باقرزاده: عابدینی با 6 پله صعود و ایستادن در رده دوازدهم دنیا، کار تاریخی انجام داد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: عابدینی با نتیجه عملکردش در مسابقات ایتالیا 6 پله در رنکینگ صعود کرد که چنین صندلی و صعودی را در رنکینگ جهانی یک کار تاریخی است.

باقرزاده: عابدینی با 6 پله صعود و ایستادن در رده دوازدهم دنیا، کار تاریخی انجام داد

فضل الله باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد نتایج مجتبی عابدینی در مسابقات دنیای ایتالیا گفت: عابدینی کار بزرگی انجام داد و در رنکینگ 12 دنیا نهاده شد. وی در حال حاضر در جمع 14 نفر برتر دنیا واقع شده است. ما هنوز دو مسابقه مهم دیگر در لهستان و کره جنوبی پیش رو داریم تا تکلیف سهمیه ها معین گردد.

وی اضافه نمود: مجتبی عابدینی در این رقابت ها با آلته مونتانو ایتالیایی مسابقه داد که در جام دنیای بوستن اول شد و قهرمان المپیک است. به علاوه این شمشیرباز در کشور خودش مسابقه می داد و مطمئن باشید داوری ها بی تاثیر نبوده است و دیدیم که در شرایطی که دوشمشیرباز مساوی بودند در نهایت مسابقه 14 بر 15 تمام شد. همه می دانند ایتالیایی ها در داوری شمشیربازی دنیا نفوذ دارند.

باقرزاده با تاکید بر قطعی شدن یک سهمیه شمشیربازی ایران در المپیک توضیح داد: عابدینی سهمیه آسیا را در رنکینگ دنیای دارد چون کسی از آسیا نمی تواند به امتیاز او برسد اما اگر او در جمع 14 نفر اول دنیا باقی بماند، علی پاکدامن نیز به عنوان نفر اول آسیا به ریو خواهد رفت و ما با دو سهمیه راهی المپیک خواهیم شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در 14 نفر اول دنیا 2شمشیرباز از هر کشور می توانند سهمیه بگیرند که در حال حاضر 3 روسی در جمع 10 نفر اول هستند و باعث می گردد که خود به خود یکی از آنها حذف گردد. در واقع عابدینی نفر یازدهم این رنکینگ است. بنابراین مجتبی شرایط خوبی دارد و اگر در ورشو و سئول جایگاه خود را حفظ کند از رنکینگ دنیای، سهمیه المپیک را کسب خواهد نمود. عابدینی با نتیجه روز گذشته 6 پله در رنکینگ صعود کرد. ما در تاریخ شمشیربازی چنین جایگاه و صعودی را در رنکینگ دنیای نداشتیم.

باقرزاده با اشاره به سطح بالای مسابقات دنیای گفت: در مسابقات ایتالیا 191 شمشیرباز دنیا برای کسب امتیاز حاضر شدند و ما دیدیم عابدینی پای مدال با نتیجه 15 بر 14 مغلوب شد. او در گرجستان هم پای مدال مغلوب شد و این نشان می دهد که این نتایج اتفاقی نیست. در شمشیربازی شانس وجود ندارد و همه قوی هستند. آخر همین ماه در مسابقات وروشوی لهستان شرکت می نمایند و هفته اول فروردین نیز در آخرین مرحله مسابقات راهی کره جنوبی می شوند.

وی در مورد سرمربی تیم ملی شمشیربازی مطرح نمود: پیمان فخری داور بین المللی است و همین که روی جایگاه مربیگری تیم ایران می نشیند، داوران می دانند که او به داوری مسلط است و با وجود فخری نمی توانند حق ورزشکاران ما را ضایع نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 655

به "باقرزاده: عابدینی با 6 پله صعود و ایستادن در رده دوازدهم دنیا، کار تاریخی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: عابدینی با 6 پله صعود و ایستادن در رده دوازدهم دنیا، کار تاریخی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید