یزدانی و تیلور در فینال زودهنگام! ، تاریخ برای دو پادشاه کشتی تکرار می گردد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، شایدیزدانی و تیلور، 2رقیب قدیمی در همان دور اول کشتی های بلگراد به پست همدیگر بخورند.

یزدانی و تیلور در فینال زودهنگام! ، تاریخ برای دو پادشاه کشتی تکرار می گردد؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، عدم حضور کشتی گیران آزادکار در مسابقات رنکینگ این شائبه را به وجود آورده که کادر فنی برنامه خاصی برای قرعه ساده بعضی اوزان ندارد! در مقابل، تیم فرنگی که در راس آنها حسن رنگرز حضور دارد در تمامی مسابقات رنکینگ حضور داشته است. بعد از شکست سنگین آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ شخصی از کادر فنی جوابگو نبود و همه امیدهایشان به کسب نتیجه در جهانی صربستان است.

تیم کم رمق

قرار است 7کشتی گیر آزادکار به تورنمنت مجارستان اعزام شوند. این اعزام در 4وزن صورت می گیرد که 3وزن آن المپیکی نیست و در هر یک از این 3وزن 2نماینده خواهیم داشت. به نوعی باید گفت کشتی گیران اوزان المپیکی در خانه کشتی هستند و کشتی گیران اوزان غیرالمپیکی برای تعیین نفر برتر و ملی پوش راهی بوداپست می شوند. احمد جوان و میلاد والی زاده در 57کیلو، امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی در 70کیلو، محمد نخودی و علی سوادکوهی در 79کیلو و امیرعلی آذرپیرا در وزن 92کیلوگرم مسافر آخرین رویداد رنکینگ در بوداپست مجارستان خواهند بود. آذرپیرا کشتی گیر 97کیلوگرم قرار است در 92کیلو مورد آزمایش قرار بگیرد تا درصورت تشدید مصدومیت قاسمپور جایگزین او گردد. فینال انتخابی تیم ملی در جام تختی در وزن 92کیلوگرم بین مبین عظیمی و محمدجواد ابراهیمی برگزار گردید و حالا درصورت عدم حضور قاسمپور، کشتی گیر 97کیلوگرم جام تختی جایگزین او خواهد شد.

اهمیت مسابقات رنکینگ

طبق قرعه در مسابقات جهانی 2018 در همان کشتی نخست حسن یزدانی و دیوید تیلور روبه روی هم قرار گرفتند و شکست یزدانی سبب شد تا او در شانس مجدد به مدال برنز و عنوان سومی برسد. حالا هیچ بعید نیست که اتفاقی مشابه را در بلگراد محل برگزاری مسابقات جهانی 2023 ببینیم. جز رحمان عموزاد هیچ کشتی گیر ایرانی رنک مناسبی در وزن خودش ندارد و هر قرعه ای را می توان برای نمایندگان ایران متصور بود. اما کادر فنی فرنگی هیچ مسابقه رنکینگی را از دست نداده است. آنها حتی در مسابقات غیررنکینگ هم حاضر بوده اند.

شاگردان رنگرز از کرواسی تا قرقیزستان و مصر روی تشک رفتند و با کسب قهرمانی در آسیا نشان دادند که چه حرکت روبه جلویی داشته اند. آنها در خاک جمهوری آذربایجان قهرمان شدند و ترکیب تیمشان هم تقریبا تعیین است. فرنگی کاران بعد از مسابقات جهانی در همه رقابت ها از آزادکاران برتر بودند و این رجحان را می توان در نظم و انضباط تیم حسن رنگرز جست وجو کرد. اینکه چرا آزادکاران در مسابقات رنکینگ و تورنمنت ها حضور کمرنگی دارند سؤال بزرگی است. بدون شک مسائل مالی نمی تواند علت این عدم حضورها باشد چراکه فدراسیون هیچ فرقی بین آزاد و فرنگی قائل نیست. علت فنی را هم باید از کادر فنی پرسید که بعد از قهرمانی آسیا و آن نتایج عجیب سکوت نموده است.

آخرین مسابقه رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی 22تا 25تیر در مجارستان برگزار خواهد شد و مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی هم روزهای 25شهریور تا 2مهر در بلگراد برگزار می گردد که عیار واقعی تیم ایران در آنجا تعیین خواهد شد. حضور روس ها در مسابقات جهانی و اینکه این رقابت ها حکم کسب سهمیه المپیک را دارد، باعث شده نتایج این مسابقات ملاک مناسبی برای قضاوت باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2289

به "یزدانی و تیلور در فینال زودهنگام! ، تاریخ برای دو پادشاه کشتی تکرار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدانی و تیلور در فینال زودهنگام! ، تاریخ برای دو پادشاه کشتی تکرار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید