شرایط دشت های کرمانشاه مناسب نیست

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت : شرایط دشت های کرمانشاه به علت شرایط ناشی از خشکسالی مناسب نیست و دو دشت استان در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارند.

شرایط دشت های کرمانشاه مناسب نیست

علی مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط نامناسب خشکسالی و کاهش بارندگی ها طی سال های اخیر باعث شده شرایط دشت های استان چندان مناسب نباشد، گفت : کاهش بارش ها از یکسو و اضافه برداشت ها از سوی دیگه صدمه جدی به ذخایر آب زیرزمینی و دشت های کرمانشاه وارد نموده است.

وی از وجود 23 محدوده مطالعاتی در استان یاد کرد و اضافه کرد: از این 23 مورد، 13 مورد دشت ممنوعه است و دو دشت حسن آباد شیان و روانسر سنجابی نیز در شرایط ممنوعه بحرانی واقع شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز شاهد فرونشست جدی در دشت های استان نیستیم، یادآور شد: اما در دو دشت ممنوعه حسن آباد شیان و روانسر سنجابی که بحرانی هستند، نشانه هایی از فرونشست در حال ظاهر شدن است.

به گفته مرادی، در سایر دشت های استان که ممنوعه نیستند هم سهمیه تخصیص آب چندانی وجود ندارد و مجموع این عوامل بیانگر شرایط نامناسب دشت های استان است.

وی اجرای طرح احیا و تعادل بخشی دشت ها و توجه به مسائل مربوط به سازگاری با کم آبی را برای یاری به بهبود شرایط دشت های استان بسیار ضروری دانست و بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند، احتمال اینکه شاهد فرونشست در دشت ها باشیم دور از انتظار نیست.

معاون آب منطقه ای استان کرمانشاه، اجرای طرح سازگاری با کم آبی را نیازمند همکاری همه دستگاه ها دانست و گفت: یکی از مهمترین مواردی که به منابع آب زیرزمینی یاری می نماید، مدیریت کشت محصولات آب بر کشاورزی و جایگزینی آن ها با محصولات کم آب است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2170

به "شرایط دشت های کرمانشاه مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دشت های کرمانشاه مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید