فارس من، پیگیری فارس و توضیحات دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون های خاتمه ترم

به گزارش مجله بیزبینگ، با توجه به درخواست 1381 دانشجوی دانشگاه آزاد برای برگزاری امتحانات انتها ترم این دانشگاه به صورت مجازی، رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد از چگونگی برگزاری این آزمون ها در شرایط کرونایی کشور اطلاع داد.

فارس من، پیگیری فارس و توضیحات دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون های خاتمه ترم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواهان تغییر روش حضوری برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به مجازی شده اند.

1381 کاربر در فارس من نوشته اند که در شرایط کنونی اپیدمی کرونا و با توجه به امکان اوج گیری مجدد آن طبق نظرات مسؤولین مربوطه در ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد در تصمیمی غیر قابل انتظار، بدون توجه به سلامتی تعداد زیاد دانشجویان اقدام به برگزاری حضوری امتحانات گرفته است.

در بیشتر شهرهای ایران حتی با شرایط زرد و سفید از لحاظ شیوع کرونا، دانشگاه ها تصمیم به برگزاری امتحانات به روش مجازی گرفته اند. اما جای بسی تأمل است که دانشگاه آزاد چرا اصرار به برگزاری امتحانات به روش حضوری دارد؟ به عنوان مثال در شهر همدان دانشگاه دولتی بوعلی، و دانشگاه پیغام نور بصورت مجازی امتحان خواهند گرفت اما در همین شهر دانشگاه آزاد حضوری می باشد.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد مانند سایر دانشجویان کشور دغدغه سلامتی و ایمن بودن در این شرایط اپیدمی کرونا داریم و از مسؤولین مربوطه درخواست داریم که شرایط امتحانات را به روش مجازی تغییر دهند. چرا که خدای نانموده در صورت ابتلای احدی از دانشجویان به کرونا در شرایط امتحانات حضوری چه کسی جوابگو خواهد بود؟ و آیا در این شرایط دغدغه مسؤولین دانشگاه آزاد مانند سایر دانشگاهها چیزی جز سلامتی دانشجویان است؟

در پیگیری ها جواد علمائی رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار، گفت: برگزاری آزمون های مجازی استانداردهایی دارد که باید توسط دانشگاه و دانشجو رعایت شود.

دو منطقه سفید و قرمز داریم

وی اضافه نمود: ما دو منطقه سفید و قرمز داریم؛ زمانی که اعلام می شود فضا سفید است و همه کسب وکارها به روال خود باز می شود و مسئله ای پیش نمی آیند قطعاً دانشگاه ها هم مانند بقیه آحاد جامعه هستند و امتحانات برگزار خواهد شد اما اگر اعلام شود منطقه ای قرمز و محیط کرونایی است امتحان حضوری از دانشجویان گرفته نخواهد شد و دانشجویان نباید نگران باشند. دانشگاه مقطعی برنامه ریزی می نماید، بعد از برطرف این حالت و سفید شدن شرایط دانشجویان می توانند بدون دغدغه به صورت حضوری امتحان دهند.

رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در مناطق سفید نیز برگزاری امتحانات با پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا به دانشگاه اعلام شده برگزار خواهد شد. سلامتی دانشجویان، اساتید و کارمندان برای دانشگاه مهم است و زمانی که اعلام شود منطقه ای سفید است به این معنا است که تا حدی امکان ابتلا به این ویروس از بین رفته است.

علمایی اضافه نمود: تمام دانشجویان برای حضور در دانشگاه باید از ماسک استفاده نمایند، جایگاه ها با فاصله 2 متری کنار یکدیگر قرار گرفته اند و دانشجویان باید با فاصله تدریجی وارد کلاس شوند تا مسئله ای پیش نیاید.

وی گفت: بازه امتحانی را از دو هفته به چهار هفته تغییر داده ایم، سعی نموده ایم تا حد امکان زمان برگزاری امتحانات یک تا یک و نیم ساعت باشد. معتقدیم طولانی بودن زمان امتحان ریسک ابتلا به بیماری را برای دانشجویان، اساتید و کارمندان در پی خواهد داشت.

رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هماهنگی هایی با مراکز استان ها اجرا شده تا دانشجویانی که بر اثر بیماری کرونا به شهر خود رفته اند، بتوانند در همان شهر امتحان دهند و برگزاری امتحانات باعث جابجایی و مسافرت دانشجویان نشود.

محرومیت برای دانشجویان در نظر نگرفته ایم

وی در ادامه اضافه نمود: اگر دانشجویی 4 جلسه غیب داشته باشد منجر به محرومیت آن می شود ولی این ترم برای دانشجویان محرومیت در نظر نگرفته ایم و با توجه به اینکه امکان دسترسی به مطالب در سامانه مجازی وجود دارد ما فرض را بر این گذاشتیم که تمام دانشجویان حضور داشتند و با آمادگی کامل می توانند امتحان دهند.

علمایی اضافه نمود: نحوه دریافت امتحانات دروس عمومی و معارف را در اختیار واحدها گذاشته ایم که اگر تمایل داشتند می توانند به صورت تستی و مجازی این امتحانات را برگزار نمایند و دانشجویانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیروز به انتخاب واحد نشده اند ولی در کلاس های مجازی شرکت نموده اند با تایید استاد می توانند امتحان بدهند.

وی اضافه نمود: اگر دانشجویی اعلام کند که تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، ضعف و از دست دادن حس بویایی دارد، می تواند در فرصتی دیگر امتحان دهد، تدابیری اندیشیده ایم تا سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان به خطر نیفتد ضمن اینکه فضای دانشگاه بعد از برگزاری هر امتحان طبق پروتکل های بهداشتی ضدعفونی خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1076

به "فارس من، پیگیری فارس و توضیحات دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون های خاتمه ترم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری فارس و توضیحات دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون های خاتمه ترم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید