1500 میلیارد ریال جهت اتمام طرح های نیمه تمام دانشگاه پیغام نور کرمان اختصاص یافت

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون اداری، اقتصادی و عمرانی دانشگاه پیغام نور گفت: 1500 میلیارد ریال برای این اتمام طرح های نیمه تمام توسط هیات امنای دانشگاه پیغام نور کرمان مجوز داده شده است.

1500 میلیارد ریال جهت اتمام طرح های نیمه تمام دانشگاه پیغام نور کرمان اختصاص یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علیزاده معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیغام نور، در هشتمین سفر استانی به همراه هیات رئیسه دانشگاه به استان کرمان صبح امروز در جمع کارکنان اداری استان ضمن تشریح اهداف و برنامه های دانشگاه در حوزه اداری و مالی به سئوالات همکاران پاسخ داد.

وی با اشاره به شرایط مالی کشور، تصویری از وضعیت مالی دانشگاه ارائه کرد و گفت: بیش از 90 درصد بودجه دانشگاه به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد و الباقی آن در اختیار استان ها برای امور جاری قرار می گیرد و اولویت با پرداخت هزینه های ضروری و اجتناب ناپذیر است.

علیزاده به ظرفیت های زیاد دانشگاه پیغام نور اشاره نمود و اضافه کرد: انتخاب دانشگاه پیغام نور برای تحصیل توسط 140 هزار نفر از داوطلبین کنکور و کسب رتبه های اول آزمون کارشناسی ارشد توسط فارغ التحصیلان پیغام نور، از جمله توانایی ها و ظرفیت های مهم دانشگاه پیغام نور است.

وی گفت:در یکسال اخیر تا امروز، 427 نفر از نیرو های دانشگاه به صورت، خرید خدمت، بازنشستگی و انتقال به سایر دستگاهها، از دانشگاه خارج شده اند و بدین لحاظ مبلغ قابل ملاحظه ای در هزینه ها صرفه جویی شده است.

علیزاده اضافه کرد: همکاران ما بزرگترین سرمایه دانشگاه هستند و کلیه همکاران اداری و علمی گنجینه های دانش و تجربه هستند و لذا هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم و حفظ آن ها برای ما یک اولویت است.

وی با اشاره به آمار نیرو های اداری و علمی دانشگاه بر توازن بین هزینه های جاری با پرسنلی تاکید نمود و گفت: برای بانوان بالای 25 سال که تمایل به بازنشستگی داشته باشند، شرایطی همچون 25 روز و 12 ماه پاداش بازنشستگی متناسب با صندوق بازنشستگی که مشمول آن می شوند در نظر گرفته شده است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه در پاسخ به سئوالی در مورد اعمال مدرک همکاران گفت: طرحی در کمیسیون اجتماعی مطرح است که دو مدرک برای کارکنان اعمال گردد، ولی در حال حاضر صرفا یک مدرک برای کارکنان اداری قابل پذیرش بوده و برای عضو علمی نیز ادامه تحصیل و اعمال مدرک با ماموریت آموزشی امکان پذیر است.

وی به مسئله تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی هم اشاره نمود و اضافه کرد: همانگونه که قبلا هم اعلام شده این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده و برای اجرایی شدن احتیاج به رای دوسوم نمایندگان مجلس دارد و رایزنی های بسیاری برای تصویب نهایی ان در حال اجرا است.

علیزاده در مورد طرح های نیمه تمام دانشگاه گفت: بر اساس بند الف. تبصره 9 قانون بودجه 1500 میلیارد ریال برای این اتمام طرح های نیمه تمام توسط هیات امنای دانشگاه مجوز داده شده است که استان ها می توانند ازین ظرفیت استفاده نمایند که امیدواریم بتوانیم با جذب این منابع بخش اعظم این طرح ها را به اتمام برسانیم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه به قرارداد بیمه تکمیلی اشاره نمود و اضافه کرد: در این خصوص در امسال از همکاران نظر خواهی خواهد شد و همان ملاک انجام و انعقاد قرار داد سال بعد خواهد بود.

وی با اعلام این خبر گفت: حقوق و بیمه همکارانی که از مرخصی زایمان استفاده کرده اند، پرداخت خواهد شد.

گفتنی است وی در سرانجام، از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 443

به "1500 میلیارد ریال جهت اتمام طرح های نیمه تمام دانشگاه پیغام نور کرمان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 میلیارد ریال جهت اتمام طرح های نیمه تمام دانشگاه پیغام نور کرمان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید