انصراف 82 داوطلب انتخابات شوراهای شهر در لرستان

به گزارش مجله بیزبینگ، دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان گفت: 82 داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان انصراف خود را به دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر لرستان تحویل دادند.

انصراف 82 داوطلب انتخابات شوراهای شهر در لرستان

به گزارش خبرنگاران لرستان: باقر پورحسینی اضافه کرد: یک هزار و 485 داوطلب شوراهای اسلامی شهرهای لرستان ثبت نام کردند که صلاحیت 138نفر از آنها در هیات های اجرایی و 97 نفر در هیات نظارت رد شد.

وی ادامه داد: از مجموع 235 داوطلب رد صلاحیت شده 214 نفر به رد صلاحیت خود اعتراض و 20 نفردیگر اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان تسلیم نکرده اند.

پورحسینی توضیح داد: مراحل تکمیل پرونده ها و آنالیز شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده شروع شده و طی 10 روز به انجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: معیار و مبنای رسیدگی به صلاحیت ها قانون است و نگاه در آنالیز ها نگاه سلبی نیست، بلکه نگاهی قانونی همراه با انعطاف وجود دارد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان بیان نمود: تحت هیچ شرایطی وابستگی به جریانات سیاسی(قانونی) داوطلبان معیار و مبنای آنالیز صلاحیت ها و حتی رسیدگی به اعتراضات نخواهد بود.

پورحسینی مطرح کرد: کارگاه های آموزشی متعددی ویژه اعضای هیات نظارت استان در شهرستان ها و بخش های تابعه در مراحل مختلف درخصوص آشنایی با قواعد و مبانی حقوقی و قانونی انتخابات در فرایندهای مختلف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اینکارگاهها نقش مطلوب و موثری در اجرای وظایف این هیات ها داشته است.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان بیان نمود: تا این لحظه شاهد کمترین بازخورد منفی در رابطه با آنالیز صلاحیت ها در سطح استان بوده ایم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1655

به "انصراف 82 داوطلب انتخابات شوراهای شهر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف 82 داوطلب انتخابات شوراهای شهر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید