گرفتاری تازه ایلان ماسک و دست رد جوان زیرک به پیشنهاد او

به گزارش مجله بیزبینگ، یک پسر 19 ساله اهل فلوریدا پیشنهاد 5 هزار دلاری مالک، میلیاردر و مدیر تسلا و اسپیس ایکس را نپذیرفت. ایلان ماسک از این پسر خواسته بود تا اکانت توییتر ElonJet@ را در ازای پول پاک کند.

گرفتاری تازه ایلان ماسک و دست رد جوان زیرک به پیشنهاد او

به گزارش یورونیوز به نقل از شبکه سی ان ان این جوان که جک سوئینی نام دارد، در یک حساب توئیتری کل پروازهای ایلان ماسک و راستاهای جت خصوصی او را منتشر می نماید. این جوان زیرک که تا این لحظه بیش از 150 هزار دنبال کننده توئیتری دارد با استفاده از یک بات (رُبات اینترنتی) کل تحرکات جت ایلان ماسک را رصد نموده و در توئیت های خود اطلاعاتی نظیر زمان و مقصد پروازها و طول مدت سفر ایلان ماسک را منتشر می نموده است.

او بعلاوه راستا پرواز ده ها چهره مشهور دیگر نظیر بیل گیتس و جف بزوز را نیز با یاری بات ها زیر نظر داشته است.

پیغام اولیه ایلان ماسک به این جوان به اواخر ماه نوامبر گذشته بر می گردد. ثروتمندترین مرد جهان در یک پیغام کوتاه توییتری خطاب به جک نوشته بود: می توانی حذفش کنی؟ ریسک امنیتی دارد.

مالک تسلا و اسپیس ایکس برای اینکه مردم متوجه مقصد سفرهای او نشوند پیشنهاد 5 هزار دلاری می دهد اما جک سوئینی در پاسخ مبلغ توافق را 10 برابر می نماید. او به ایلان ماسک می گوید با 50 هزار دلار می تواند خرج تحصیل خود را تامین کند یا دست کم یک تسلای مدل 3 بخرد.

اما آقای ماسک با این تصور که جک دارد از موقعیت پیش آمده سوء استفاده می نماید پاسخ می دهد: از این که یک ابله مرا بازیچه خود کند خوشم نمی آید.

آخرین پیغامی که بین این دو رد و بدل شده به 19 ژانویه برمی گردد. در این پیغام ایلان ماسک می گوید بنظرش پرداخت پول برای حذف توئیت، ایده خوبی نبوده است. شبکه بیزنس سی ان ان این پیغام را رویت نموده است.

جک پاسخ می دهد بنظرش راه های دیگری هم بجز پرداخت پول وجود دارد مثل یک بورس تحصیلی که می توانست مسئله پاک کردن توئیت را خیلی ساده تر از این ها حل نماید. ایلان ماسک تا به امروز به این تقاضا جوابی نداده است.

جک 19 ساله گفته به ایلان ماسک برای حفاظت بیشتر از داده هایش توصیه هایی نموده مثلا به آقای میلیاردر گفته که چگونه با یاری یک سیستم مسدودسازی، شناسه جت خود را تغییر دهد تا ردیابی اش سخت تر گردد. جک معتقد است که ایلان ماسک به نصیحت او گوش نموده و از ترفندهای او استفاده می نماید البته او می گوید با این حال هنوز هم قادر است رد مالک تسلا را بزند، هر چند کارش نسبت به گذشته سخت شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2034

به "گرفتاری تازه ایلان ماسک و دست رد جوان زیرک به پیشنهاد او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتاری تازه ایلان ماسک و دست رد جوان زیرک به پیشنهاد او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید