آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل

به گزارش مجله بیزبینگ، ایلنا/ رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل از آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل اطلاع داد.

آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

رضا کیخواه آریا گفت: عملیات حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس شروع شد.

رضا کیخواه آریا اضافه نمود: به منظور متوقف کردن فرآیند تخریب بیولوژیک ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس شهرستان زابل، حفاظت شیمیایی این اثر شروع شد.

او گفت: یکی از روش های علمی و مرسوم در مبارزه با آسیب بیولوژیک یا همان موریانه ایجاد سد شیمیایی است که با ایجاد حفره هایی با قطر و عمق مناسب ایجاد و سم داخل آن ها تزریق می گردد و با همپوشانی سم در زیر زمین سد شیمیایی مانع از حرکت موریانه به داخل ساختمان و ایجاد آسیب خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل اضافه نمود: در حال حاضر حفاظت شیمیایی از این اثر تاریخی شروع شده تا فرآیند تخریب آن متوقف گردد.

او با بیان اینکه این اقدام در تکمیل عملیات بازسازی اثر بود، گفت: بانک تاریخی ایران و انگلیس شهرستان زابل با هدف راه اندازی با کاربری بازارچه دائمی صنایع دستی مورد بازسازی قرار گرفته که تا به امروز 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی به بهره برداری می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1561

به "آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز حفاظت شیمیایی از ساختمان قدیمی بانک ایران و انگلیس در زابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید