه به دنبال پاسخ دادن به این سؤال هستیم که چطور یک میز می تواند به محل تجمع افراد تبدیل گردد و اساساً شرایطی را ایجاد کند که آنان بتوانند ساعت های طولانی از وقت و زندگی خود را کنار آن بگذرانند؟ در واقع نگاه ما این بود که یک عنصر مانند میز بر تعاملات اجتماعی و کیفیت آن تأثیرگذار باشد.

طهرانی درباره دلیل انتخاب متریال سنگ در این نمایشگاه، بیان نمود: کوشش ما این بود که از پتانسیل های موجود در مواد، مخصوصاً مصالح ایرانی را کشف کنیم به همین خاطر بر عنصر سنگ که از جمله متریال های رایج در ایران به شمار می رود، تمرکز کردیم.

او خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نگاه و هدف این نمایشگاه طرح مسئله در موضوع تعاملات انسانی بود، ما سعی کردیم به این مسئله بپردازیم که اساساً چه مباحثی باعث بی تفاوتی افراد به زندگی اجتماعی و تعاملات شده است و چطور ما می توانیم به واسطه یک شئ اجتماعی، این توجه و تعامل را باز زنده سازی کرد.

این هنرمند، معماری و طراحی را عنصر مهمی در روند زندگی اجتماعی دانست و در این باره گفت: در حقیقت ما بر روی این سؤال نیز تمرکز داشتیم که مسئولیت اجتماعی یک طراح چیست و چطور می توان مسائل روز را با همکاری و تعامل طراحی و معماری با همراهی کاربر نهایی پاسخ داد.

طهرانی درباره نحوه انتخاب آثار در این نمایشگاه شرح داد و اضافه نمود: در این دوره از نمایشگاه ما به دو صورت؛ دعوت از هنرمندان و طراحان شناخته شده و انتشار فراخوان برای هنرمندان جوان در رشته های مختلف اقدام به دریافت آثار کردیم. در ادامه آثار رسیده توسط هیئت داوران که متشکل از هنرمندان عرصه معماری، طراحی و مجسمه سازی هستند، انجام و چند اثر به مرحله نهایی رسید.

او ادامه داد: در مرحله داوری آثار از بین 10 اثر رسیده 4 اثر توسط محمدرضا یزدی، هنرمند مجسمه ساز، آندرآ بونینی، هنرمند طراح و معمار ایتالیایی و مازیار رضایی، پژوهشگر و کنشگر عرصه دیزاین انتخاب شد.

این معمار اعلام کرد: آثار این بخش از نمایشگاه روندی گروهی را دنبال می کرد زیرا کلیه آثار در این بخش به شکل گروهی کار شده بودند، به نحوی که ما در بسیاری از موارد همکاری هنرمندان معمار و طراحان صنعتی را شاهد بودیم.

کیوریتور نمایشگاه ابژه اضافه نمود: در بخش هنرمندان شناخته شده، نیز نزدیک به بیش از 30 اثر بر مبنای دیزاین بریفی که تنظیم شده بود، ساخته شد و در نهایت 30 اثر در این نمایشگاه نمایش داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سومین نمایشگاه ابژه 19 الی 26 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 تا 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 20 به گالری شماره 1 واقع در فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 282

به "روایت تأثیرگذاری مجسمه - مبلمان بر تعاملات بشری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت تأثیرگذاری مجسمه - مبلمان بر تعاملات بشری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید