تور ارزان ارمنستان: محصولات ایران خودرو به ارمنستان می رود، چه سودی برای کشور دارد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، در دیدارهایی که در سفر مقامات ایرانی به ارمنستان صورت گرفت، تصمیماتی درخصوص صادرات محصولات ایران خودرو و ورود مجدد به بازار ارمنستان اتخاذ شد.

تور ارزان ارمنستان: محصولات ایران خودرو به ارمنستان می رود، چه سودی برای کشور دارد؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در جریان نشست ها و دیدارهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مقامات ارمنستانی، برنامه های دو سال آینده از جمله در حوزه همکاری با تاکسی رانی و پلیس ارمنستان به نماینده ایران خودرو نیز ابلاغ شد.(اخبار خودرو)

عملی می گردد؟/ چه زمانی؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: کشورهایی مانند ارمنستان بازارهای کوچکی دارند. اما رقابتی هستند و همه جهان خودروهای خود را به این بازار عرضه می نمایند. صادرات خودرو به این نوع کشورها نشان دهنده این است که خودروسازان کشور می توانند بازارهای رقابتی محصول ارائه نمایند.

او اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که صادرات خودرو به این کشور دریچه ای باشد برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه و حتی اروپا. اگر بتوانیم به ارمنستان خودرو صادر کنیم یعنی ما محصولی در کشور داریم که توان رقابت دارد. این چالش فضای رقابتی، برای کشور پدیده خوبی است. هم برای مردم خوب است که متوجه می شوند کدام خودرو توان مقاومت در فضای رقابتی را دارد و هم برای خودروساز که ضعف محصولات خود را بر طرف می نماید.

کاکایی ادامه داد: این تعدادی که اعلام کردند، با مقداری اغماض در خصوص زمان آن، ظرفیت عملی شدن صادرات را دارد. ایران خودرو محصولاتی مانند تارا و دنا را فراوری می نماید که اگر آنها را مناسب قیمت گذاری کند می تواند صادرات را انجام دهد.

کاکایی در خصوص زمان عملی شدن این طرح شرح داد: صادرات به کشورهای دیگر واجب است، اما حداقل باید چهار تا پنج سال صبر کرد. خودروهایی مانند بنز اگر به کشوری صادر می گردد به این علت است که برند معتبری دارد. اما در خصوص خودروهای کشور ما تا زمانی که برندسازی گردد و قیمت گذاری مناسب صورت بگیرد، زمان می برد.

این صادرات سودآور است؟

این کارشناس خودرو به خبرنگاران گفت: بسیاری از خودروسازها در جهان برای اینکه ابتدا وارد بازاری شوند قیمت محصولات خود را پایین تر اعلام می نمایند. نکته مورد توجه این است که ورود خودرو به بازارهای دیگر احتیاج به سرمایه گذاری دارد.

او شرح داد: خودروسازها باید یک سری امکانات، مانند خدمات پس از فرو ش و قطعات یدکی را فراهم نمایند. از طرفی دیگر باید محصولات خود را با قیمت پایین تری بفروشند. در نتیجه تا یک تا دو سال آینده ممکن است این فرایند سودآورد نباشد. اما در دراز مدت سودآور است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2035

به "تور ارزان ارمنستان: محصولات ایران خودرو به ارمنستان می رود، چه سودی برای کشور دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: محصولات ایران خودرو به ارمنستان می رود، چه سودی برای کشور دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید