هاکاتریپ شیراز، گزارش آخرین روز ماراتون برنامه نویسی شیراز

به گزارش مجله بیزبینگ، روز پایانی هاکاتریپ شیراز هم مثل روز دوم از اولین ساعات روز پنج شنبه شروع شد و تیم ها آخرین کوشش های خود را برای رسیدن به محصولی درخور ارا ئه به داوران انجام دادند. فضای روز سوم با روزهای پیش کاملاً متفاوت بود و جدا از استرسی که در تیم ها برای رسیدن به نتیجه مشاهده می شد، جو محبت آمیز تری بین شرکت کنندگان برقرار شده بود.

هاکاتریپ شیراز، گزارش آخرین روز ماراتون برنامه نویسی شیراز

در روز انتهای هم مربیان از ساعات اولیه در سالن برگزاری رقابت حضور داشتند و تیم ها را در مواردی هدایت می کردند. با نزدیک شدن به ساعات میانی روز طبیعی بود که همه چیز جدی تر دنبال گردد و همه تیم ها به فکر رسیدن به نتیجه ای مطلوب بودند. همین امر باعث شده بود که اعضای تیم ها بیشتر دور هم جمع بشوند و برای پیدا کردن راهکارهای بهتر با هم مشورت نمایند.

برخی تیم ها هم که بخش زیادی از کارشان به روز آخر کشیده شده بود ترجیح می دادند در مکان آرام تری کار خود را ادامه بدهند و میز کار خود را به بیرون از سالن برگزاری رقابت برده بودند.

ناهار تیم های شرکت نماینده از طریق تیم برگزار نماینده رقابت بین شرکت نمایندگان توزیع شد و پس از آن حدود ساعت 15:30 آقای یاسر نظریانی نمایندگان تیم ها را در یکی از دو سالن برگزاری ماراتن جمع کرد و نحوه برگزاری مراسم انتهای و روشی که هر تیم باید از طریق آن محصول نهایی رابه داوران ارائه کند برای آن ها شرح داد. تیم ها باید برای ارائه محصولات خود پیش نمایشی از آن را آماده نموده می کردند و اپلیکیشن موبایل یا برنامه تحت وب که در این سه روز فراوری نموده بودند را طی یک زمان 5 دقیقه ای به داوران رویداد ارائه می کردند و تمام جنبه های مهم آن و بعلاوه روش درآمدی آن را کاملاً شرح می دادند. پس از ارائه، تیم داوری در زمانی 3 دقیقه ای برای برطرف ابهامات به جای مانده درباره هر پروژه سوالاتی از تیم شرکت نماینده می پرسیدند تا پس از آن امتیاز مورد نظر خود را در فهرست وارد نمایند.

با انتها شرحات آقای ناظریانی تیم ها یک به یک برای ارائه آزمایشی به سالن آمفی تئاتر می رفتند تا خود را برای ارا ئه اصلی آماده نمایند. این فرایند تا ساعت 16:30 ادامه داشت تا اینکه مسئولان برگزاری انتها زمان کدنویسی را اعلام کردند و از تیم ها دعوت شد برای مراسم انتهای به سالن آمفی تئاتر بروند.

حدود ساعت 17:00 مراسم انتهای ماراتون برنامه نویسی سه روزه شیراز در سالن حکمت دانشگاه شیراز با شرحات مسئولان برگزار نماینده رقابت و معرفی دوباره تیم های شرکت نماینده شروع شد و قرار شد تیم ها با قرعه کشی روی سن بیایند و با نشان دادن پیش نمایشی از کار خود درباره پروژه هایی که انجام داده بودند شرح بدهند.

از 16 تیم حاضر در این دوره از هاکاتریپ یک تیم در میانه راه انصراف داده بود ولی 15 تیم دیگر خود را برای نمایش محصولشان آماده نموده بودند. البته تعیین شد برخی از تیم هایی که روی سن آمده بودند هم چندان آماده نبودند و حتی برخی از تیم ها محصول نهایی را همراه نداشتند و در رمان 5 دقیقه ای که در اختیارشان بود، بدون نمایش محصول به شرح ایده های خود پرداختند که این برای داوران کافی نبود.

فرایند نمایش محصولات تیم ها تا حدود ساعت 19:30 ادامه داشت و پس از آن موقع استراحتی 30 دقیقه ای برای افرادی که در سالن حضور داشتند در نظر گرفته شده بود تا داوران بتوانند در این مدت درباره تیم های اول تا سوم تصمیم گیری نمایند. جوایز در نظر گرفته شده از طریق علی بابا برای تیم های اول تا سوم به ترتیب پنج میلیون تومان، سه میلیون تومان و دو میلیون تومان وجه نقد بود.

با بازگشت داوران به سالن هیجان به اوج خود رسیده بود و تیم های شرکت نماینده منتظر بودند تا تکلیف نفرات اول تا سوم تعیین گردد. اعلام تیم های برتر هاکاتریپ شیراز با تعیین شدن تیم سوم این هاکاتون شروع شد. نام تیم Newbies به عنوان تیم سوم این رقابت ها اعلام شد و این تعجب و تحسین افراد حاضر در سالن را در بر داشت. این تیم 5 نفره جوان ترین تیم شرکت نماینده در هاکاتریپ شیراز بود که حتی برخی از نفرات آن هنوز در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بودند.

پس از آن داوران تیم برگزیده دوم این رقابت را هم اعلام کردند و جایزه نقدی 3 میلیون تومانی این دوره از هاکاتریپ به آن ها اهدا شد.

و بالاخره با اعلام نام تیم گاما که از تهران برای شرکت در این رقابت ها به شیراز سفر نموده بودند به عنوان تیم اول این دوره از رقابت ها، پرونده هاکاتریپ شیراز هم بسته شد.

امیدواریم با انتها هاکاتریپ شیراز شاهد برگزاری برنامه های دیگری در این زمینه باشیم تا فرصتی در اختیار توسعه دهندگان جوان قرار بگیرد که بتوانند ظرفیت ها و دانش خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1955

به "هاکاتریپ شیراز، گزارش آخرین روز ماراتون برنامه نویسی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاکاتریپ شیراز، گزارش آخرین روز ماراتون برنامه نویسی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید