گنجاندن مکانیزم ماشه در برجام گاف بزرگی بود، بر اساس قوانین بین المللی آمریکا نمی تواند مکانیزم ماشه را فعال کند

به گزارش مجله بیزبینگ، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آمریکا بر اساس قوانین بین المللی نمی تواند از مکانیزم ماشه استفاده کند اما در جامعه بین الملل منافع و زور حرف نهایی را می زند.

گنجاندن مکانیزم ماشه در برجام گاف بزرگی بود، بر اساس قوانین بین المللی آمریکا نمی تواند مکانیزم ماشه را فعال کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

ولی اسماعیلی در تبادل نظر با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، درباره درخواست آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه گفت: قابل پیش بینی بود آمریکا بعد از شکست در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دست به سناریوهای جدید بزند؛ فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها آخرین حربه دولتمردان آمریکاست تا شاید بتوانند در انتخابات آینده آمریکا خودی نشان دهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب ادامه داد: مکانیسم ماشه یا مکانیسم حل اختلاف که در برجام تعبیه شده است، مکانیسمی است که بر اثر فعال شدن آن و طی کردن مراحلش که مجموعا حدود 65 روز طول می کشد، موجب بازگشت قطعنامه های گذشته ای که علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده بود، می گردد.

اسماعیلی اضافه کرد: آمریکا بر اساس قوانین بین المللی نمی تواند از مکانیزم ماشه استفاده کند اما در جامعه بین الملل منافع و زور حرف نهایی را می زند و به نظر می رسد یکی از اهداف اعلام فعال کردن مکانیسم ماشه پیش بینی این نکته است که با توجه به فشارهای آمریکا و عدم همکاری اروپا با ایران در چارچوب درخواست ها، ایران از برجام خارج خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی کاره ای نیستند، گفت: بی شک مکانیزم ماشه تفاوتی را برای ما رقم نمی زند و ایران از سخت کردن شرایط توسط اروپا در آینده هراسی ندارد. امیدواریم اروپا با آمریکایی که از برجام خارج شده است، همکاری نکند.

اسماعیلی ادامه داد: در گذشته بی تعهدی کشورهای اروپایی را به وضوح دیدیم؛ فرانسه، آلمان و انگلیس در مرحله راه اندازی اینستکس با شکست روبه رو شده اند و فشارهای آمریکا مانع از به اجرا درآمدن این طرح شد و عملا اینستکس تنها در مرحله نظری باقی ماند و هیچ گاه اجرا نشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: گنجاندن سیستم ماشه در برجام گاف بزرگی بود؛ باید گفت که اجرای کامل برجام از سوی تهران، در شرایطی که تحریم ها هنوز پابرجا هستند متوازن نیست.

اینکه امروز شما نماینده مجلس شری دال بر بلد بودنت نیست سوابق سیاسی و بین المللی چقدر داری چند تا مذاکره بین المللی یا خارج از کشوره داشتی چندتا مذارکره در مورد مسائل داخلی در سوابقت داشتی که در کشور ثمرگذاری داشته حتما به سواد و عقبه خود نگرشی داشته باشید با ورود به مجلس باسوادی نیست هر اینطور باشد هرکس وارد دانشگاه بشه سال اول اقتصاد دان یا طبابت باید بکند

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1208

به "گنجاندن مکانیزم ماشه در برجام گاف بزرگی بود، بر اساس قوانین بین المللی آمریکا نمی تواند مکانیزم ماشه را فعال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجاندن مکانیزم ماشه در برجام گاف بزرگی بود، بر اساس قوانین بین المللی آمریکا نمی تواند مکانیزم ماشه را فعال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید