نگران تجمعات پس از نارنجی شدن قم هستیم

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/قم مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم در این جلسه بیان نمود: شرایط نارنجی کرونا در قم بسیار شکننده و نگران کننده است.

نگران تجمعات پس از نارنجی شدن قم هستیم

محمدتقی سبحانی امروز در نشست شورای اطلاع رسانی کرونا استان قم گفت: طی روز گذشته10 تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را در قم از دست دادند.

وی گفت: در 24 ساعت منتهی به شانزدهم آذرماه 40 تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

سلطانی با اشاره به بستری شدن 27 تَن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان اضافه نمود: 30 تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر 301 تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال 61 تَن از آنها وخیم است.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم، یادآور شد: با فعال شدن گروه شغلی دوم از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش تجمعات در شهر هستیم که مساله نگران کننده ای است.

سلطانی ابراز کرد: اگر پروتکلهای بهداشتی در قم رعایت نشود با آغاز فصل سرما و شیوع آنفولانزا بار دیگر قم به شرایط قرمز کرونایی بازخواهد گشت.

به گفته وی، اگر فرایند رعایت پروتکلهای بهداشتی در قم به صورت مطلوب دنبال شود ممکن است هفته آینده این شهر در شرایط زرد این بیماری وارد شود.

سطانی مطرح نمود: اغلب فوتی های کرونا در قم را افراد سالمند و پرخطر تشکیل می دهد.

عودت بیش از 5 هزار خودرو پلاک غیربومی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز ابراز داشت: فرماندهی انتظامی قم از اسفندماه سال گذشته مرکز مشاوره رایگان خود را برای افراد آسیب دیده از کرونا فعال کرده است.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده اظهار کرد: از یکم تا 15 آذرماه، در مجموع 5 هزار و 212 خودرو پلاک غیربومی از محورهای مواصلاتی قم به شهر مبدا عودت داده شده است.

وی یادآور شد: از این بین هزار و 215 خودرو وارد محدوده شهری قم شده بودند و 4 هزار خودرو دیگر قبل از ورود به شهر قم عودت داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم شرح داد: در این مدت، 4 هزار و 680 فقره جریمه برای خودروهای متخلف صادر شد که بالغ بر 4 هزار فقره از آن مربوط به ممنوعیت تردد شبانه و جریمه 200 هزار تومانی بوده است.

به گفته وی، در این مدت همچنین 79 خودرو پلاک غیربومی که وارد محدوده شهر قم شده بودند با جریمه یک میلیون تومانی روبرو شدند.

وی اظهار کرد: 571 خودرو نیز به دلیل مخدوش کردن پلاک و یا سایر تخلفات جریمه 50 هزار تومانی شدند.

حاجی زاده اضافه نمود: مردم قم در طول اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونا همکاری بالای 90 درصدی را با بخش انتظامی استان داشتند.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم، در مدت اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونا، تردد به استان قم 39 درصد کاهش یافته است.

کرونا تمام نشده است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1397

به "نگران تجمعات پس از نارنجی شدن قم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران تجمعات پس از نارنجی شدن قم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید