آخرین شرایط صندلی های سوخت آسیب دیده

به گزارش مجله بیزبینگ، در پی ناآرامی هایی که به دنبال اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین ایجاد و به تخریب و غارت اموال عمومی و شخصی از سوی عده ای منجر شد، تعدادی از صندلی های سوخت نیز دچار تخریب و آتش سوزی شدند که تا امروز نیمی از آن ها وارد مدار شده اند.

آخرین شرایط صندلی های سوخت آسیب دیده

به گزارش خبرنگاران، 24 آبان ماه بود که بالاخره تکلیف بنزین تعیین و بنزین معمولی سهمیه بندی 1500 تومان و بنزین آزاد 3000 تومان نرخ گذاری شد؛ موضوعی که از همان ابتدا سروصدای زیادی را به دنبال داشت. اعتراضاتی در مخالفت با این تصمیم در بعضی شهرها شروع شد که به مرور زمان شرایط از حالت عادی خارج و به تخریب و غارت اموال عمومی منجر شد. اتفاقی که سرمنشاء آن مردم عادی نبوده و عمدتا گروه های سازماندهی شده آشوبگر مسوولیت آن را در شهرهای مختلف برعهده داشتند. در پی این اقدامات، بعضی صندلی های سوخت دچار حریق و تخریب شدند.

در این اتفاقات حدود 25 صندلی در استان تهران دچار آسیب و خسارت شدند که بیش تر مربوط به حومه تهران بوده است که به واسطه آن، نه تنها صاحبان صندلی ها متحمل خسارت فراوان شدند، بلکه مردم نیز برای دریافت سوخت با چالش های جدیدی روبه رو شدند که یکی از آنها ایجاد صف های طولانی در مقابل صندلی ها بود. در تازه ترین پیگیری ها از آخرین شرایط صندلی های سوخت، محمد عطاپور - مشاور عالی انجمن مالکان صندلی ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی - گفته که نیمی از صندلی های آسیب دیده وارد مدار شده و مابقی در شرف راه اندازی مجدد هستند.

پرداخت کامل هزینه ها زمان بر است

وی درباره پرداختی شرکتهای بیمه و یاری های دولتی برای احیای صندلی های آسیب دیده اظهار کرد: شرایط صندلی ها با یاری صندلی دار، شرکت بیمه و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی بهبود یافته، اما پرداخت کامل هزینه ها زمان بر است.

عطاپور با بیان این که در حال برآورد هزینه برای صندلی های آسیب دیده هستیم، ادامه داد: تمام بخش های ذیربط باید کوشش نمایند تا این صندلی ها وارد مدار شده و خسارات آن ها نیز پرداخت گردد.

مشاور عالی انجمن مالکان صندلی ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی با بیان این که صندلی داران برای حل مسائل شان با یکدیگر متحد شده اند تا بتوانند بخشی از چالش های خود را کاهش دهند، گفت: شرایط فعلی چندان مطلوب صندلی داران نیست و باید سازوکاری در نظر گرفته گردد تا شرایط آنها نیز بهبود یابد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 634

به "آخرین شرایط صندلی های سوخت آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط صندلی های سوخت آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید