ابزاری که اندازه آلودگی کف زمین را به ربات ها اطلاع می دهد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تعیین کردن این مساله که آیا کف سطوح به میزان کافی تمیز هستند و ربات ها باید برای پاک کردن آنها اقدام نمایند یا خیر، یک چالش جدی است. برای حل این مشکل ابزاری فراوری شده که شامل یک نوار چسب سفید، یک موتور برای بیرون کشیدن این نوار چسب، یک پیستون و یک دوربین یو اس بی برای آنالیز بصری نوار چسب است.

ابزاری که اندازه آلودگی کف زمین را به ربات ها اطلاع می دهد

ربات ابتدا از طول نوار چسب در حالت تمیز و استفاده نشده، تصویربرداری می نماید. سپس این نوار بر روی زمین قرار می گیرد و دوباره مقدار آلودگی آن به وسیله دوربین آنالیز می گردد. در نهایت با شمارش تعداد پیکسل هایی که ذرات خاک در آنها قابل مشاهده است، در خصوص ضرورت نظافت یا عدم نظافت سطوح تصمیم گیری می گردد.

ربات ها در صورت کسب اطمینان از آلوده بودن زمین برای تمیز کردن آن اقدام می نمایند و در نهایت با استفاده از همین ابزار از نظافت کافی سطوح اطمینان حاصل می گردد. این ابزار به مقدار تمیزی سطوح از صفر تا صد نمره می دهد.

البته سیستم یادشده محدودیت هایی دارد، از جمله اینکه ممکن است در زمینه تشخیص مقدار آلودگی سطوحی که دارای کف پوش ها یا موکت هایی با بافت و ترکیبات درشت هستند، دچار اشتباه گردد. زیرا ذرات آلودگی راحت تر به این سطوح می چسبند. لذا کوشش برای ارتقای دقت حسگرهای آن در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1841

به "ابزاری که اندازه آلودگی کف زمین را به ربات ها اطلاع می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزاری که اندازه آلودگی کف زمین را به ربات ها اطلاع می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید