آیا گاز مایع ال پی جی گران شد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، عمده مصرف این سوخت در ایران در بخشهای خانگی و حمل و نقل (به عنوان سوخت دوم خودروهای دوگانه سوز) است.

آیا گاز مایع ال پی جی گران شد؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، بعد از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال گذشته مردم ترجیح می دهند سوخت ارزانی را برای مصرف انتخاب نمایند که از نظر میزان پیمایش و ایجاد هزینه های فنی، کمترین بار اقتصادی را داشته باشد.

در این میان پس از بنزین، ال.پی.جی بهترین گزینه برای پاسخ به همه نیازهای مصرف نمایندگان آن می گردد. چرا که از این پس مصرف سوخت را باید یکی از مهم ترین گزینه ها در خرید و نگهداری خودرو مدنظر قرار داد.

این در حالی است که با افزایش قیمت بنزین بسیاری از افراد به مصرف گازمایع روی آوردند. البته به صورت غیر استاندارد و غیرقانونی. علت این استقبال مردمی از ال.پی.جی علاوه بر قیمت مناسب آن نسبت به بنزین، میزان پیمایش بالای خودرو با این نوع سوخت در مقایسه با سی. ان. جی و ایجاد مسائل کمتر برای سیستم مکانیکی ماشین بود.

پبه گفته مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هر سیلندر 11 کیلویی ال پی جی حدود 7800 تومان عرضه می گردد. درحالی که با این پول حدود 5 لیتر بنزین سهمیه ای و کمتر از 3 لیتر بنزین آزاد می توان زد. همین موضوع باعث شده که بعضی به فکر استفاده غیر استاندارد و غیر مجاز از این سوخت بیفتند و خطرات آن را به جان بخرند.

مزیت گاز مایع نسبت به بنزین

طبق گفته کارشناسان چون عدد اکتان این سوخت فسیلی بیش تر از عدد اکتان بنزین (85-97) است معمولاً باعث کارکرد بهتر موتور و جلوگیری از کوبش آن می گردد. همچنین به دلیل انتشار آلاینده کمتر نسبت به بنزین و گازوئیل، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

قیمت ال پی جی

هر کیلوگرم گاز مایع معادل 1.5 لیتر بنزین پیمایش می نماید. قیمت مصرف داخلی این فرآورده 750 تا 800 تومان به ازای هر کیلوگرم به مصرف نماینده می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1251

به "آیا گاز مایع ال پی جی گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گاز مایع ال پی جی گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید