گزارش اختصاصی خبرنگاران از مال اسکاندیناوی، بزرگ ترین مرکز خرید شمال اروپا در استکهلم

به گزارش مجله بیزبینگ، بزرگ ترین مرکز خرید-تفریحی شمال اروپا، روز چهارشنبه گذشته در استکهلم ، پایتخت سوئد افتتاح شد. این برای نخستین بار است که پایتخت اسکاندیناوی، شاهد افتتاح بزرگ ترین مرکز خرید شیک و مدرن در شهری 1.5 میلیون نفری خود است. افزایش شمار گردشگران و هم چنین تردد فعالان مالی، تجاری و صنعتی از شهرهای مختلف اروپا به استکهلم، سبب شده است تا میزان ساخت و ساز های چند منظوره در آبی ترین آسمان اروپا در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کند. بیش از 900 هزار پرتال در اینترنت، به انتشار اطلاعات افتتاح بزرگ ترین مرکز خرید-گردشگری شمال اروپا پرداختند که به نظر می رسد در بحران رکود مالی و هجوم پناهنده گان به اروپا، خبر مهمی باشد. با خبرنگاران همراه باشید.

گزارش اختصاصی خبرنگاران از مال اسکاندیناوی، بزرگ ترین مرکز خرید شمال اروپا در استکهلم

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش پرتال تخصصی خبرنگاران، مرکز خرید-تفریحی استکهلم به نام Mall of Scandinavia، بزرگ ترین مرکز خریدی است که تا کنون در شمال قاره اروپا افتتاح می گردد. توسعه مناطق شهری و تمرکز زدایی از مناطق پر جمعیت شهر و توجه به ظرفیت های فرصت آفرینی در عرصه گردشگری و درآمد زایی برای صنوف و حرفه های مختلف با امکان عرضه گسترده محصولات و خدمات با قیمت های رقابتی، از جمله دلایل مهم طراحی و راه اندازی مراکز خرید و تفریحی چند منظوره در سوئد است. پیش از ساخت و راه اندازی مال اسکاندیناوی، دو مرکز خرید شیستا گالری (Kista Gallery) و تبی سنتروم (Tabby Centrum) استکهلم، به عنوان یکی از برترین مراکز خرید-تفریحی این شهر به شمار می رفت.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره مرکز خرید-تفریحی شیستا به سایت آن در نشانی اینترنتی به آدرس http://www.kistagalleria.se مراجعه کنید. این مرکز خریدو تفریحی به گونه ای ساخته شده است که محل سکونت هزاران نفر نیز است و شماری از دانشجویان دانشگاه KTH استکهلم، در منازل مسکونی محله شیستا مستقر شده اند.

کار ساخت این مجموعه عظیم، از 6 سال پیش توسط شرکت بزرگ ساختمانی سوئد (Peab) شروع شد و روز گذشته به طور رسمی با حضور مسئولان دولتی و خصوصی سوئد و کشورهای همسایه آن، به روی عاشقان خرید در مال های بزرگ، باز شد. ساخت این مال توسط پیمانکارش شرکت Peab سوئد، به عنوان بزرگ ترین پروژه ساختمانی این شرکت معرفی شده است. این شرکت در طول فرایند ساخت این مرکز خرید، همیشه به این موضوع که بزرگ ترین مرکز خرید شمال اروپا توسط این شرکت ساخته می گردد، افتخار می کرد و برای افزایش اعتمادبه نفس کارگران فعال در این پروژه ساختمانی عظیم، بنرهایی که بر روی آن نوشته شده بود ، در بخش های مختلف نصب شد.

شرکت Peab، سومین شرکت ساختمانی بزرگ اسکاندیناوی به شمار می رود که دارایی آن بیش از 35 میلیارد کرون سوئد برآورد شده است و بیش از 13500 کارمند در سراسر دنیا در پروژه های آن فعال هستند. علاوه بر این، شرکت Unibail-Rodamco که یک شرکت فرانسوی ساخت مجموعه های بزرگ تجاری است، سرمایه گذاری این پروژه را بر عهده گرفت. یونیبیل-رودآمکو، (Unibail-Rodamco) شرکت املاک فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار گرفته است. این شرکت، متخصص درزمینه سرمایه گذاری و ساخت املاک تجاری است و به عنوان بزرگ ترین شرکت سازنده املاک تجاری اروپا شناخته می گردد.

شرکت یونیبیل-رودآمکو در ماه ژوئن سال 2007 به وسیله ادغام شرکت یونیبیل (تاسیس: 1968) و شرکت رودآمکو اروپا تشکیل شد. یونیبیل-رودآمکو در ساخت 3 گونه ساختمان، مشارکت می نماید که عبارت اند از: مراکز خرید، سالن های کنوانسیون و ساختمان های اداری. تعداد کارکنان این شرکت بیش از 1600 نفر است. سهام شرکت یونیبیل-رودآمکو در بازارهای بورس اوراق بهادار یورونکست آمستردام، بورس یورونکست پاریس و بورس فرانکفورت دادوستد می گردد. این شرکت، یکی از اجزای تشکیل دهنده شاخص های بورس؛ یورو استاکس 50 اروپا، کک 40 فرانسه، یورونکست 100 و ای ای اکس آمستردام به شمار می آید. شرکت رودآمکو فرانسه در طراحی، ساخت و سرمایه گذاری در مراکز تفریحی و گردشگری و مالی در اروپا فعالیت های گسترده ای دارد ارزش سبد سهام و دارایی هایش بیش از 35 میلیارد یورو برآورد شده است که توسط 1500 کارمند هدایت می گردد

رودامکو را در آدرس اینترنتی www.unibail-rodamco.com دنبال کنید. لارش تول مارک، مدیرکل این مرکز خرید استثنایی بزرگ سوئد، به رسانه ها گفته بود که مساحت و بزرگی این مرکز خرید عظیم، 2 برابر مرکز خرید Store Gallerian استکهلم است که پیش ازاین، مال اصلی پایتخت اسکاندیناوی به شمار می آمد. زیربنای این مرکز خرید، بیش از 100 هزار مترمربع بیان شده است که شامل 7 طبقه با صدها فروشگاه و مغازه و ده ها کافه تریا و رستوران و هم چنین یک مرکز بزرگ تفریحی درمانی آبی است. پارکینگ این مرکز خرید نیز برای پارک 4 هزار خودرو آمادگی کامل دارد. هزینه ساخت این بازار، قریب به 640 میلیون یورو برآورد شده است که به نظر می رسد بتواند با توجه به علاقه زیاد مردم سوئد به خرید از مال های بزرگ و ظرفیت های تفریحی در آن، این سرمایه را ظرف مدت کوتاهی برگرداند. معماری این مرکز خرید عظیم را شرکت سوئدی Wingardhs انجام داده است که پیش ازاین، طراحی مرکز خرید بزرگ Emporia shopping centre در شهر Malmo سوئد در جنوب این کشور را در کارنامه داشته است.

قابلیت های گردشگری و تفریحی این مجموعه تفریحی، می تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت مال اسکاندیناوی جذب کند که در رونق مالی پایتخت سوئد تأثیر زیادی خواهد داشت. یکی از نکته های قابل توجه این مجموعه تفریحی تجاری، طراحی سبز و توجه به فاکتورهای توسعه پایدار است که این مرکز را دوست دار محیط زیست (eco-friendly) می نماید.

این مرکز خرید به دلیل ویژگی های خاصی که ازنظر گردشگری، مالی و تجاری برای آن تعبیه شده است، یکی از استثنایی ترین مراکز خرید اروپا نیز محسوب می شوند. قرارگیری یک مجموعه سینمایی با 11 سالن سینما که 1800 نفر را در خود جای می دهد، از دیگر ظرفیت های تفریحی مرکز خرید است که در چند سال گذشته، در بعضی از مجموعه های مالی و تفریحی تهران مانند کوروش نیز دیده شده است. بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات در این بازار، برای جذب مخاطبان، بسته های تخفیفی ارائه نموده اند که می تواند این مجموعه را بیش از یک مرکز خرید صرف، در آینده برای استکهلم به حساب آورد. ارتفاع هر طبقه 8 متر است و بیش از 230 مغازه در این مرکز خرید قرار گرفته است.

بزرگ ترین سینمای مال اسکاندیناوی، سالن سینمای پانصدنفره است که به تکنیک I-MAX مجهز است و نخستین سینمای آی مکسی در سوئد به شمار می رود. افزایش کیفیت صدا و تصویر در زمان پخش فیلم، از مهم ترین قابلیت های تکنیک پخش آی-مکس معرفی شده است. علاوه بر این، پرده های به کار گرفته شده در سالن های آی-مکس ، بزرگ تر و عریض تر از پرده های معمولی در سینما ها بوده و ابعاد 29 در 35 متر را شامل می گردد. صفحات آی-مکس، قوسی شکل است تا دید و کیفیت مشاهده تماشاگر را افزایش دهد. مال اسکاندیناوی، در منطقه سولنا و در فاصله 7 دقیقه از مرکز شهر استکهلم قرار گرفته است که علاقه مندان می توانند با مترو خود را به این مجموعه برسانند و حتی از فرودگاه آرلاندا، ظرف 25 دقیقه به این مکان برسند.

پیش بینی شده است که تا سال آینده، این مرکز خرید و تفریحی بزرگ، به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری در سوئد و حتی شمال اروپا تبدیل گردد. مرکز های خرید بزرگ Teby cenrum و شیستا گالری، ازجمله رقبای کوچک مال اسکاندیناوی به شمار می فرایند که به نظر نمی رسد در مقابل ظرفیت های این مرکز خرید بزرگ، توان رقابت گسترده داشته باشند. پرتال اینترنتی مال بزرگ اسکاندیناوی در نشانی mallofscandinavia.se قرار گرفته است که اطلاعات جامعی درباره امکانات، مجموعه های فعال تفریحی و تجاری و هم چنین اطلاعات فنی و گردشگری این مرکز ارائه می نماید.

نشانی اینستاگرام این مجموعه خرید بزرگ شمال اروپا نیز در instagram.com/mallofscandinavia معرفی شده است که تا به امروز حدود 5 هزار مخاطب را جذب نموده و به نظر می رسد تا ماه های آینده، بتواند صدها هزار نفر از عاشقان خرید آنلاین سوئدی و غیر سوئدی را به سمت تصاویر و محتوای خود جذب کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره مراحل ساخت و طراحی این مجموعه عظیم تجاری و گردشگری در شمال اروپا، ویدئوی مربوط را مشاهده کنید. بخشی در مرکز مال اسکاندیناوی به عنوان Designer Gallery تعریف شده است که به شرکت های فعال درزمینه مد و لباس اختصاص دارد. برندهای مطرح در مساحتی به وسعت 55 هزار مترمربع، کوشش دارند تا عاشقان مد را برای دریافت مشاوره و هدایت در این عرصه ها، پشتیبانی نمایند. موضوعی که کم تر در مراکز خرید و تفریحی مشاهده می گردد اما مال اسکاندیناوی در کشوری که به fashion اهمیت زیادی داده می گردد و بعضی از برندهای بزرگ چون H&M و Ohlens و Lindex در آن قرار گرفته است، می تواند اهمیت خاصی برای گردشگران مد باز داشته باشد. طراحی و راه اندازی مرکز خرید اسکاندیناوی که محفلی چندبعدی برای توسعه فرصت های مالی، تفریحی و گردشگری در شمال اروپا است، این پیغام را به طراحان و سازندگان مراکز خرید آینده دارد که می بایست خلاقیت در طراحی و معماری را در کنار توجه به المان های گردشگری در دستور کار قرار بدهند. مال اسکاندیناوی کوشش نموده است تا پیش از آن که یک مرکز خرید صرف باشد، یک مرکز گردشگری جالب و جذاب برای صدها هزار گردشگری داخلی و بین المللی سوئد باشد. آن هم در کشور سرد سرزمین های شمالی که به نسبت سایر نقاط اروپا، گردشگر کم تری دارد و یکی از مراکز اصلی گردشگری اروپا محسوب نمی گردد. امیدواریم طراحان و سازندگان مراکز خرید و مالی بزرگ کشورمان نیز با استفاده از تجربیات طراحی، ساخت و راه اندازی چنین مراکز عظیمی در اروپا، بتوانند با بومی سازی فناوری و استفاده از آموزه های مهندسی و گردشگری این مجموعه ها، در همه شهرهای کشور در فرآیند اقتصاد مشارکتی در گردشگری، زمینه را برای جذب گردشگر به شهرهای ایران فراهم نمایند. اگر قصد داریم طبق برنامه ششم توسعه کشور، سالانه 5 میلیون گردشگر و 7 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور به ارمغان آوریم، باید زیرساخت های مربوطه فراهم گردد که یکی از آن ها، قطعا ساخت مجموعه های بزرگی تفریحی و تجاری چندمنظوره در شهرهای مقصد گردشگری در کشورمان است. پرتال تخصصی خبرنگاران به عنوان محفلی برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات و اشتراک نظرات در عرصه های تخصصی گردشگری ایران و دنیا، آماده شنیدن و انتشار نظرات و دیدگاه های مخاطبان گرامی به خصوص فعالان صنعت گردشگری است. همیشه دنیای گردشگری ایران و دنیا را با خبرنگاراندنبال کنید. تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 فروردین 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 759

به "گزارش اختصاصی خبرنگاران از مال اسکاندیناوی، بزرگ ترین مرکز خرید شمال اروپا در استکهلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اختصاصی خبرنگاران از مال اسکاندیناوی، بزرگ ترین مرکز خرید شمال اروپا در استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید