آمار قربانیان آنفلوآنزا به 108 نفر رسید ، موج بیماری فروکش کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مرگ 2 مبتلا به آنفلوآنزا در هفته گذشته، تعداد کل تلفات این بیماری از اول مهرماه تا به امروز به 108 نفر رسیده است.

آمار قربانیان آنفلوآنزا به 108 نفر رسید ، موج بیماری فروکش کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی اظهار کرد: موج ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده اما از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 108 نفر فوت کرده اند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت هفته گذشته گفته بود: همه موارد فوت ناشی از آنفلوآنزا افرادی بودند که بیماری زمینه ای داشتند و اگر هم در بین آنان فردی بیماری زمینه ای نداشت، علت مرگ تاخیر در مراجعه به پزشک، خوددرمانی و استفاده از داروی کورتن بود.

حسین عرفانیان گفت: موج اپیدمی آنفلوآنزا در حال فروکش است و از این پس تعداد موارد این بیماری کمتر هم می شود. گر چه تا آخر فصل سرما مواردی از این بیماری را در کشور خواهیم داشت اما اپیدمی و همه گیری که در سه ماه گذشته داشتیم، مراحل پایانی را سپری می کند.

عرفانیان ادامه داد: گرچه فوت 108 نفر به علت آنفلوآنزا تأسف برانگیز است اما اگر اقدامات کنترلی وزارت بهداشت نبود، تعداد موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری می توانست به مراتب بیشتر باشد و حداقل 3 برابر آمار فعلی می شد.

  • آنفلوانزا بگیرید، سرما نمی خورید | ویروس هایی که با هم سازگار نیستند

  • نکته بهداشتی: محافظت بچه ها در برابر آنفلوآنزا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 675

به "آمار قربانیان آنفلوآنزا به 108 نفر رسید ، موج بیماری فروکش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار قربانیان آنفلوآنزا به 108 نفر رسید ، موج بیماری فروکش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید