2 طرز تهیه چای سرد طعم دار (آیس تی) به روش کافی شاپ

به گزارش مجله بیزبینگ، چای سرد طعم دار، آیس تی، چای گلاسه یا یخ چای، همگی نام یک نوشیدنی محبوب هستند که اصالت آن به کشورهای آسیای شرقی می رسد. این نوشیدنی سرد که بر پایه چای تهیه می گردد، برای فصل تابستان و روزهای گرم سال، به عنوان یک چای سرد و خنک، بسیار پرطرفدار است. انواع آیس تی با طعم های مختلف را، به روش مشابه ولی با مواد متفاوت می توان درست کرد. در این مقاله از در 2 طرز تهیه چای سرد طعم دار یا آیس تی ساده و نکات تهیه و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش می

2 طرز تهیه چای سرد طعم دار (آیس تی) به روش کافی شاپ

دهیم.

مواد لازم برای تهیه چای سرد طعم دار

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
چای سیاه (یا چای سبز)نصف قاشق چای خوری
لیموترش1 عدد
برگ نعناع تازه1 مشت
عسل1 تا 2 قاشق چای خوری
یخ3 تا 4 قالب

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان آماده سازی آیس تی ساده: 15 دقیقه

کالری 1 لیوان چای سرد با 1 قاشق چای خوری عسل: 25 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه چای سرد طعم دار با چای سیاه

چای سرد طعم دار را می توانید به عنوان یک نوشیدنی در روزهای گرم تابستان درست نموده و همراه خود داشته باشید. بعلاوه چای گلاسه، برای مهمانی ها هم مناسب است. در ادامه مراحل طرز تهیه چای سرد طعم دار با چای سیاه ساده را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد چای را آماده کنید

در ابتدا به مقدار 2 تا 3 لیوان دسته دار فرانسوی آب در کتری جوش بیاورید. در یک قوری، چای سیاه را بریزید. سپس لیموترش را از وسط نصف کنید و هسته های آن را بگیرید. نصف لیمو را در قوری بریزید. برگ های نعناع تازه را هم بشویید و در قوری بریزید. می توانید از چای سبز هم به جای چای سیاه بهره ببرید.

در صورت تمایل می توانید چای سیاه یا چای سبز را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: چای را دم کنید

بعد از اینکه آب جوشید، به مقدار 1 تا 2 لیوان از آب جوش را به قوری و مواد داخل آن اضافه کنید. قوری را به مدت 10 دقیقه روی بخار آب در حال جوش و روی کتری قرار دهید. صبر کنید تا چای دم بکشد و لیمو و نعناع ، عطر و طعمشان خارج گردد.

مرحله سوم: چای را صاف کنید

بعد از دم کشیدن چای، یک صافی کوچک را روی لیوان سرو قرار دهید و چای را صاف نموده و در لیوان بریزید. به مقدار 2 بند انگشت از لبه لیوان، باید خالی باشد. سپس عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا در چای کاملا حل گردد. کمی که چای از دما افتاد، آن را در یخچال بگذارید تا سرد گردد.

شما می توانید عسل را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله چهارم: لیمو و یخ را اضافه کنید

بعد از سرد شدن چای، نصف لیمو را که کنار گذاشته بودید، روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای با پوست برش دهید و هسته های آن را بگیرید. روی یک یا دو عدد از حلقه های لیمو را با چاقو برش ایجاد کنید و به لبه لیوان بزنید. بقیه حلقه های لیمو را در لیوان چای سرد شده بیندازید.

مرحله آخر: چای سرد را سرو کنید

در آخر، قالب های یخ را در لیوان بریزید و چای سرد که تگری شد، آن را سرو کنید؛ گوارای وجود!

مواد لازم برای تهیه آیس تی با چای کیسه ای

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
چای کیسه ای4 عدد
آب4 لیوان فرانسوی دسته دار
لیموترش1 عدد
زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل1 قاشق غذاخوری (خرد یا رنده شده)
عسل4 قاشق غذاخوری
پوست لیموترش رنده شدهنصف قاشق چای خوری
برگ نعناع تازهبه مقدار دلخواه

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان آماده سازی چای سرد با چای کیسه ای: 10 دقیقه

مراحل طرز تهیه چای سرد طعم دار با چای کیسه ای

در این روش، به خاطر استفاده از چای کیسه ای، به زمان کمتری برای تهیه آیس تی احتیاج خواهید داشت. در ادامه مراحل طرز تهیه چای سرد طعم دار نعنایی با چای کیسه ای را دنبال کنید.

مرحله اول: چای کیسه ای را دم کنید

در ابتدا، به مقدار 4 لیوان (یا بیشتر) آب در کتری بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. نصف پوست لیمو را رنده کنید. دقت کنید که قسمت سفید پوست آن رنده نگردد. بعد لیمو را از وسط نصف کنید. زنجبیل تازه را بشویید و رنده یا نگینی ریز، خرد کنید. اگر زنجبیل تازه ندارید، می توانید از پودر زنجبیل بهره ببرید. برگ های نعناع را بشویید و کنار بگذارید.

پودر زنجبیل را به روش های حضوری و اینترنتی می توانید از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله دوم: چای را با دیگر سبزیجات دم کنید

سپس داخل هر کدام از لیوان ها، یک چای کیسه ای بگذارید و به مقدار مساوی، برگ نعناع، پوست لیموی رنده شده، زنجبیل تازه و عسل بریزید. بعد به لیوان ها، آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا عسل در آب جوش حل گردد. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا چای، عطر و رنگ خود را پس بدهد.

انواع چای کیسه ای را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

مرحله سوم: چای سرد طعم دار را سرو کنید

بعد از آماده شدن چای، چای های کیسه ای را از لیوان ها بیرون بیاورید. در صورت دلخواه می توانید چای ها را صاف کنید. آب لیمو را هم بگیرید و در لیوان ها بچکانید. لیوان های چای را می توانید در یخچال بگذارید تا چند دقیقه بمانند و سرد شوند. در نهایت وقتی چای خنک شد، به لیوان ها، چند قطعه کوچک یخ اضافه کنید. وقتی چای گلاسه سرد شد، آن را می توانید سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه چای سرد طعم دار

  • چای سرد خورشید یکی از معروف ترین انواع چای سرد است که در تهیه آن، برگ های چای سبز را ابتدا، خیس و بعد به مدت 1 ساعت در آفتاب خشک می نمایند. سپس از این چای در طرز تهیه چای سرد استفاده می نمایند. مراحل تهیه این چای سرد، با دیگر انواع آیس تی، مشابه و یکسان است.
  • برای طرز تهیه آیس تی با چای سبز، کافی است چای سبز را با چای سیاه جایگزین کنید. هم می توانید از برگ چای سبز و هم از چای سبز کیسه ای دم نموده برای تهیه چای گلاسه با چای سبز بهره ببرید.
  • برای رنده کردن پوست لیمو، حتما قسمت سبز آن را رنده کنید. رنده کردن قسمت سفید پوست لیمو، باعث تلخ شدن طعم چای می گردد.
  • اگر برگ های نعناع را کمی له کنید یا آنها را بکوبید، عطر بیشتری در چای سرد آزاد می نمایند.
  • برای اینکه طعم چای سرد، قوی بماند، در هنگام سرو یخ چای، برگ های نعناع و زنجبیل تازه را خارج نکنید.
  • شما می توانید در چای سرد طعم دار، از چاشنی های معطر دیگر مثل دانه هل، چوب دارچین، زعفران دم نموده و برگ گل محمدی هم بهره ببرید. دارچین، زعفران و هل را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.
  • بهتر است آب لیمو ترش را در زمان سرو چای سرد اضافه کنید تا عطر و طعم آن باقی بماند.
  • کالری آیس تی با کالری چای به یک مقدار است و جزو نوشیدنی های کم کالری است. هر یک لیوان چای سرد که یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید، حدود 25 کالری انرژی دارد.
  • خواص چای سرد طعم دار با خواص چای یکسان است و اگر در آن از مواد مختلفی بهره ببرید، به خواص آن افزوده می گردد.

فوت و فن های خوشمزه شدن چای سرد طعم دار

مواد اصلی آیس تی چیست؟

مواد اولیه و اصلی چای سرد طعم دار، شامل چای، آب جوش، شیرین نماینده و یخ است که به آن چاشنی های معطر یا طعم دار نماینده مثل لیمو، نعناع، دارچین، هل و … هم می توان افزود.

آیس تی را با چه چایی درست کنیم؟

انواع چای ها مثل چای سیاه، چای سبز، چای سفید را می توانید به عنوان پایه اصلی آیس تی انتخاب کنید. البته می توانید با انواع میوه ها یا عصاره آنها، چای سرد طعم دار درست کنید و آیس تی میوه ای تهیه کنید.

با چی آیس تی را شیرین کنیم؟

به عنوان شیرین نماینده آیس تی، از شکر، قند، عسل، نبات، شیره خرما، انگور و … می توانید بهره ببرید. مقدار استفاده از شیرین نماینده ها، کاملا اختیاری است. حتی می توانید شیرین نماینده را از دستور تهیه آیس تی ساده یا میوه ای حذف کنید و چای سرد تلخ بنوشید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 21 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1403 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2332

به "2 طرز تهیه چای سرد طعم دار (آیس تی) به روش کافی شاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه چای سرد طعم دار (آیس تی) به روش کافی شاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید