باغ مارینا سنگاپور، از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های سنگاپور

به گزارش مجله بیزبینگ، اگر می خواهید خانواده تان را به تجربه ای منحصر به فرد و خاطره انگیز ببرید، باغ مارینا سنگاپور گزینه ای عالی است. این مجموعه شگفت انگیز و مدرن با گونه های مختلف گیاهی، فقط چند قدم از هتل شما فاصله دارد. شما در این پارک احساس می کنید که در یک دنیای جادویی و نوین قدم می زنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران از این باغ بیشتر بدانید.

باغ مارینا سنگاپور، از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های سنگاپور

معرفی باغ مارینا سنگاپور

باغ مارینا سنگاپور یکی از باغ های مدرن و بزرگ است که با توجه به محیط زیست و تنوع زیستی کشورهای مختلف ساخته شده است. در این باغ زیبا شما می توانید منظره ها رودخانه ای را با چشمان خود ببینید. باغ صدفی شکل یکی از جاذبه های این پارک است که در آن می توانید صخره نوردی و کوهنوردی کنید و هزاران نوع گل و گیاه را مشاهده کنید. ورود به این باغ رایگان است. در قلب این پارک یک نمایش آب و موسیقی فوق العاده وجود دارد که هر روز عصر به مدت یک ساعت اجرا می گردد.

باغ مارینا سنگاپور بعلاوه دارای درخت های بزرگ و شگفت انگیز است که با فریم های فولادی ساخته شده اند و با گونه های متفاوت گیاهی پوشانده شده اند. 12 عدد از این درخت ها در مرکز پارک قرار دارند و بقیه در نقاط مختلف پارک پخش شده اند. در ادامه این مطلب حتما به صورت اختصاصی به معرفی این درختان غول پیکر خواهیم پرداخت. برای تجربه یک شام خاص و لذت بخش می توانید در یک مسیر زیبا که در ارتفاع 25 متر واقع شده است قدم بزنید و با دید کامل از پارک، در رستوران بالاترین نقطه پارک نشسته و از این لحظات خوشمزه لذت ببرید.

جاذبه های تماشای باغ مارینا سنگاپور

باغ مارینا سنگاپور یک باغ ابری خنک و زیبا است که با قایق از رودخانه به آن می رسید. در این باغ می توانید ساختمان های صدفی شکل کوچک و بلند را ببینید که بلندترین آنها 35 متر است. شما می توانید با آسانسور به بالای این ساختمان ها بروید و از گونه های متنوع گیاهی و حس منطقه ها گرمسیری کوهستانی لذت ببرید. اگر وقت دارید می توانید از روی دریاچه های kingfisher و Dragonfly پیاده روی کنید و از تماشا پرندگان مختلف و منظره رودخانه مسرور شوید.

گنبد فلاور یک گنبد سرد و زیبا است که از طبیعت کالیفرنیا و مدیترانه الهام گرفته شده است. شما می توانید در این گنبد رستوران های مدیترانه ای را پیدا کنید که گیاهان و سبزیجات خود را در همان جا می کارند. این پارک به شما فرصت می دهد که به سفر دور جهانیی بروید و تجربه های نو و فراموش نشدنی داشته باشید. این پارک شامل 4 باغ مختلف است که با گونه های گیاهی کشورهای مختلف مثل چین، مالزی و آفریقا پر شده است. بعلاوه در این پارک رستوران های بین المللی مختلفی وجود دارد که غذاهای مجذوب نماینده و خوشمزه ارائه می دهند.

درختان غول پیکر باغ مارینا سنگاپور

باغ مارینا سنگاپور یک باغ گیاه شناسی بزرگ و زیبا است که 250 هکتار زمین را پوشانده است. این باغ نمونه های گیاهی و جانوری از سراسر جهان را نشان می دهد. یکی از اجزای این باغ، درختان بزرگ و شگفت انگیزی هستند که 18 عدد از آنها وجود دارند. این درختان با استفاده از انرژی خورشید، برق فراوری می نمایند و هوا را تهویه می نمایند و آب باران را جمع آوری می نمایند. این درختان بعلاوه با فریم های فولادی ساخته شده اند و با گل های گرمسیری و سرخس های مختلف پوشیده شده اند. سایبان های بزرگ آنها به خنک کردن محوطه و سایه دادن به بازدیدنمایندگان در برابر حرارت سنگاپور یاری می نمایند.

باغ مارینا سنگاپور یک باغ پر از درختان بی نظیر است که در همه جای آن می توانید آنها را ببینید. 12 عدد از این درختان در منطقه اصلی باغ قرار دارند و 6 عدد دیگر در باغ های طلایی و نقره ای پخش شده اند. شما می توانید با مسیر او سی بی سی اسکای وی آغاز کنید و با پیاده روی به دو درخت بزرگ در منطقه اصلی برسید. این درختان بعلاوه به حفظ محیط زیست منطقه یاری می نمایند و ممکن است برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی مفید باشند.

سازه درختان غول پیکر باغ مارینا سنگاپور

درختان از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند:

  • هسته بتنی: ساختار عمودی که درخت را محکم می نماید.
  • تنه: یک قاب فولادی که هسته بتنی را محاصره نموده است.
  • پنل های گیاهی: این پنل روی تنه نصب شده است تا گیاهان بتوانند رشد نمایند.
  • سایبان: به شکل یک چتر وارونه است و با یک سیستم جک هیدرولیکی به یکدیگر وصل شده اند (به جز درختان 50 متری که سایبانشان در بالای تنه است).

نحوه شکل گیری باغ مارینا سنگاپور

این پروژه قسمتی از طرح توسعه مجدد برای ساخت یک منطقه نو مرکز شهر در ناحیه خلیج مارینا، در جنوب سنگاپور است. مجریان پروژه ابتدا می خواستند که این باغ ها یک مکان توریستی محیط زیستی باشند که توسعه پایدار را به جهان نشان بدهند. اما باغ مارینا سنگاپور یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور شد. مدیران این پروژه گفته اند که هدفشان این بوده است که نشان دهند که می توان همه گیاهان جهان را به سنگاپور آورد.

پل های اسکای واک

پل های اسکای واک، پل هایی هستند که درختان 50 متری باغ مارینا سنگاپور را به هم وصل می نمایند (این درختان به میزان طاق پیروزی پاریس بلند هستند) و بازدیدنمایندگان را قادر می سازند که روی درختان قدم بزنند و باغ را از بالا ببینند. بازدیدنمایندگان معمولا از قسمت های دیگر باغ هم تماشا می نمایند مثل گلخانه بهشت، باغ فرهنگی، دریاچه های سنجاقک. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی سایر این بخش های این باغ بپردازیم.

گلخانه بهشتی باغ مارینا سنگاپور

گلخانه بهشتی شامل دو گلخانه زیبا است که نزدیک درختان غول پیکر هستند. این گلخانه ها گنبد گل و جنگل ابر نام دارند و از یک نوع گل ارکیده الهام گرفته شده اند. این گلخانه ها به نظر می رسد که بعد از درختان غول پیکر محبوب ترین جاذبه های گردشگری باغ مارینا سنگاپور باشند.

گنبد گل یکی از ویژگی های پایدار این است که زباله های باغبانی را برای فراوری بخار و خنک کردن فضا استفاده می نماید. اما درختان غول پیکر و سایر اکوسیستم ها فقط 5٪ از هزینه های ساخت این محوطه را به عنوان عایدی دارند. با این حال شما می توانید یک روز کامل را در باغ مارینا سنگاپور سپری کنید و هم درختان غول پیکر و هم دیگر جاذبه های سنگاپور را در این منطقه ببینید. این محوطه هر روز برای گردشگران باز است.

دریاچه های سنجاقک و ماهی خورک

این دریاچه ها فقط یک منظره زیبا نیستند. بپرید به جهانی مجذوب نمایندهی که در این دریاچه ها زندگی می نمایند، آن ها نه تنها یک منظره خیره نماینده هستند، بلکه منبعی پر از زندگی آبزیان، هم ماهی ها و هم گیاهان در زیر این دریاچه ها هستند. این گیاهان با جذب نیتروژن و فسفر اضافی، نقش مهمی در تعادل مواد مغذی در دریاچه دارند. آنها با یک فیلتر طبیعی محیط زیستی یاری می نمایند تا کیفیت آب بهتر باشد و از نظر استراتژیک، نایترات آبزی نیز به عنوان فیلتر عمل می نمایند. این دریاچه ها جز مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای باغ مارینا سنگاپور است.

باغ فرهنگی

هریتج گاردن یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور در این باغ است. این باغ شامل باغ های موضوعی است که شما را به سه گروه اصلی قومی و گذشته تاریخ و فرهنگ سنگاپور، با داستان مجذوب نماینده گیاهان معرفی می نماید. باغ های چینی، مالایی، هندی و … را می توانید در این محوطه ببینید. روی درختان و محیط های جالب قدم بزنید و در خصوص این موضوع که گیاهان چطور با فرهنگ های مختلف در ارتباط هستند، بیشتر بدانید.

جمع بندی باغ مارینا سنگاپور

سنگاپور کشور مدرنی است که از چندین جزیره ساخته شده است. سنگاپور بعلاوه یکی از مراکز بزرگ تجاری در جهان است و جاذبه های گردشگری آن بسیار متنوع هستند. در این مطلب به معرفی باغ مارینا سنگاپور و درختان غول پیکر و البته دست سازی که به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های سنگاپور معروفیت دارند، پرداختیم. این درختان مصنوعی 50 متری در محوطه بزرگی قرار دارند. این درختان که به عنوان سلول های ذخیره انرژی خورشیدی عمل می نمایند در جنوب باغ خلیج (Gardens by the Bay) وجود دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2254

به "باغ مارینا سنگاپور، از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ مارینا سنگاپور، از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید