معرفی هواپیمای بوئینگ 707

به گزارش مجله بیزبینگ، هواپیمای بوئینگ 707

یکی از هواپیماهای تجاری مشهور جهان هواپیمای بوئینگ 707 است که یک هواپیمای مسافربری محبوب و اولین جت مسافری است که به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم این هواپیما را بیشتر به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

معرفی هواپیمای بوئینگ 707

اوخر دهه 50 میلادی بود که شرکت هواپیماسازی مشهور و شناخته شده بوئینگ تصمیم گرفت تا یک جت مسافری 4 موتوره را بسازد و از همان زمان بود که ساخت آن شروع شد. هواپیمای بوئینگ 707 در واقع اولین هواپیمای جت این هواپیماسازی است و عصر جت بوئینگ با این هواپیما طلوع کرد.

از آن جا که این هواپیما توانست در مدت کوتاهی در بین مردم محبوب شود، ناوگان هوایی ایران هم به سرعت چند فروند از این هواپیما را خریداری کرد و خود را به آن تجهیز کرد و این چنین بود که کار مسافرت های سریع هوایی هم شروع شد.

اولین شرکتی که این هواپیما را برای خطوط هوایی نیویورک به پاریس خود انتخاب کرد، شرکت آمریکایی پان امریکن بود. هواپیمایی های ایران ایر و ساها هم از این هواپیما برای خطوط هوایی خود استفاده نموده اند. این هواپیما در ابتدا از 4 موتور توربو جت JT3C برای هواپیماهای خود استفاده کرد اما با گذشت زمان فناوری آن را ارتقا داد و از موتورهای جدیدتر، کم صداتر و پر قدرت تر سی اف ام اینترنشنال توربوفن بهره گرفت.

هواپیمای بوئینگ 707 اولین هواپیمای مسافربری جهان بوده است که بصورت انبوه فراوری شده است، قدمت این هواپیما به 50 سال پیش برمی شود. اگر چه دیگر در بیشتر کشورهای جهان این هواپیما بازنشسته شده اما هنوز هم در خطوط هواپیمایی ایران کاربرد دارد.

خصوصیات هواپیمای بوئینگ 707

برد هواپیمای بوئینگ 707 حدود 9912 کیلومتر است. این هواپیما دارای طول 46 متر است و می تواند تا 997 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد که برای هواپیمایی با این قدمت واقعا فوق العاده است. این هواپیما می تواند تا 179 مسافر را در هر بار پرواز جابه جا کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2050

به "معرفی هواپیمای بوئینگ 707" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمای بوئینگ 707"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید