واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و یک شرکت سرمایه گذار ایتالیایی، واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می گردد.

واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه راه اندازی کارخانه بازیافت لاستیک های فرسوده بین شهردار تبریز و نمایندگان شرکت ایتالیایی در محل سازمان مدیریت پسماندهای شهر تبریز به امضا رسید.

با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و شرکت سرمایه گذار ایتالیایی امکان بازیافت لاستیک خودرو و فراوری انرژی از لاستیک های فرسوده خودرو فراهم خواهد شد.

با انتقال تکنولوژی و احداث این کارخانه قادر خواهد بود لاستیک های فرسوده را به انرژی برق، روغن، کربن و فلز تبدیل کند.

به دنبال امضای این تفاهم نامه کارشناسان این شرکت ایتالیایی برای امکان سنجی، توجیهات فنی و مالی احداث این کارخانه در تبریز حضور خواهند یافت.

به دلیل عدم وجود مرکز بازیافت لاستیک های فرسوده خودرو در کشور تجمیع این لاستیک ها در محل های مختلف به یک معضل زیست محیطی تبدیل شده است.

در حالی که امروزه با افزایش قیمت سوخت، بسیاری از کشورها به دنبال افزایش بازیافت انرژی از تایر های فرسوده هستند، زیرا ارزش حرارتی فراوری شده از تایرها بیشتر از زغال سنگ است.

همچنین پودر لاستیک حاصل از بازیافت تایرهای فرسوده در صنایعی مانند جاده سازی، ساختمان، خودروسازی، صنایع دریایی ورزش و آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مزایای بازیافت تایرهای فرسوده می توان به کاهش زائدات و یاری به چرخه در طبیعت می توان استفاده کرد.

صادق نجفی، شهردار تبریز با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث کارخانه بازیافت لاستیک با شرکت ایتالیایی گفت: این شرکت بعد از امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی فنی، زیست محیطی و مالی اقدام به احداث این کارخانه در تبریز خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه قادر خواهد بود لاستیک های فرسوده را به انرژی، کربن، فلز و روغن تبدیل نماید گفت: با راه اندازی این کارخانه و بازیافت لاستیک ها در آن، گام مهمی برای سلامت محیط زیست شهر تبریز برداشته می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط مالی شهر و قرار دریافت تبریز در محور ترانزیتی کشور به اروپا از یک سو و رونق تجاری و صنعتی استان در حال حاضر کامیون و خودروهای فراوانی وارد استان می گردد که بسیاری از آنها در بسیاری موارد لاستیک های مستعمل و فرسوده خود را در حاشیه اتوبانهای شهر رها می سازند.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به وجود و فراوری لاستیک فرسوده در شهر به عنوان یک زباله خطرناک زیست محیطی گفت: با توجه به ماندگاری بالای لاستیک در محیط زیست، وجود این ماده به عنوان زباله برای محیط زیست بسیار خطرناک است و با احداث این کارخانه گامی بزرگ در راستای فراوری انرژی از تایر های فرسوده و تبدیل این تهدید زیست محیطی به فرصت برای شهر برداشته خواهد شد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 763

به "واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید