چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، نمایندگی دائمی چین در وین، مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران ابراز تاسف نموده و از تاثیر چنین اقدامی بر برجام هشدار داد.

چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگی دائمی چین در وین، مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی روز آدینه از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز تاسف کرد.

نمایندگی دائمی چین در وین در پیامی در توئیتر نوشت: چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای پادمان های ایران با توجه به پیامد های بزرگی که چنین اقدامی بر چشم انداز برجام خواهد گذاشت، عمیقا ابراز تاسف می نماید. چین و روسیه علیه این قطعنامه رای دادند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (آدینه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال 2012 را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس را با 25 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع تصویب کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز با بیان اینکه شورای حکام با تصویب این قطعنامه از ایران خواست دسترسی به دو مکان مورد نظر را فراهم کند، گفت: روسیه و چین [به این قطعنامه] رأی منفی دادند.

نمایندگی روسیه در وین شرح داد: برای رسیدن به نتایج مثبت، آژانس و تهران باید به مصاحبه مطابق با روش های معمول ادامه دهند و نگرانی های طرف ها در نظر بگیرند. در عین حالی که بر لزوم حل فوری مشکل این مشکل توسط تهران و آژانس تاکید [می کنیم]، باور داریم این قطعنامه می تواند مخرب و غیرسازنده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1105

به "چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید