طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان محقق شد که نقشی مهم در کاهش مهاجرت داشته است.

طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان یکشنبه 4 اسفند ابراز داشت: تا پایان برنامه 1400 در پنج روستای دیگر استان سمنان طرح روستای بدون بیکار محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای جودانه، محمدآباد در میامی و روستای دهملا در شاهرود جزو سه روستای بدون بیکار استان سمنان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان نمود: روستای دهملا دارای یک هزار و 90 نفر جمعیت است که از این تعداد 870 نفر جمعیت بالای 10 سال و شاغل هستند.

صمیمیان اظهارکرد: از مجموع 870 نفر نیروی کار در این روستا، 165 نفر در بخش کشاورزی مانند زراعت و دامداری به صورت سنتی و نیمه صنعتی، 500 نفر در صنعت و 200 نفر در بخش خدمات و پنج نفر در بخش های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

وی شرح داد: روستای محمدآباد میامی یک هزار و 397 نفر جمعیت دارد که از این تعداد در حدود 870 نفر جمعیت بالای 10 سال و شاغل هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: 130 کارگاه تولید پوشاک در روستای محمدآباد میامی فعال است که نقشی مهم در اشتغال زایی جوانان این روستا ایفا می کند.

صمیمیان یادآور شد: 500 نفر از جمعیت روستای محمدآباد میامی در بخش صنعت، 200 نفر در بخش خدمات، 165 نفر درزمینهٔ زراعت و دامداری و باقیمانده در بخش های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان نمود: روستای جودانه میامی از دیگر روستاهای بدون بیکاری استان است که 970 نفر جمعیت دارد و نیروی کار این روستا درزمینه های مختلف مانند کشاورزی، دامداری و خیاطی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: در روستای جودانه میامی بیش از چهار هزار و 500 رأس دام وجود دارد که از این تعداد سه هزارم رأس مولد است و در قالب دامداری سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی برای اهالی روستا اشتغال زایی شده است.

صمیمیان گفت: اشتغال زایی در روستاها نقشی مهم در نگهداشت جمعیت روستایی و بازگرداندن جمعیت به روستاها دارد که تحقق این راهبرد در دستور کار واقع شده است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 کشور، از کل جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان سمنان 45 هزار و 816 خانوار روستایی با جمعیت 141 هزار و 858 نفر در 549 روستا و آبادی استان زندگی می کنند و 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و 88 درصد تحت پوشش دهیاری ها قرار دارند.

در استان سمنان شهرستان های میامی با 88. 21 درصد و سمنان با 5. 8 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

استان سمنان دارای 308 روستای برخوردار از شورای اسلامی است و 257 روستای استان هم دهیاری دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 821

به "طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید