طراحی باغ 1000 متری؛ ایده های لاکچری با هزینه کم

به گزارش مجله بیزبینگ، زندگی و سکونت در مکانی لوکس و زیبا برای همه افراد اهمیت زیادی دارد. با ما همراه شوید. اهمیت این موضوع به ویژه برای طراحان دکوراسیون داخلی و معماران اهمیت چشمگیری دارد. با این وجود با رعایت نکات اصولی و مهم در ساخت باغ و منزل علاوه بر زیبایی، بر مقاومت آن افزوده می گردد.

طراحی باغ 1000 متری؛ ایده های لاکچری با هزینه کم

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شیب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مقاومت و افزایش ایمنی ساختمانی که در آن سکونت دارید یا حتی در بعضی مواقع از آن استفاده می کنید، باعث افزایش ایمنی سلامت و جان افراد می گردد. در این مقاله به طور کامل با نکات مهم در طراحی باغ 1000 متری و ساخت ساختمان های مختلف و افزایش ایمنی و مقاومت آن آشنا می شویم.

نکات طراحی باغ 1000 متری

طراحی و ساخت محوطه ای رو باز و زیبا همواره در ایجاد روحیه ای تازه و شاداب تأثیر زیادی داشته است. طراحی محوطه و فضای باز استفاده و جا نمایی درست و اصولی با استفاده از عناصر و المان های مختلف در یک فضا است. طراحی محوطه باغ و ویلا هم دارای نکات مهم و اصولی است که رعایت آن تأثیر زیادی در افزایش کارایی و زیبایی محیط دارد. 6 نکته مهم در خصوص طراحی باغ 1000 متری به توضیح زیر است:

ایجاد وحدت در محوطه باغ

منظور از ایجاد وحدت در محوطه این است که بین همه عناصری که در باغ و فضای بیرونی آن وجود دارد، ارتباط و پیوستگی وجود داشته باشد. در واقع زمانی که وارد باغ می شوید هیچ المانی در باغ را جدا از دیگری نمی بینید و احساس نمی کنید.

رعایت مقیاس و تناسب

در محوطه سازی باغ منظور از رعایت تناسب یعنی ایجاد و رعایت هماهنگی بین عناصر مختلفی که در ساخت باغ به کار می رود. برای ساخت باغ 1000 متری باید بین کلیه اجزایی که در ساخت آن به کار می رود، تناسب معین گردد تا بیننده یا مالک آن در نگاه اول شاهد نظم و زیبایی توام با یکدیگر باشد.

برای مثال اگر راستا رفت و آمد افراد از یک راهروی بلند با عرض معین است، در سمت دیگر آن یا به موازات آن هم راهرویی با درختان یا راستای با استفاده از چمن مصنوعی ایجاد کنید.

استفاده از سنگ فرش در محوطه باغ

یکی از زیباترین و تأثیر گذارترین عناصر در طراحی باغ استفاده از چمن مصنوعی است. قیمت چمن مصنوعی ارزان یکی از فاکتورهایی است که می تواند در ارزان بودن ساخت محیطی زیبا تأثیر گذار باشد. برای راستا سازی هم می توانید از ترکیب چمن بین سنگ یا چمن مصنوعی بین موزاییک بهره ببرید.

رعایت ریتم

ایجاد و رعایت ریتم در ساختمان سازی مانند صنایع مختلف تداعی کننده نظم و زیبایی است. در طراحی باغ 1000 متری هم می توانید با استفاده از وسایل تکراری و مشابه یک وحدت و ریتم در محیط ایجاد کنید.

برای مثال در طول راستا عبور در باغ چندین درختچه با طول یکسان و سپس یک درخت بلندتر بکارید و این ریتم را مجدداً تکرار کنید. برای افزایش زیبایی این کار و افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش هزینه های نگه داری، توصیه می گردد در این راستا عبور از چمن مصنوعی بهره ببرید.

حداقل استفاده از آب برای آبیاری

در صورتی که قصد یک باغ عظیم را دارید، کاشت گیاهان و درختان زیاد لازم و ضروری است؛ اما توجه داشته باشید که آبیاری گیاهان و درختان باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد رشد کافی، از راستاهای آبیاری بهره ببرید که مصرف آب به حداقل برسد.

نور پردازی در محوطه

برای این که بتوانید شب ها هم در محوطه بیرونی باغ باشید، استفاده از نورپردازی کاملاً ضروری و ضروری است. علاوه بر این، استفاده از المان های نور پردازی هنگام طراحی باغ تأثیر زیادی در ایجاد زیبایی محوطه باغ داشته باشد. برای این کار می توانید از چراغ های روشنایی با ارتفاع های مختلف، چراغ های روشنایی دیواری، نور پردازی داخل آب یا آب نماها بهره ببرید.

ساخت سایه بان در طراحی باغ 1000 متری

بدیهی است که هدف از ساختن باغ استفاده و نشستن در فضا و محوطه بیرونی آن است. به همین منظور یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت، ساخت سایه بان در باغ است. برای ایجاد سایه می توانید از آلاچیق، سایه بان چتری، پرگولا و سایه بان پارچه ای بهره ببرید. با این کار حتی در فصول بارانی هم می توانید از زیبایی محیط لذت ببرید.

انتخاب مصالح

مهم ترین نکته در ساخت و طراحی باغ 1000 متری استفاده و خرید مصالح مناسب و با کیفیت است. برای انتخاب مصالح نکته مهم انتخاب مصالحی است که با شرایط اقلیمی محیط زندگی و موقعیت جغرافیایی باغ سازگاری دارد. این موضوع در افزایش استحکام و مقاومت باغ در طی چندین سال اهمیت زیادی دارد.

استفاده از انرژی های پایدار

در صورتی که از نورپردازی در محوطه باغ استفاده می کنید، توجه داشته باشید که از سلول های خورشیدی در طراحی بهره ببرید تا مقدار مصرف انرژی به حداقل برسد.

رعایت اصول کف سازی

یکی از مهم ترین فاکتورهای تأثیر گذار در زیبایی محوطه باغ کف سازی یا استفاده از کف پوش های مناسب است. برای انتخاب کفپوش توجه داشته باشید که از کفپوش های مقاوم بهره ببرید تا در شرایط آب و هوایی مختلف، در منطقه ها آب و هوایی متفاوت و … ماندگاری بالا داشته باشد. به همین منظور می توانید از چمن مصنوعی و ترکیب آن با سنگ و موزاییک و … بهره ببرید.

نگه داری از چمن مصنوعی در مقایسه با سایر متریال ها نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ بسیار ارزان تر است. علاوه بر این، یکی از متریال های مستحکم و با مقاومت بالا، استفاده از واش بتن است. واش بتن مقاومت و ضخامت بالایی در برابر ضربه و فشار و حتی حرارت دارد.

ساخت استخر

یکی از برترین تفریح هایی که در ساخت باغ 1000 متری می تواند هیجان انگیز باشد، ساخت استخر است. شنا کردن یکی از هیجان انگیزترین و سرگرم کننده ترین ورزش ها است. به همین علت ساخت استخر یکی از عناصری است که می تواند باعث زیبایی محوطه باغ گردد. برای افزایش زیبایی هم می توانید از چمن مصنوعی دور استخر استفاده نمایید تا طراوت و شادابی رو در هنگام استفاده از استخر دو چندان کند.

رعایت تناسب بین رنگ ها

رنگ ها اولین عناصری هستند که به صورت غیر مستقیم و مستقیم در نگاه اول بینندگان و مالک باغ تأثیر می گذارد. برای ایجاد زیبایی محیط باغ تناسب استفاده از رنگ های گرم و سرد، استفاده از رنگ هایی با طیف سبز، قهوه ای و کرم را از قلم نیاندازید. این رنگ ها باعث ایجاد فضایی گرم و آرامش بخش می گردد. بعلاوه می توانید از رنگ های چشم نواز برای رنگ کردن نرده ها، دیوارها، فواره ها و … استفاده نمایید.

استفاده از چمن مصنوعی

استفاده از گیاهان زینتی و طبیعی ممکن است برای بعضی افراد ارزان و نگه داری و رسیدگی به آن ها آسان نباشد. نگه داری و آبیاری گیاهان زینتی طبیعی زمان بر و هزینه بر است. به همین منظور توصیه می گردد، از چمن مصنوعی برای زیبایی قسمت های مختلف باغ استفاده نمایید. با این کار در فصول مختلف زیبایی و سبزی و شادابی محوطه باغ حفظ می گردد.

چمن مصنوعی در مقایسه با سایر متریال ها علاوه بر هزینه کم نصب، نگه داری آن بسیار آسان است. علاوه بر این، در تمام فصول زیبایی و سبزی در محیط باغ دیده می گردد. برای استفاده از این ایده، می توانید از چمن مصنوعی برای دور استخر، بین سنگ و موزاییک استفاده نمایید.

حریم خصوصی را رعایت کنید

محوطه باغ به ویژه باغ های عظیم باید به گونه ای ساخته و طراحی گردد که علاوه بر احساس آرامش، باعث حفظ حریم خصوصی افراد و مالک باغ گردد. برای این کار فضای استراحت، آلاچیق، سایه بان و … را به گونه ای بسازید که صدای افراد به خارج از باغ منتقل نگردد.

ایده آبنما در طراحی باغ 1000 متری

یکی از پارامترهای لوکس در طراحی باغ استفاده از آب نما است. آب نماها با متریال های مختلف و با ابعاد و مقدار های مختلفی طراحی و فراوری می گردد. به همین منظور می توانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید، آب نمایی عظیم یا کوچک را خریداری و نصب نمایید. بعلاوه می توانید از آب نماهایی که در محل ساخته می گردد، هم بهره ببرید.

استفاده از گیاهان رونده

دیوارهای باغ را با استفاده از گیاه و گل های رونده تزئین کنید. این نوع گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی در باغ، احتیاج به آبیاری و نگه داری بسیار محدود و ارزان ای دارند.

استفاده از وسایل متناسب با طراحی باغ

باغ ها به چندین سبک و نوع مختلف طراحی و ساخته می شوند، به همین علت ضروری است که از وسایل و المان های متناسب با نوع باغ استفاده نمایید. باغ ها به صورت سنتی و مدرن ساخته می گردد. به همین منظور باید در خرید مبلمان و جایگاه و میز و … دقت کافی داشته باشید. بعلاوه باید توجه داشته باشید که مبلمان های با کیفیت و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف را انتخاب کنید.

طراحی اتاق سرایداری

ایجاد و افزایش امنیت برای محوطه باغ اهمیت زیادی دارد. برای طراحی باغ 1000 متری می توانید یک اتاق سرایداری حتی کوچک برای افزایش امنیت باغ بسازید.

در این مقاله به طور کامل با ایده های طراحی باغ 1000 متری و محوطه آن آشنا شدید. جهت مشاهده ایده های بیشتر و زیباتر از سایت سونار استار تماشا نمایید. تیم سونار استار با ارائه انواع و اقسام چمن های مصنوعی برای مکان های مختلف سعی در رضایت مالکان منازل و دفاتر کار عظیم و کوچک دارد.

قبل از انتخاب و اقدام به خرید چمن هم می توانید با کارشناسان فروش چمن مصنوعی سونار استار (https://sonarstar.com) در تماس باشید و مشاوره های رایگان دریافت کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1784

به "طراحی باغ 1000 متری؛ ایده های لاکچری با هزینه کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ 1000 متری؛ ایده های لاکچری با هزینه کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید