معرفی نرم افزار اتوکد

به گزارش مجله بیزبینگ، معرفی نرم افزار اتوکد: ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل این نرم افزار پرداخته و به شما بگوییم که اتوکد چیست . همانگونه که میدانیم نرم افزار اتوکد (AutoCAD) یک برنامه تجاری برای طراحی با یاری کامپیوتر (CAD) به شکل دو بعدی، سه بعدی و نقشه کشی است. نرم افزار AutoCAD از سال 1982 به عنوان یک برنامه دسکتاپ (ِ(Desktop و از سال 2010 به عنوان یک برنامه موبایل، وب و فضای ابری با نام AutoCAD 360 در دسترس بود.

معرفی نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد که به وسیله شرکت Autodesk فراوری و پخش شده، در شروع در دسامبر سال 1982 میلادی عرضه شد و روی میکروکامپیوتر هایی با کنترلر گرافیکی داخلی اجرا می شد. قبل از معرفی نرم افزار AutoCAD، بیشتر برنامه های CAD تجاری روی ابر رایانه ها یا مینی کامپیوترها اجرا میشدند و هر یک از کاربران CAD در یک ترمینال گرافیکی مجزا کار می کردند.لامزم به ذکر است که میتوانید جهت یادگیری کامل با این نرم افزار میتوانید به بخش آموزش اتوکد سایت وحید صلاحی www.vahidsalahi.ir مراجعه نمایید.

نرم افزار اتوکد در دامنه وسیعی از صنایع به وسیله معمارها، مدیرهای پروژه، مهندس ها، طراح های گرافیکی و … مورد استفاده قرار می گیرد. اتوکد از سال 1994، به وسیله 750 مرکز آموزش در کل جهان پشتیبانی می گردد.

نرم افزار AutoCAD به عنوان پرچم دار محصول های شرکت Autodesk از مارس سال 1986 تبدیل به رایج ترین برنامه CAD در جهان شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نرم افزار اتوکد را آنالیز کنیم.

  • تاریخچه
  • سازگاری با دیگر نرم افزار ها
  • زبان ها
  • ادغام عمودی
  • اتوکد کجا استفاده می گردد؟
  • چکیده

تاریخچه ای از اتوکد

نرم افزار اتوکد بر گرفته از برنامه ای بود که در سال 1977 شروع شد و در سال 1979 با عنوان Interact CAD عرضه شده. در اسناد اولیه شرکت اتودسک ((Autodesk به این برنامه MicroCAD هم اطلاق شده بود و پیش از تاسیس شرکت Autodesk در آن موقع Marinchip Software Partners نام داشت که به وسیله یکی از موسسان آن به نام مایک ریدل نوشته شده بود.

اولین نسخه از نرم افزار اتوکد به وسیله شرکت اتودسک(Autodesk) در سال 1977 در نمایشگاه Comdex نمایش داده شده و در دسامبر همان سال منتشر شد. نسخه 2016 این نرم افزار مجذوب نماینده، سیومین نسخه اصلی نرم افزار اتوکد برای سیستم عامل Windows است. و همین طور نسخه 2014 این نرم افزار، چهارمین نسخه متوالی برای سیستم عامل Mac است.

سازگاری با دیگر نرم افزار ها

نرم افزار ESRI ArcMap 10 اجازه استخراج به عنوان فایل های نقشه AutoCAD را میدهد. نرم افزار Civil 3D اجازه استخراج به عنوان Object های اتوکد و هم چنین LandXML را میدهد. مبدل های فایل ثالث برای فرمت های خاصی وجود دارند، مثل افزونه Bentley MX GENIO، افزونه PISTE فرانسه، ISYBAU آلمان،OKSTRA و Microdrainage (انگلیس). هم چنین تبدیل فایل های PDF ممکن است؛ ولی دقت نتایج به دست آمده امکان دارد غیر قابل پیش بینی یا تحریف شده باشد. مثل لبه های ناهموار. و هم چنین طراحی پیشرفته.

زبان ها

نرم افزار AutoCAD و AutoCAD LT برای زبان های: انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی، کره ای، چینی ساده، چینی سنتی، پرتقالی برزیلی، روسی، چک، لهستانی و مجارستانی وحود دارد (هم چنین به وسیله بسته های زبان افزوده). مقدار بومی سازی تفاوت دارد و امکان دارد محصول به شکل کامل یا تنها اسناد ترجمه شده باشند. مجموعه دستور های اتوکد هم بومی سازی شده اند.

ادغام عمودی

شرکت اتودسک ((Autodesk چند برنامه عمودی برای بهبود نظم توسعه داده است: (AutoCAD Architecture، AutoCAD Civil 3D، AutoCAD Electrical، AutoCAD ecscad، AutoCAD Map 3D، AutoCAD Mechanical، AutoCAD MEP، AutoCAD Structural Detailing، AutoCAD Utility Design، AutoCAD P&ID and AutoCAD Plant 3D).

به طور مثال، AutoCAD Architecture (که در گذشته Architectural Desktop نام داشت)، به طراح های معماری اجازه می دهد اشکال سه بعدی مثل دیوار، درب و پنجره بکشند و به جای اشکال ساده، داده های هوشمند تری را به آن ها اختصاص دهند؛ مثل خطوط و دایره ها. داده را میتوان طوری برنامه نویسی کرد تا نمایانگر محصول های معماری خاصی باشد که در صنعت ساخت و ساز به فروش میرسند و یا میتوان آن ها را برای قیمت گذاری، تخمین مصالح ها و دیگر مقادیر مربوط به شیء مورد نظر خود، در یک فایل داده استخراج کرد. ابزار های دیگه ای هم از یک مدل معماری سه بعدی، نقشه های دو بعدی استاندارد فراوری می نمایند؛ مثل نما های جانبی و نما های برشی. هم چنین برنامه های Civil Design، Civil Design 3D و Civil Design Professional از اشیای خاص داده پشتیبانی می نمایند و انجام محاسبات استاندارد و نمایش ها را تسهیل می نمایند. Civil 3D ابتدا به عنوان یک افزونه اتوکد به وسیله یک شرکت در نیو همپشایر با نام Softdesk (که در گذشته DCAبود) پیشرفته بود. شرکت Softdesk به وسیله شرکت Autodesk خریداری شد و برنامه Civil 3D تکامل یافت.

اتوکد کجا استفاده می گردد؟

اتوکد به وسیله متخصص ها در بسیاری از صنایع برای انجام دادن هر کاری از جمله طراحی و ساخت نمایشگاه ها گرفته تا ساخت و ساز یک ورزشگاه که طراحی پیچیده دارد!

چکیده

از نرم افزار اتوکد در حوزه های فنی و مهندسی به شکل خیلی گسترده ای استفاده میگردد. مهندس های برق، راه و شهرسازی، مهندس های معماری و ساختمان سازی، مهندس های مکانیک و … به شکل گسترده ای در طراحی ها و ترسیم نقشه های فنی و مهندسی خود از نرم افزار اتوکد استفاده می نمایند.

مهندس های برق نیز می توانند برای ترسیم سیستم های الکتریکی از نرم افزار اتوکد (AutoCAD) استفاده نمایند. در کنار حوزه های کاربری بسیار گسترده این نرم افزار، شاید به توان یکی از مهم ترین زمینه های استفاده از اتوکد (AutoCAD) را در حوزه طراحی داخلی و معماری نیز در نظر گرفت. در آخر امیدواریم این مقاله توانسته باشد به افزایش اطلاعات شما کمکی نموده باشد، چنان چه در خصوص این نرم افزار نظری داشتید، می توانید برای ما کامنت بزارید و یا برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل تر به وب سایت وحید صلاحی و بخش آموزش معماری مراجعه نمایید تا برترین و تازه آموزش ها در زمینه معماری ، اتوکد ، طراحی نما ، طراحی داخلی ، نظام مهندسی و غیره را مشاهده نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1977

به "معرفی نرم افزار اتوکد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نرم افزار اتوکد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید