مهدوی کیا: AFC برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران:مهدی مهدوی کیا که پس از سفر به آلمان و ویتنام به ایران بازگشته خاطرنشان کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد.

مهدوی کیا: AFC برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی مهدوی کیا که پس از تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا در لندن و حضور در اردوی بایرن مونیخ و ضیافت دورتموند، 90 دقیقه در بازی خداحافظی میشائیل بالاک در تیم منتخب ستارگان فوتبال دنیا به میدان رفته بود با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی ویتنام شد و در جشنواره فوتبال پایه شرق آسیا شرکت کرد.

مهدوی کیا که به ایران بازگشته درباره سفرش به ویتنام گفت: پس از انتخاب به عنوان اولین سفیر فوتبال پایه آسیا، هفته گذشته در سفری چهار روزه راهی ویتنام شدم و به عنوان نماینده AFCدر جشنواره فوتبال پایه ویتنام و تورنمنتی که با حضور چهار کشور برگزار گردیده بود شرکت کردم.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره برنامه های این جشنواره و سفرش به ویتنام توضیح داد: جشنواره فوتبال پایه ای در ویتنام برگزار گردید که چهار هزار پسر و دختر نونهال و نوجوان در آن شرکت داشتند. ما به مناطق مختلفی رفتیم و از نزدیک این مدارس فوتبال را زیر نظر گرفتیم. نماینده فیفا و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام نیز در این سفرها حضور داشتند و جلساتی به منظور آنالیز اقدامات اجرا شده برگزار گردید.

مهدوی کیا در ادامه گفت: تورنمنتی با حضور تیم هایی از ویتنام، تایلند، لائوس و فیلیپین برگزار گردید که ما از نزدیک این بازی ها را زیر نظر گرفتیم و با نمایندگان کشورهای لائوس، فیلیپین و تایلند هم درباره برنامه های فوتبال پایه شان صحبت کردیم. بنده برحسب ماموریتی که داشتم با نماینده فیفا جلسات متعددی داشتم و گزارشی از این برنامه ها را به AFCارائه خواهم کرد.

سفیر ایرانی فوتبال پایه آسیا گفت: با نکات جالبی در این سفر روبرو شدم. مسئولان با توجه به مین گذاری گسترده در ویتنام که ناشی از جنگ دنیای است، به نوجوانان و نونهالانی که در مدارس فوتبال آموزش می بینند، آموزش هایی می دادند تا آنها بدانند در کدام مناطق و کدام زمین ها نباید بازی نمایند. علاوه بر فوتبال، آموزش های زیاد دیگری نیز به آنها داده می شد. جشنواره بسیار بزرگی بود که چهار هزار نفر از چهار کشور در آن شرکت داشتند.

مهدوی کیا در سرانجام گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد و بنده نیز سعی می کنم به سهم خود در این برنامه ریزی ها مشارکت داشته و برنامه های لازم را ارائه نموده و با حضور در کشورهای مختلف آسیایی وضعیت فوتبال آن کشورها را پیگیری کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 307

به "مهدوی کیا: AFC برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی کیا: AFC برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه های زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید