4 سهمیه المپیک برای کاراته ایران، گنج زاده مسافر توکیو شد، پورشیب جا ماند

به گزارش مجله بیزبینگ، با اعلام لغو برگزاری لیگ جهانی کاراته وان مادرید و با احتساب رقابت های اتریش به عنوان مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک، سجاد گنج زاده و سارا بهمنیار نیز پیروز به کسب سهمیه المپیک شدند تا به همراه بهمن عسگری و حمیده عباسعلی 4 المپیکی کاراته ایران نام بگیرند.

4 سهمیه المپیک برای کاراته ایران، گنج زاده مسافر توکیو شد، پورشیب جا ماند

به گزارش خبرنگاران، پس از لغو برگزاری رقابت های لیگ جهانی کاراته در مراکش، فدراسیون جهانی اظهار داشت رقابت های لیگ جهانی مادرید در اسپانیا به عنوان جایگزین این مسابقات در راه کسب سهمیه المپیک خواهد بود و در صورت لغو رقابت های مادرید، امتیازات ورزشکاران در رقابت های لیگ جهانی در اتریش به عنوان مرحله آخر مسابقات کسب سهمیه از رطیق رنکینگ محاسبه خواهد شد.

اما با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و اسپانیا، دولت این کشور برگزاری این مسابقات را نیز لغو کرد تا بر اساس اعلام فدراسیون جهانی همان مسابقات اتریش به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه محاسبه گردد.

بر این اساس در وزن 75+ کیلوگرم جایی که سجادگنج زاده و ذبیح الله پورشیب دو چهره شایسته کاراته ایران برای کسب سهمیه کوشش می کردند، سجاد گنج زاده با امتیاز 8617 به عنوان نفر دوم پیروز به کسب سهمیه المپیک شد.

هر چند ذبیح الله پورشیب با امتیاز 9225 امتیاز بیشتری از گنج زاده داشت اما طبق قانون در رده بندی وزن اختصاصی اش که وزن 84- کیلوگرم است به دلیل این که پایین تر از رقیب ترک در رده دوم جای دارد و سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم در صدر وزن خودش واقع شده است، در نهایت گنج زاده به عنوان نماینده وزن 75+ کیلوگرم ایران در رقابت های المپیک خواهد بود.

پیش از این بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم با شایستگی تمام و قرار دریافت در صدر رنکینگ جواز حضور در المپیک را به دست آورده بود.

سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی دو المپیکی کاراته بانوان

همچنین در بخش بانوان، سارا بهمنیار در وزن 55- کیلوگرم با امتیاز 5647.5 به عنوان نفر چهارم رنکینگ جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

حمیده عباسعلی نیز پیش از این با صعود به فینال رقابت های اتریش با 6997.5 امتیاز و قرار دریافت در صندلی دوم سهمیه المپیک را از آن خود نموده بود.

اما رقابت های کسب سهمیه پاریس آخرین ایستگاه برای نفرات جامانده از المپیک است که سال آینده برگزار می گردد و قرار است امیر مهدی زاده در وزن 67- و رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم برای کسب سهمیه به میدان بروند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 887

به "4 سهمیه المپیک برای کاراته ایران، گنج زاده مسافر توکیو شد، پورشیب جا ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سهمیه المپیک برای کاراته ایران، گنج زاده مسافر توکیو شد، پورشیب جا ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید