نخست وزیر کانادا از معترضان به علت خشونت، نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست انتقاد کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، آقای ترودو پس از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و دو فرزندش از قرنطینه صحبت کرد و گفت ناامیدی کانادایی ها را درک می نماید که به علت بیماری همه گیر که تلفات زیادی را به همراه داشته خشمگین شده اند. اما او از معترضان به علت به اهتزاز درآوردن پرچم های نژادپرستانه، خشونت در برابر صاحبان کسب و کارهای کوچک، انتشار اطلاعات نادرست و درخواست غذا از یک پناهگاه بی خانمان ها در مرکز شهر اتاوا، انتقاد کرد.

نخست وزیر کانادا از معترضان به علت خشونت، نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست انتقاد کرد

وی با بیان اینکه در کشورش جایی برای تهدید، خشونت و نفرت وجود ندارد، اضافه نمود که این کاروان نماینده اکثریت کامیونداران نیست، چرا که 90 درصد آنها واکسینه شده اند.

یک سخنگوی اجرای قانون اتاوا روز دوشنبه گفت که پلیس چندین تحقیق جنایی را در پی هتک حرمت بناهای تاریخی و سایر رفتارهای تهدیدآمیز در جریان اعتراضات آخر هفته در مرکز کانادا شروع نموده است.

کاروان آزادی کامیونداران که به طور ضعیف سازماندهی شده بود، در ابتدا برای پاسخ به مقررات الزام واکسن برای کامیوندارانی عبور کننده از مرز ایالات متحده اعتراض کردند. اما این اعتراض به یک فریاد عمومی تر از سوی مردم مخالف محدودیت های همه گیری و آقای ترودو تبدیل شد.

در حالی که کاروان نتوانست به یک جنبش ملی تبدیل گردد، سازمان دهندگان حدود 9.2 میلیون دلار کانادا یا 7.2 میلیون دلار را در طول سفر گروه بین المللی از GoFundMe جمع آوری کردند.

پروفسور اندرو مک دوگال، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه تورنتو گفت: این کاروان ضد واکسن و ضد علم در حاشیه جامعه کانادا قرار گرفته است. این شروع یک جنبش نیست، بلکه افراطی ترین تظاهراتی است که ما در خصوص محدودیت های همه گیری دیده ایم.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2065

به "نخست وزیر کانادا از معترضان به علت خشونت، نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا از معترضان به علت خشونت، نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید