ظرفیت های گردشگری مرزی در مناطق مرزنشین گیلان فعال گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، مرتضی طالع ماسوله ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با موضوع باستان شناسی در حوزه فرهنگی غرب گیلان با موضوع شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ظرفیت های گردشگری مرزی آستارا به عنوان سکوی توسعه مالی استان گیلان همچنین به عنوان شهرستانی که فرهنگ مقاومت مردمان این خطه مرزی از دیرباز در برابر متجاوزان زبانزد است، باید به مردم کشور شناسانده گردد.

ظرفیت های گردشگری مرزی در مناطق مرزنشین گیلان فعال گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا چقدر است هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه مرز آستارا و تاریخ آن خود به تنهایی بزرگترین جاذبه فرهنگی، گردشگری و ملی گیلان است، گفت: مرز آستارا به عنوان معبر رسمی کشور و طول نوار مرزی موجود در این منطقه، ضمن ایجاد یک فرصت در جهت توسعه و رشد مالی، جاذبه ای تاریخی و منحصر به فرد در سطح کشور محسوب می گردد.

طالع ماسوله با اشاره به اینکه جاذبه های گردشگری و تاریخی مهمترین عامل در جذب گردشگران و ایجاد انگیزه آنان برای بازدید یک سرزمین است، توضیح داد: شهرهای مرزی کشور کانون صعود اقتصاد ملی و پیشانی فرهنگی کشور هستند.

وی بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی و شناسنامه و هویت اصلی گیلان تاکید نمود و گفت: حفظ میراث فرهنگی، وظیفه ملی است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری از صنعت نفت پیشی گرفته و حرف اول را در حوزه مالی می زند، اضافه نمود: سرمایه گذاری در بخش گردشگری گیلان به ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا هیچ محدودیتی ندارد.

طالع ماسوله، شهرستان مرزی آستارا را مستحق اجرای طرح های کلان گردشگری گیلان دانست و گفت: در بعضی از نقاط کشور سرمایه گذاری های بسیاری برای ظرفیت سازی مالی و گردشگری انجام می گردد و شهرستان آستارا به صورت خودجوش و طبیعی یک نقطه بی مانند در برخورداری از این شاخص ها است.

وی خواهان سرمایه گذاری سرمایه گذاران در دو آبگرم طبیعی موجود و ناشناخته در آستارا شد و اظهار کرد: به رغم وجود ده ها اثر مختلف تاریخی، فرهنگی و طبیعی در آستارا، به علت نبود امکانات، هنوز از ظرفیت موجود این شهرستان مهم استان گیلان استفاده کامل نشده است.

طالع ماسوله، اساس توسعه و موتور محرکه استان گیلان را شش عنصر، انرژی پاک، توریسم طبیعت، محصولات زراعی، دامی، دریایی و باغی مطرح نمود و اضافه نمود: استان سرسبز گیلان با داشتن جاذبه ها و توانمندی های ویژه، باید الگوی اجرای طرح های گردشگری و فرهنگی در کشور باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 705

به "ظرفیت های گردشگری مرزی در مناطق مرزنشین گیلان فعال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری مرزی در مناطق مرزنشین گیلان فعال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید