نارضایتی آلمان از کاهش بودجه بخش پناهندگی اروپا

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر کشور آلمان که در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا سیاست پناهندگی مشترک اروپایی را در دستور کار قرار داده است طرح اروپا برای کاهش بودجه آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی (فرانتکس) را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

نارضایتی آلمان از کاهش بودجه بخش پناهندگی اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آلمان می خواهد در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا یک سیاست پناهندگی مشترک اروپایی را در پیش گیرد. اما در بودجه اتحادیه اروپا کسری زیادی برای این منظور وجود دارد و دیگر هیچ صحبتی از تقسیم عادلانه پناهندگان در سراسر اتحادیه اروپا نیست.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان انتقاد شدیدی به طرح های مالی اتحادیه اوپا برای آژانس حفاظت ازمرزهای اروپایی (فرانتکس) وارد نموده است.

زیهوفر روز گذشته در سخنانی تاکید نمود که در برنامه ریزی مالی میان مدت اتحادیه اروپا بودجه پیش بینی شده برای فرانتکس در فاصله زمانی سالهای 2021 تا 2027 ، 43 درصد کاهش یافته است.

وزیر کشور آلمان تاکید نمود که این طرح بودجه ای اگر محقق گردد تامین بودجه یک سیاست پناهندگی مشترک اروپایی را به خطر می اندازد. وی مسائل مالی را مانعی اساسی برای محقق شدن این هدف دانست.

زیهوفر از مجلس اروپا درخواست کرد در تصویب بودجه میان مدت اروپایی بودجه بهتر برای فرانتکس را مد نظر قرار دهد. به گفته وزیر کشور آلمان کاهش برنامه ریزی شده بودجه برای فرانتکس به حدی است که تامین مالی کارمندان و آماده کردن تجهیزات لازم برای بهبود اوضاع را با مشکل روبرو می نماید. وی اضافه کرد: این مسئله باید حل گردد.

زیهوفر که در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای سوئیسی خود سخن می گفت تاکید نمود: بنابراین ما حالا در این راستا مبارزه می کنیم. زیهوفر با تاکید بر نقش اساسی فرانتکس برای در پیش دریافت یک سیاست پناهندگی مشترک اروپایی گفت: این نهاد اروپایی باید تقویت گردد و در حمایت از مرزهای خارجی اروپا فعال گردد و از یک سیستم اروپایی برای بازگرداندن پناهندگانی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده است حمایت کند.

بسته میلیاردی مالی اتحادیه اروپا که سران این اتحادیه اخیرا طی مذاکراتی سخت و فشرده درباره آن به توافق دست یافته بودند به مذاق مجلس اروپا هم خوش نیامده است و با موافقت این نهاد اروپایی روبرو نشد.

اتحادیه اروپا می خواهد با بسته مالی میلیاردی که اخیرا بعد از ماراتن مذاکراتی سخت در بروکسل سران اتحادیه اروپا درباره آن به توافق دست یافتند با رکود مالی تاریخی که این اتحادیه در آن گرفتار شده است مقابله کند.

این بسته میلیاردی بالغ بر 750 میلیارد یورو است و علاوه بر آن 1074 میلیارد یورو هم برای بودجه هفت سال آینده این اتحادیه در نظر گرفته شده است. این بودجه به تصویب مجلس اروپا احتیاج دارد.

در قطعنامه ای که فراکسیون های عظیم مجلس اروپا در قالب مذاکراتی درباره آن به توافق رسیدند خواسته های مجلس این گونه تدوین شده است که باید هزینه های بیشتر برای تحقیقات، بخش بهداشت و درمان، برنامه دانشجویی موسوم به اراسموس و صندوقی برای تحولی درست به سمت یک اقتصاد دوستدار آب و هوا شکل گیرد.

تصمیم گیری درباره تغییرات درخواست شده از طرف مجلس اروپا احتمالا در ماه سپتامبر شروع خواهد شد. بودجه های در نظر گرفته شده برای سال های 2021 تا 2027 باید تا اول ژانویه سال آینده به مرحله اجرا درآید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1168

به "نارضایتی آلمان از کاهش بودجه بخش پناهندگی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی آلمان از کاهش بودجه بخش پناهندگی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید