تور سریلانکا ارزان: چرا شما باید به سریلانکا سفر کنید؟

به گزارش مجله بیزبینگ، 5 علت برای سفر به سریلانکا

جزیره سریلانکا جزیره ای به شکل یک قطره اشک است که در سواحل شرقی هندوستان قرار داشته و یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در جهان محسوب می گردد. وقتی شما به سریلانکا سفر می کنید، واقعا احساس این را خواهید داشت که در جایی خارج از نقشه های کره زمین حضور دارید. این کشور زیبا و افسون کننده، دارای تمامی جاذبه های گردشگری بوده و بسیاری موارد در آن وجود دارد که شما می توانید جست وجو نموده و به اکتشاف آن بپردازید. ما از سفر یک ماهه خود به صورت جهانگرد هایی که به سفرهای طولانی علاقه مندند، لذت بسیار زیادی برده و قطعا باز هم به این کشور سفر خواهیم کرد.

تور سریلانکا ارزان: چرا شما باید به سریلانکا سفر کنید؟

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

در این یادداشت، 5 علت که نشان می دهد چرا شما باید به سریلانکا سفر کنید، ارائه می گردد:

  • خرابه ها و محوطه های باستانی: در سریلانکا شما می توانید محوطه های تاریخی - مذهبی بسیار شگفت انگیزی را که در اطراف شهر کاندی (Kandy) پراکنده شده اند، مشاهده کنید. بعضی از این موارد عبارتند از: بنایی که دندان یک شخصیت مذهبی مقبول سریلانکایی ها در آن نگه داری می گردد، صومعه های موجود در غارها که در آن 157 مجسمه زیبا قرار گرفته است، محوطه میراث دنیای شیگیریا (Sigiriya) و سایت ثبت شده در لیست میراث دنیای یونسکو در Anuradhapura که یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های انسانی در دنیا است که به طور مداوم سکونت در آن وجود داشته است. نکته جالب در این رابطه این است که تمامی این سایت ها در سریلانکا در حالت بکر و دست نخورده به جای مانده اند. یعنی شما وقتی که وارد این غارها می شوید، می توانید به طور کامل همه چیز در گذشته را تجسم نموده و در جلوی دیدگان خود قرار دهید. به نوعی گویا در زمان سفر نموده و به گذشته پرتاب شده اید. البته به شما پیشنهاد می دهیم برای تماشا این بناها از صبح زود دست به کار شده و به آن جا بروید. چرا که هر چه به ساعات ظهر نزدیک تر شوید بر شلوغی و تراکم جمعیت افزوده می گردد و در شلوغی در نهایت نتماشا این مکان ها را به تماشاشان ترجیح می دهید. اما اگر ساعت هشت صبح به این بناها بروید و یک ساعت برایشان وقت بگذارید می توانید در خلوتی نیز از آن جا بیرون بیایید و خاطره خوبی نیز از این ملاقات در اذهان داشته باشید.
  • چشم اندازها و منظره ها تماشای: منظره ها موجود در سریلانکا بسیار تماشای و زیبا هستند. کوهستان های سرسبز و زیبا و پر آب و مزارع ادویه، چای و سبزیجات که در بخش های اصلی کوهستانی جزیره وجود دارند، آبشارهای بسیار زیبا به ویژه در اطراف منطقه Ella و Badulla و اقیانوس زیبا و شگفت انگیز همه و همه طبیعت زیبای سریلانکا را تشکیل می دهند. در سفر به این کشور حتما لباس شنای خود را همراه داشته و گرمای روز را با خنکای آب دریا و شنا در سواحل زیبا در کنار مردم محلی تقسیم کنید. به همین ترتیب شما از روحیه خوب و سرزنده ای تا سرانجام روز برخوردار خواهید شد که شاید نظیرش را در کمتر جایی تجربه نموده باشید.
  • غذاهای محلی: در بسیاری از رستوران های این کشور شما باید از قبل نسبت به سفارش غذای مورد علاقه خود اقدام کنید، غذاها از مواد اولیه بسیار تازه تهیه می شوند اما شما باید از ظهر برای وعده غذایی شام خود سفارش بدهید تا آن را در هنگام شب دریافت کنید. غذاهای سریلانکایی معمولا از غذاهای هندی پر ادویه تر هستند و تنوع نان نیز چندان زیاد نیست اما به هر حال این غذاها خوش مزه بوده و اصالت و طعم خاص خود را دارند. شما به طور حتم با خوردن این غذاها از آن بدتان نیامده و می توانید
  • تماشای منطقه ها بکر و دست نخورده: سریلانکا تا به امروز از رادار گردشگران دور بوده و به همین علت در این کشور منطقه ها زیادی برای گشت و گذار وجود دارد که شلوغ نبوده و در آرامش طبیعی است. به سمت شمال سریلانکا و منطقه ها بکر Jaffna بروید، از شهرهای ساحلی Mirissa و Unawatuna بازدید نموده و راستا خود را به منطقه ها گردشگری و تماشای آن ادامه دهید. اگر قصد داشته باشید که شخصا در این کشور به گشت و گذار و اکتشاف بپردازید، تماشای هایی زیبا و خاطراتی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد. سفر به سریلانکا می تواند یک سفر به منطقه ها کشف نشده و بکر یا تماشا منطقه ها گردشگری و شلوغ باشد. این موضوع به خود شما و تصمیمی که برای انتخاب محل اقامت در این کشور می گیرید، بستگی دارد.
  • مردم میهمان نواز : مردم سریلانکا بسیار مهربان و میهمان نواز بوده و از یاری به شما دریغ نموده و همیشه لبخند بر لب دارند. ما در طول سفر خود با افراد زیادی روبرو شدیم. مهم نیست که شما با مردم در چه محلی برخورد داشته باشید، یک اتوبوس شلوغ و گرم، در حین پیاده روی و کوهنوردی در کوهستان Ella، صاحب یک میهمان سرا، یک خانواده کوچک در حال کار در مزارع چای یا صاحب یک رستوران کوچک ….. همگی دارای ویژگی مشترک میهمان نوازی بوده و به شما خوش آمدگویی گفته و درباره شما کنجکاو هستند. این کنجکاوی به علت خون گرمی ذاتی آن ها است و به علت این که علاقه مند به شناخت مردم و گردشگر هایی از کشورها و شهرهای مختلف دنیا هستند. برهمین اساس، سریلانکا، از داشتن مردمی مهربان و زیبا برخوردار است.

این نکات تنها شامل بعضی از موارد زیادی است که می تواند انگیزه ای برای سفر به سریلانکا محسوب گردد. سفر به سریلانکا باید جایگاه خاص خود را در لیست منطقه ها مورد نظر شما به دست آورد. این کشور در سال 2013 از سوی یک مجله برجسته در حیطه گردشگری به عنوان یکی از منطقه ها توصیه شده برای سفر معرفی گردید و ما از این انتخاب شگفت زده نشدیم.

آب های شفاف و زلال در جنوب سریلانکا، جنگل های مرکزی و کوهستان های سرسبز؛ بخش های تاریخی شمال و … سبب شده است تا این کشور برای تمامی سلیقه ها ، چیزی برای ارائه داشته باشد. توصیه می کنیم پیش از شلوغ شدن و از بین رفتن آرامش سریلانکا، به این کشور سفر کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1980

به "تور سریلانکا ارزان: چرا شما باید به سریلانکا سفر کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: چرا شما باید به سریلانکا سفر کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید