کره شمالی آزمایش موشکی جدیدش را تایید کرد: کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش نظارت کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، مقام های کره شمالی بامداد پنجشنبه از آزمایش یک سامانه موشکی جدید هدایت شونده خبر داد.

کره شمالی آزمایش موشکی جدیدش را تایید کرد: کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش نظارت کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پیونگ یانگ روز پنجشنبه اظهار داشت: آزمایش این سامانه دفاع موشکی با نظارت رهبر کره شمالی اجرا شده است.

در خبری که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، آمده است: کیم جونگ اون در نخستین آزمایش سامانه دفاعی هدایت شونده جدید حضور داشته است.

این خبرگزاری افزود: این عملیات تنها برای آزمایش مسافت مؤثر این سامانه موشکی اجرا شده است.

تأیید این خبر، یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش کره جنوبی از آزمایش دو موشک میانبرد توسط کره شمالی از سواحل شرقی آن به سوی ژاپن خبر داده بود.

کره شمالی هفت روز پیش نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد اما جئونگ کیئونگ دو وزیر دفاع کره جنوبی اظهار داشت که نوع موشک های آزمایش شده بامداد امروز، مشابه موشک های هفته پیش است.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته گذشته کشورش را هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف کرد.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند.

ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 98 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ که به کره جنوبی رفته بود، با حضور در این منطقه با کیم دست داد و سپس به دعوت او به عنوان نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا از مرز کره شمالی عبور کرده و پا در خاک این کشور نهاد.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 563

به "کره شمالی آزمایش موشکی جدیدش را تایید کرد: کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش نظارت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی آزمایش موشکی جدیدش را تایید کرد: کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش نظارت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید