تلاشگران سلامت همدان شهروند برگزیده می شوند

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/همدان دبیر جشنواره شهروندان برگزیده همدان اظهار داشت: سال جاری بخش تلاشگران سلامت به سایر بخش های جشنواره شهروندان برگزیده همدان اضافه شده است که افراد برگزیده این بخش می توانند شامل پزشکان، پرستاران و کادردرمانی، یا غسال و پاکبان و که به نوعی در زمینه مهار کرونا نقش داشته اند، باشند.

تلاشگران سلامت همدان شهروند برگزیده می شوند

سیدمسعود عسگریان عصر یکشنبه 16 آذرماه در نشست برخط سومین دوره جشنواره شهفرایندان برگزیده همدان، با اشاره به برگزاری جشنواره شهفرایندان برگزیده برای سومین سال پیاپی در همدان اظهار کرد: این طرح در شورای دوره پنجم کلید خورد و سالیانه در حوزه مدیریت شهری شهفرایندانی که بیشترین مشارکت و فعالیت را در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری داشته اند، به عنوان شاخص و الگو معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه سال جاری به علت شیوع کرونا این جشنواره کمی با تأخیر برگزار گردید، اضافه نمود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی شهفرایندانی است که در حوزه مدیریت شهری برنامه هایی دارند تا از رفتارهای اجتماعی آنها برای داشتن شهری توسعه یافته تر الگوسازی گردد.

عسگریان گفت: شهفرایند برگزیده شامل بخش هایی از جمله شهفرایند برگزیده، شهفرایند عامل به وظایف شهفرایندی، شهفرایند شایسته تقدیر، بخش ویژه، شهفرایند افتخاری و بخش جدیدی که سال جاری به جشنواره اضافه نموده شده بخش تلاشگران سلامت است که افراد برگزیده این بخش می توانند شامل پزشکان، پرستاران و کادردرمانی، یا غسال و پاکبان و ... که به نوعی در زمینه مهار کرونا نقش داشته اند، باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه نمود: انتخاب شهفرایندان بر اساس خوداظهاری و به وسیله ثبت نام اجرا شده در سایت جشنواره صورت می گیرد اما در بخش شهفرایند افتخاری می توان افراد را با ارائه مستندات مربوطه به دبیرخانه جشنواره معرفی کرد.

وی بیان نمود: بخش شهفرایند افتخاری معمولا برای افراد غیر بومی در نظر گرفته شده که کار خاص و تأثیرگذاری را برای همدان انجام داده اند.

عباس صوفی، شهردار همدان و رئیس جشنواره نیز اظهار کرد: همدان شهری است که برای شهفرایندان خوب ارزش قائل است البته همه شهفرایندان ارزشمند هستند اما بعضی ویژگی هایی دارند که می توانند الگویی برای سایر شهفرایندان باشند.

دبیر جشنواره شهفرایندان برگزیده نیز با اشاره به اینکه ثبت نام شهفرایندان برگزیده به وسیله سایت جشنواره از 15 آذرماه شروع شده و تا 15 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از 15 تا 20 دی ماه پفراینده های ثبت نامی شهفرایندان تکمیل می گردد و از 20 دی ماه تا اول بهمن ماه داوری افراد صورت خواهد گرفت.

روح الله وجدی هویدا اضافه نمود: در نهایت در 15 بهمن ماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) مراسم اختتامیه جشنواره با توجه به شرایط همدان در شیوع کرونا اگر امکان برگزاری مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل باشد، با حضور شهفرایندان برگزار می گردد در غیر این صورت به صورت مجازی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی شهفرایندان بر اساس اعداد و به صورت کمی انجام می گردد، یادآور شد: ارزیابی مستمر از آنها چه قبل و پس از جشنواره از سوی کمیته داوری انجام می گردد که اعضای این کمیته متشکل از اساتید دانشگاهی است.

دبیر جشنواره با اشاره به بازخوردی که در دو سال گذشته از برگزاری این جشنواره دریافت نموده اند، شرح داد: فرایند الگوسازی این جشنواره روشی صحیح و مثبت است اما این روش به تدریج و در طی سال ها اثر خود را نشان می دهد.

وجدی هویدا با اشاره به اینکه شهفرایندان برگزیده سال 99 تعداد 14 نفر خواهند بود، بیان نمود: از آنجا که بخش ویژه ای به جشنواره اضافه شده این تعداد ممکن است به 18 نفر نیز افزایش پیدا کند که البته این تصمیم گیری برعهده کمیته داوری جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سال برگزاری جشنواره، شهفرایندان از اقشار مختلف به عنوان شهفرایند برگزیده انتخاب می شدند، گفت: در سال گذشته و در دومین سال برگزاری نظر بر این شد که نفرات برتر فارغ از شغل انتخاب شوند و بیشتر به آیتم برگزیده بودن آن فرد توجه گردد.

وجدی هویدا اعلام کرد: در نظر دریافت تعداد محدود در انتخاب شهفرایند برگزیده باعث ایجاد رقابتی سخت تر در بین شهفرایندان و داوری با دقت بالاتری می گردد.

وی با اشاره به شاخص های انتخاب شهفرایند برگزیده گفت: این شاخص ها بر اساس یک کار تحقیقاتی انتخاب شده اند، از کشورهایی که این جشنواره را برگزار نموده الگوبرداری و در نهایت بومی سازی شده و بر اساس فرهنگ و سبک زندگی ایرانی تنظیم شده است؛ به طور مثال آیتمی چون آزادسازی زندانی و یا آموزش عمومی یک معلم برای دانش آموزان نیازمند آیتم های اخلاقی است که علاوه بر داشتن امتیاز دارای ارزش بالایی است.

وجدی هویدا توضیح داد: در این جشنواره به دنبال معرفی یک کارمند برگزیده نبوده بلکه در کنار درنظر دریافت فعالیت های شهفرایند در حوزه شغلی خود به دنبال معرفی شهفرایندی است که در مدیریت شهری کاری فوق العاده انجام داده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1386

به "تلاشگران سلامت همدان شهروند برگزیده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاشگران سلامت همدان شهروند برگزیده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید