پتانسیل مالی برای همکاری ایران و سوئیس بالا است

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، جولیو هاوس بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه ایران کشوری مهم، زیبا و با تاریخی بسیار تحسین برانگیز است اضافه نمود: پتانسل بالای مالی و سرانجام مذاکرات هسته ای، ایران را در آستانه فصل جدیدی از روابط با جامعه بین المللی قرار داده است.

پتانسیل مالی برای همکاری ایران و سوئیس بالا است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با تاکید بر توسعه سطح روابط دو کشور اظهارداشت: فضای سیاسی کنونی باعث این باور می گردد که ایران در چند قدمی پیشرفت های قابل توجه قرار گرفته است.

هاوس با تاکید براعتقاد به روابط روشن بین سوئیس و ایران گفت: روابط ایران وسوئیس به قرن 17 و 400 سال پیش می رسد که ساعت سازان سوئیسی وارد امپراطوری ایران شدند و در حال حاضر در بخش حمل و نقل و سایر بخش ها می توان روی روابط این دو کشور در دراز مدت حساب کرد.

سفیر سوئیس در ایران با اشاره به آمادگی سوئیس بر همکاری با ایران در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین اضافه کرد: پتانسیل اقتصادی برای همکاری دو طرف بالا است و اینک زمان حرکت رو به جلو و تبدیل فرصت ها به موقعیت ها است.

هاوس از افتتاح اتاق بازرگانی ایران و سوئیس در تهران اطلاع داد و گفت: این اتاق در بخش صنایع و معادن تشکیل شده است و مربوط به برقراری ارتباط بین شرکت های ایران و سوئیس است و به عنوان نماینده ای برای توسعه صادرات سوئیس عمل خواهد نمود.

وی ورود به کشور سوئیس را با هدف تجارت، آسان تر از سایر کشورها دانست و اضافه کرد: عدم وجود ارزش اضافه نموده، اقتصادیات و وجود بازار رقابتی جذاب از ویژگی های بازار سوئیس است.

سفیر سوئیس در ایران بازار سوئیس را برای تجارت با استان زنجان مطلوب بیان کرد و گفت: در آینده توجه امریکا و سایر کشورها به ایران جلب خواهد شد چون ایران بازار جذابی برای کشورهای خارجی است و این باعث عقد قراردادهای بیشتر ایران با این سایر کشورها می گردد.

هاوس با تاکید بر اینکه سفارت سوئیس در تهران برای استحکام بخشیدن به تجارت بین دو کشور فعالیت خواهد نمود اضافه کرد: تمامی متقاضیان تجارت می توانند در هر زمانی با سفارت تماس بگیرند و اعلام آمادگی برای همکاری نمایند چراکه سوئیس مشتاق همکاری با تاجران ایران است.

وی با اشاره به اینکه نمی تواند به تمام درخواست های اعلام شده از سوی شرکت های زنجانی جوابگو باشد گفت: اگر بحث توافق هسته ای در شروع سال میلادی جدید نهایی گردد شرکت های ایرانی قادر به تجارت با سایر کشورهای اروپایی هم خواهند بود.

سفیر سوئیس در ایران دولت سوئیس را متولی تجارت در بازار سوئیس ندانست و اضافه کرد: دولت ها متولی این امر نیستند و تنها به ایجاد زیر ساخت ها خواهد پرداخت و تجارت به صورت مستقیم بین شرکت های دو کشور انجام خواهد شد و سفارت دخالتی در آن نخواهد داشت و علت ایجاد اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نیز به همین منظور بود.

هاوس با تاکید بر اینکه سوئیس بعد از توافق های حاصل شده تمامی تحریم ها علیه ایران را یک جا لغو کرد گفت: معنی لغو این تحریم ها این است که ایران می تواند با سوئیس ارتباط برقرار کند و سوئیس از صندلی دولتی تسهیلاتی برای مبادلات ایجاد می نماید و در حال حاضر مذاکراتی با ایران برای راهبرد این هدف در حال اجرا است.

وی قدرت اجرایی سوئیس را در تأمین اقتصادی، بالا بیان کرد و اضافه کرد: در مورد همکاری های علمی و تحقیقاتی، بحث تفکیکی صاحبان صنایع و صنعت گردشگری همکاری های مطلوبی می توان انجام داد.

سفیر سوئیس در ایران ارتباط ایران را با شرکت های سوئیسی راحت دانست و گفت: سوئیس شرایط مطلوبی برای این ارتباطات دارد و دارای راهبردهای بهتری در امر واردات از سوئیس به ایران است. چراکه این رقم از 80 درصد به 60 درصد کاهش پیدا نموده است و علاوه بر ایران در سایر کشورهای آسیایی هم بدین صورت بوده است که البته این امر دیدگاه ها و دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد. اما بعد از برداشته شدن موانع هیچ دلیلی برای عدم همکاری وجود نخواهد داشت.

وی با اعلام خوش بینی برای ایران در 10 سال آینده گفت: فعالیت های تجاری بین ایران و سوئیس به منزله میوه کالی است که می تواند در سایه همکاری های مشترک به صورت توانمندی حاصل گردد و شرکت ها با مراجعه به اتاق بازرگانی مربوطه می توانند همکاران خود را در سوئیس بیابند چراکه این امر وظیفه دولت ها نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 744

به "پتانسیل مالی برای همکاری ایران و سوئیس بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل مالی برای همکاری ایران و سوئیس بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید