رشته پزشکی در کانادا

به گزارش مجله بیزبینگ، رشته پزشکی در کانادا پذیرش مستقیم ندارد یعنی بعد از اتمام دوره دبیرستان نمی توان بلافاصله به صورت مستقیم وارد رشته پزشکی شد . نحوه اقدام برای پذیرش در رشته پزشکی در کشور کانادا به این صورت است که ابتدا متقاضیان می بایست یک مدرک کارشناسی مرتبط با علوم پزشکی مانند علوم بیومدیکال و یا بیولوژی را گذرانده و سپس برای ورود به رشته پزشکی یعنی دوره چهارساله MD اقدام نمایند.

رشته پزشکی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رشته پزشکی در کانادا یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در این کشور و بسیار رقابتی است . از جمله مهمترین شروط شرکت در این رقابت داشتن معدل 3.5 از پنج و بالاتر در مدرک کارشناسی ، نمره قابل قبول در امتحان MCAT و قبولی در مصاحبه است .

هرچه نمره و معدل MCAT بالاتر باشد شانس انتخاب شدن برای مصاحبه و قبولی در این رشته بیشتر خواهد بود . در واقع دریافت پذیرش از دانشکده پزشکی عموما بر اساس رزومه شخصی ، معدل کارشناسی ، امتیاز آزمون MCAT و مصاحبه ها می باشد .

دانشگاه های پزشکی که به آزمون MCAT احتیاج ندارند

دانشکده های پزشکی ایالت کبک مانند مک گیل ، مونترال ، لاوال و شبروک همچنین دانشکده اتاوا و دانشکده های انتاریو شمالی مانند لورانتین و لیکهد به آزمون MCAT احتیاج ندارند .

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی :

17 دانشگاه در کانادا رشته پزشکی ارائه می دهند که چهارده تای آن ها به زبان انگلیسی ، سه تای آن ها به زبان فرانسه (لاوال، مونترال و شبروک) و یکی هم به هر دو زبان (دانشگاه اتاوا) است .

این دانشگاه ها عبارتند از :

دانشگاه تورنتو دانشگاه مک گیلدانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک مستر دانشگاه مونترال دانشگاه آلبرتا
دانشگاه کلگری دانشگاه اتاوا دانشگاه وسترن آنتاریو
دانشگاه دالهاوسی دانشگاه لاوال دانشگاه کوئینز
دانشگاه ساسکاچوان دانشگاه منیتوبا دانشگاه مموریال نیوفاندلند
دانشگاه لیک هد دانشگاه شبروک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته پزشکی در کانادا با ما تماس بگیرید .

لینک مفید : تحصیل در کشور کانادا

منبع : www.medicalstudyguide.com

آخرین مطالب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 915

به "رشته پزشکی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته پزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید