عکاسی برای مجله

به گزارش مجله بیزبینگ، عکاسی برای مجله ویرایش و برنامه ریزی خاصی دارد. کلی کوک عکاسی برای مجله را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

عکاسی برای مجله

عکاسی برای مجله بسیار لذت بخش است. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توان برای مجله هایعظیم عکاسی کرد؟ در این عکس ها باید بخش عکاسی، ویرایش عکس و برنامه ریزی به طورهم زمان و به صورت یک فرایند به هم پیوسته انجام گردد. ما تا به امروز کسی را ندیده بودیمکه تمام این مراحل را با جزئیات بسیار زیاد انجام دهد، بنابراین وقتی کارهای اخیرکلی کوک (Clay Cook) برایمجله The voice of Louisville رادیدیم، به نظرمان رسید که در خصوص کار مورد علاقه اش سوالاتی از او بپرسیم.امیدواریم در ادامه این مطلبازخواندن دیدگاه های با ارزش او لذت ببرید. ابتدا کمی در خصوص این شخص توضیح می دهیم. کلی کوک علاوه بر این کهعکاس محبوبی است، برنده چندین جایزه نیز می باشد. عکس های او در سطح بین المللیمنتشر شده اند. او در زمینه ساخت فیلم با موضوع مد و عکاسی تبلیغاتی نیز فعالیت میکند. جالب است که بدانید او کار خود را در زمینه موسیقی آغاز کرده. او ودوستانش در 16 سالگی یک گروه موسیقی تشکیل دادند و توانستند با اجرای کنسرت در سطحکشور ده ها هزار نسخه از کارهای گروه را به فروش برسانند. از زمانی که این گروهمتلاشی شده است، او هزاران آگهی ساخته و صدها ساعت ویدیو را ویرایش کرده است. او بسیار خلاق است و از سال 2010 که اولین دوربین DSLR خود را هدیه گرفت، پیشرفت زیادی کرده است. او عاشق عکاسی می باشد وجذب این حرفه شده است. در حال حاضر مهارت هایش را برای ایجاد کارهایی خلاقانه در زمینه عکاسیتبلیغاتی، تجاری و فشن به کار می برد و کارهایش در همه جا، از USA Today تا The Voice of Louisvill منتشر میگردد .

پیش از هر چیز باید از شما بپرسم که چگونه فرصت این عکاسی برای شمافراهم شده است؟

کلی کوک: من توسطدبیر بخش فشن The Voice of Louisvill که یکنشریه محلی است، انتخاب شدم تا عکس های ادیتوریال فشن فصلی آن ها را بگیرم. ایدهمطرح شده منحصر به فرد، متفاوت و بسیار بکر بود. برای یک ادیتوریال (editorial photo) با تم زمستانی می خواستند که عکس ها سرد وبرفی باشند و بتوان باد و حرکت را در آن ها حس کرد. در این عکس ها، لباس های زیبایبیرونی با کمی حالت اسپورت مد نظر بود .

عکس ادیتوریال یا editorial photo چیست؟

Istockphoto: عکس های ادیتوریال رویداد ها، تم ها وموضوعات دنیای امروز را، چه کوچک و چه عظیم، به تصویر می کشند .

Svenler: در عکاسی ادیتوریال، مشتری یک داستان، تم یا سناریو دارد و می خواهدکه عکس ها آن را پشتیبانی نمایند

  • عکاسی تجاری (Commercial Photography):یک محصولرا می فروشد
  • عکاسی فشن (Fashion Photography): یک سبکزندگی (lifestyle) را میفروشد
  • عکاسی ادیتوریال (Editorial Photography): یکداستان را می فروشد

خلاصه: در عکس Editorial تم (theme) یا زمینه معین است و عکاس وظیفه دارد عکسی با آن تم را تحویل دهد. یک عکس ادیتوریال مثل این نیازمند آن است که تعداد زیادی از افرادبتوانند با یکدیگر کار نمایند.

به عنوان یک عکاس تا چه حد توانستید نمای کلی عکس راشکل دهید و نظر خود را به دیگران دیکته کنید؟ و دیگر اینکه برای این عکس ها از کجاالهام گرفته اید؟

کلی: خوشبختانهاین مشتری دست من را در این زمینه باز گذاشته بود که به من اجازه می داد در خصوصمدل ها، آرایشگرها و گریمورها به همراه تنظیمات و لوکیشن عکاسی اعمال نظر کنم. نقشمن به عنوان یک عکاس این است که ایده های کوچک را بگیرم و آنها را تبدیل بهواقعیتی قابل لمس بر روی کاغذ کنم. با وجود اینکه یک کارگردان خلاق در این کاروجود داشت، من می توانستم ایده هایم را برای آنها بیان کنم و با همکاری یکدیگرآنها را حیات بخشیم. دریافت هر عکس با یک تخته ایده ها یا الهام از عکس های دیگر آغاز میگردد . mood board ما، چندمدل را در لباس اسکی و آماده برای اسکی نشان می داد. برف می آمد باید اینگونه بهنظر می رسید که این عکس در روشنایی روز و بر روی یکی از قله های کلرادو گرفته شدهاست. با وجود اینکه بودجه کافی برای رفتن به محل و قرار دریافت در این نما وجودداشت، اما امکان نداشت بتوانیم گروه را راضی کنیم تا برای عکاسی به کلرادو بفرایند.بنابراین تصمیم گرفتیم که شرایط مورد نظر را در استودیو شبیه سازی کنیم. با اینحال من می خواستم یک پله جلوتر بروم و منظره ای مهیج ایجاد کنم. تخته ایده ها یا mood board یک کلاژشامل عکس و نوشته هاست که توسط طراحان وب، طراحان داخلی، عکاسان و هنرمندان خلاقدیگر مورد استفاده قرار می گیرد تا به یاری آن، استایلی که می خواهند دنبال نمایند رانشان دهند .

معمولا آماده کردن صحنه در عکاسی هایی مثل این شامل انجام چه کارهاییمی گردد؟ شما چگونه برای روز عکاسی آماده می شوید؟

کلی: کارهایپیش فراوریی برای یک عکس ادیتوریال در این مقیاس مهمترین بخش کار است. تعداد زیادیجلسه، تماس های تلفنی و ایمیل های بی شماری وجود دارند که باید پاسخگو باشید.همچنین انتخاب و آماده سازی محل، طراحی فراوری، تهیه لباس های مورد نیاز، مدل ها،مدل مو، آرایش و در نهایت عکاسی مراحلی هستند که باید طی شوند. اما با وجود این یکتیم حدودا 20 نفره وجود دارد که هرکدام از آنها صندلی معین خود را دارند و انتظارمی رود که توانایی های خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند. همه کارها طبقبرنامه پیش می فرایند، اما بسیار مهم است که برای شرایط پیش بینی نشده آماده باشیم.تیمی در این اندازه باید در خصوص هدف کاری که انجام می دهند به طور کامل توجیح شدهباشند. بدیهی است که زمان بسیار مهم است و نمی توان آن را از دست داد. در انتهای کار تیم من همه وسایل را بسته بندی می نمایند و کارهایتعمیراتی مورد نیاز را انجام می دهند. ما معمولا یک کیف کوچک به همراه خود داریمکه ابزارها، نوار چسب، گیره، کاور کفش، باتری ها، لباس های کهنه برای کار، بی سیمدوطرفه و چند وسیله دیگر را در آن قرار می دهیم. من دستیار هایم را عصرها مرخص میکنم و دستمزدشان را هم پیشاپیش پرداخت می کنم. من شخصا پیش از عکاسی به مقدار کافی می خوابم و صبحانه مناسبی میخورم. زمانی که ساعت 6 صبح با من تماس می گیرند خودم را برای 12 ساعت کار بدونوقفه آماده می کنم .

وقتی که روز عکاسی فرا می رسد، آیا تشریفات خاصی برای آماده شدن وآغاز کار دارید؟ آیا در عکاسی کارهای فی البداهه نیز انجام می دهید یا همه چیز ازپیش مشخص شده است؟

کلی: وقتی کهبه محل کار می رسم و از ماشین پیاده می شوم، اعضای گروه روش و فرایند کار را میدانند. ما رویه یکپارچه و مختصری داریم که بر طبق آن کارها در کمترین زمان ممکنانجام می شوند. به عبارت دیگر برای خلق عکس های خارق العاده نیازی به یک استودیویعظیم ندارم، اما زمانی که با تیمی با این جمعیت کار می کنید به فضا نیاز دارید. معمولا برای نوع نورپردازی که قصد استفاده از آن را دارم یک ایده کلیدر ذهنم شکل می گیرد و به محض اینکه وسایل برسند، نصب و پیش نورپردازی را آغاز میکنیم. نصب و آماده سازی وسایل نورپردازی حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد. گاهی پیشآمده که سناریو نورپردازی را به کلی تغییر دهم. گاهی از اوقات محیط می تواند براینورپردازی الهام بخش باشد، اما در بیشتر مواقع نحوه نورپردازی در کارهای پیش فراوریمشخص و برنامه ریزی می گردد .

لطفا مراحل کار در هر عکس را برای ما بیان کنید و توضیح دهید که چگونهاز یک عکس به عکس بعدی می روید؟

کلی: زمانی کهبرای بیش از 10 صفحه عکس می گیرید، زمان بسیار ارزشمند است. با توجه به اینکهآرایش موها و گریم برای هر آماده شدن حدود 2 ساعت وقت می گیرد، باید برای هرگونهنما، جهت گیری، استایل و ژست آماده باشیم. مدل ها پشت سرهم آماده می شوند و ما باید با انرژی زیاد از هر نماییعکس بگیریم. خوشبختانه در این میان زمان کوتاهی هم برای استراحت ما وجود دارد و میتوانیم در خصوص ظاهر بعدی برنامه ریزی کنیم و یا به بحث در خصوص کارهای پس ازفراوری بپردازیم. سعی می کنیم در هر نوبت عکاسی نورپردازی کوچکترین تغییرات راداشته باشد تا طول روز ثبات را بین عکس ها حفظ کنیم .

برای این عکاسی از چه تجهیزاتی استفاده کردید؟ می توانید عکس موردعلاقه خود را به ما نشان دهید؟ ممکن است چیدمان تجهیزات عکاسی و چرایی آن را برایما توضیح دهید؟

کلی: برای اینعکس ها از دوربین Canon 5D Mark III و یک لنزکانن 50 mm f/1.2L استفاده کردم. دلیل استفاده من از چنینترکیبی ثبات و عملکرد مناسب آن بود. با این دوربین می توانید در زمان کوتاهی، بدونهیچ شکستی، چندین عکس بگیرید. من از یک فیلتر کاهنده نور LEE 4×6و لنز هود زاویه عریض استفاده کردم تا برف های مصنوعی به شیشه لنزنچسبند. همچنین از فلاش استودیویی 500 وات ProfotoD1 استفاده کردم که از طریق PocketWizard Plus III به طوربیسیم تریگر می شد. چیدمان نورپردازی به این صورت است.

  • نور کلیدی: Profoto D1 | 8.0 Power |46″ Photek SoftLighter II
  • نور پرنماینده: Profoto D1 | 6.2 Power |Lastolite 6′x6′ Skylight Rapid
  • نوربالای سر: Paul C Buff Alien Bee B800 | 1/32 Power |35″ Octobox w/ Grid
  • نور پس زمینه: Paul C Buff Alien Bee B800| 1/2 Power | 47″ Octobox

من یک عکس تاریک و دراماتیک با لباس هایی که به خوبی نورپردازی شدهاند می خواستم. می خواستم که بیننده سرما را احساس کند و سوژه را در طبیعت و درزیر نور قوی ماه و میانه های شب تصور کند. پرده پس زمینهتهیه شدهاز (oliphantstudio) یکی از لوازم مهمی بود که می توانست نمایمورد نظرمان را ایجاد کند. رنگ آبی-خاکستری به سنگ شباهت داشت و برای تم ما بسیارمناسب بود .

نور کلیدی بیشتر نور مورد نیاز را تامین می کرد و اکتاباکس بالای سریک نور پرنماینده روی لباس ها بود. نور سمت چپ از شدت سایه ها روی صورت مدل ها کم میکرد و اکتاباکس پس زمینه صحنه برفی را روشن می کرد .

برای کسانی که قصد دارند به زودی اولین عکس ادیتوریال خود را بگیرندچه توصیه هایی دارید؟ آیا زمانی که این کار را آغاز کردید مرتکب اشتباهی شده ایدکه اکنون بخواهید در خصوص آنها به دیگران هشدار دهید؟

کلی: قشنگیکار عکاسی برای مجله در این است که شما مجبور نیستید که بی نقص عمل کنید. بهترینتوصیه ای که می توانم به عکاسان تازه کار در این زمینه بکنم این است که تمرکز برسوژه عکاسی مهمتر از جنبه های تکنیکی عکس است. لباس ها باید نمایی زیبا داشتهباشند و مدل ها باید حرکات و ژست های مناسبی به خود بگیرند. با وجود اینکه زمانیکی از نگرانی های شما است، از آرام کار کردن و آماده سازی صحنه قبل از عکاسینترسید. اگر در مرحله عکاسی صحیح عمل کنید، در کار ویرایش عکس ساعت ها صرفه جوییکرده اید. من به عنوان یک عکاس اشتباهات زیادی کرده ام، اما مهم این است کهاعضای تیم توجیه گردند و و همگی برای انجام کار هماهنگ باشند. هیچ چیز بدتر از یکتیم 10 نفره بی نظم و سردرگم نیست که تمام روز می ایستند و صبر می نمایند تا ببینندکه چه اتفاقی خواهد افتاد .

بسیار خوب! عکس ها گرفته شده اند و شما از آنها راضی هستید. کمی درمورد کارهای ویرایش عکس توضیح دهید .

کلی: با تیمیمتشکل از بهترین افراد کار می کنم که قبل و بعد از عکاسی با من همکاری دارند. برایکارهای ویرایش عکس با جوردن هارتلی کار می کنم. من برای مجله های مهم و عظیم با اوقرار داد بسته ام. جوردن معمولا تمام کارهای مربوط به پوست را انجام می دهد، شاملروتوش و ترکیب بندی. بعد از آن کارهای مربوط به درجه رنگ، شارپنس و بعضی تغییراتنهایی را من انجام می دهم. ما با یک سیستم معین کار می کنیم، با وجود اینکه او درکشور دیگری زندگی می نماید، اما این روش باز هم پاسخگو است. روتوش عکس های تبلیغاتیرا خودم انجام می دهیم. در این پروژه، جوردن کارهای روتوش پوست، لباس ها و برف های اضافی راانجام داد. جوردن ترکیبی از کارهای cleaning یاتمیزکاری، dodge و burn وجداسازی تکسچر (frequency separation) بر رویپوست را به کار برده است. با الهام از چند عکس فشن روی تخته ایده ها، رنگ عکس هارا با ترکیبی از Hue/Saturation، Curves، ColorBalance و Levels تنظیمکردم. من می خواستم به حس نور ماه و در عین حال چشم گیر برسم .

وقتی که در فتوشاپ بر روی یک عکس کار می کنید، آیا قانون شخصی خاصیبرای خودتان دارید؟ ابزار ها یا تکنیک هایی که حتما باید انجام شوند؟ یا چیزهاییکه در یک میلیون سال هم انجام نمی دهید؟

کلی: من ازپلاگین ها استفاده نمی کنم . Action ها و Presets ها را به کار نمی برم. برای من هر عکسی با دیگری تفاوت دارد و هرکداماز آنها لایق هستند که به صورت جداگانه و خاص مورد ویرایش قرار گیرند. البتهمعمولا تکنیک های مشابهی را برای ایجاد ثبات در عکس هایم اعمال می کنم، اما هموارهیک سری ظرایف و نکات ریز در عکس ها وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند و به صورتجداگانه و منحصر به فرد بر روی آنها کار گردد. هر هنرمند شیوه کاری خاص خود را داردو هیچگاه نمی توان گفت که با این شیوه ها نمی توان کار را انجام داد. برای انجام بعضیتکنیک ها راه های درست و غلط وجود دارد، اما من نمی خواهم با قضاوت درمورد بقیهروحیه خلاق آنها را از بین ببرم .

از مرحله SOOC (ستقیماز دوربین (Straight Out of Camera - تا مرحلهویرایش، معمولا چقدر طول می کشد تا نتیجه قابل قبولی را برای تحویل دادن آمادهکنید؟

کلی: معمولابه میزان کارهای ترکیبی بستگی دارد، من می توانم روتوش، ویرایش و بیرون دادن یکعکس ادیتوریال را در 2 ساعت به انجام برسانم. هنگام سر و کار داشتن با پیمانکاریمثل جوردن، تحت فرجه های سختی کار می کنیم . زمان تحویل دادن ما چیزی در حدود 2 تا4 هفته است که زمان بسیار زیادی است. اما تا به امروز پیش هم آمده است که 2 ساعت بعد ازعکاسی یک عکس ادیتوریال را تحویل داده باشیم .

عکس های نهایی

به نظر شما چالش برانگیزترین بخش کار کجاست؟ از کدام بخش بیشتر لذت میبرید؟

کلی: من یکعکاس هستم و از عکس دریافت و صحبت با مردم لذت می برم. روز عکاسی همواره بهترین قسمتاین کار است. اگر گروه آماده باشند، نورپردازی مناسب باشد و مدل ها در شرایط خوبیبه سر ببرند می توانم بگویم که بهترین روز برای من خواهد بود. کار را به خوبیانجام می دهیم و در عین حال از آن لذت می بریم. هر مرحله ای که برای به کمال رساندن عکس طی می گردد چالش برانگیز است وبه نظر من معیاری برای سنجش آنها وجود ندارد. هر مرحله پستی و بلندیها و نتایج خودرا به دنبال دارد .

به نظر شما آیا از هر عکاسی که انجام می دهید چیز جدیدی یاد می گیرید؟این کار چه چیزهایی را به شما آموزش داده است؟

کلی: بلهقطعا! با هر عکسی که می گیرم متوجه تکنیک یا حقه جدیدی می شوم که بعدا می توانم بهآنها فکر کنم. در این کار من چیزهای زیادی در خصوص طراحی و کار با برف مصنوعی یادگرفتم. تا به حال چنین کاری را انجام نداده بودم. مهمترین دستاورد من از این پروژهایده انجام کارهای عظیمتر بود، اینگه صحنه های عظیمتر و بهتری بسازم و از خبرنگاران هاو افراد مشهور عکس بگیرم .

اگر قرار باشد این کار را دوباره انجام بدهید، دوست دارید این بار چهچیزی تغییر کند؟

کلی: اینمساله برای هر مشتری فرق می نماید، من به ندرت می توانم در خصوص لباس ها نظری داشتهباشم. باید به طراح و انتخاب لباس او اعتماد کنیم. اما در مواردی لباس ها مناسبتیبا مفهوم عکس ها ندارند و در اینجا است که کمی اختلاف نظر به وجود می آید. البته باید بگویم که این موضوع همواره به گردن طراح لباس نیست و مقصراصلی فروشنده لباس ها است که آنها را برای ما آورده است .

آیا برای عکاسانی که این مصاحبه را می خوانند و قصد انجام کار مشابهیرا دارند توصیه ای دارید؟

کلی: پشت سرهمعکس بگیرید. هر وقت از این کار خسته شدید، باز هم عکس بگیرید. حرکت کنید و ازاینکه وقت، انرژی و پول خود را صرف عکاسی کنید، نترسید. هرچه بیشتر عکس بگیرید،بیشتر شکست را تجربه می کنید و هرچه بیشتر شکست بخورید، بیشتر می آموزید. هیچ وقتاز ریسک کردن نترسید .

در آخر آینده خودتان را چگونه می بینید؟ آیا پروژه یا قرار دادی برایکار دارید؟

کلی: من بهصورت مدام مرزهای خلاقیت خود را پیش می برم و مشتری هایم را مشهور می کنم. منکارهای عظیم و خوبی از جمله چندین ادیتوریال فشن و تعداد زیادی ایده خلاقانه برایانجام دارم. سال 2015 قرار است که سال بسیار خوبی برای من باشد و دوست دارم همهکار هایم را دنبال نمایند .

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 913

به "عکاسی برای مجله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی برای مجله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید