برای بازسازی برج های کبوترخانه تیران و کرون به 2 میلیارد اعتبار احتیاج است

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، برای بازسازی برج های کبوترخانه تیران و کرون به 2 میلیارد اعتبار احتیاج است.

برای بازسازی برج های کبوترخانه تیران و کرون به 2 میلیارد اعتبار احتیاج است

محسن مظاهری اظهار کرد: در تیران و کرون 7 برج کبوترخانه به اشکال مختلف داریم که بیشتر این کبوترخانه ها از نظر معماری داخلی گرد هستند، اما بعضی از این کبوترخانه ها به شکل طبقاتی و بعضی دیگر به شکل استوانه بدون طبقه هستند که مهمترین برج کبوترخانه تیران با نام تندران است که سه طبقه دارد و به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشتر برج ها احتیاج به بازسازی دارند و کبوترخانه تندران با همیاری دهیاری و شورا در حد 50 درصد بازسازی شده است. تیران و کرون در غرب اصفهان آخرین مکانی است که برج های کبوترخانه دارد و بعد از تیران زیاد برج کبوتری وجود ندارد. به همین علت احتیاج است که این برج های کبوتر را بازسازی کنیم و در راستای کاربری قدیم آن و بعلاوه برای گردشگری مورد استفاده قرار گیرد. برج های کبوترخانه به ویژه برج هایی که در روستا هستند به منظور رونق گردشگری نقش بسزایی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: برای بازسازی و استحکام بخشی این برج ها که در شهرستان هستند به 2 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است. برج ها احتیاج به استحکام بخشی دارند و سعی می کنیم با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، اعتبار مورد احتیاج خود را از بخش خصوصی تأمین کنیم. سیاست ما این است که دهیاری ها و شوراها را به سرمایه گذاری در بخش گردشگری و به ویژه گردشگری کبوترخانه ها ترغیب کنیم.

مظاهری ادامه داد: به همین علت سعی می کنیم برج های کبوترخانه را بازسازی، احیا و بازآفرینی کنیم و در خدمت گردشگری روستایی و عشایری باشیم. اکنون نیز بازدید گردشگران از کبوترخانه ها را داریم اما با توجه به اینکه بعضی از برج ها استحکام کافی ندارند و بخشی از سازه برج فروریخته است بازدید گردشگران از تعدادی از برج ها را ممنوع نموده ایم. به همین علت بازسازی این برج ها لازم است تا خللی در گردشگری شهرستان وارد نگردد.

وی گفت: با توجه به کمبود بودجه احتیاج به سرمایه گذاری در بخش گردشگری داریم به همین علت دهیاری ها و شوراها که به روستاهای خود علاقمند هستند در این بخش هزینه نمایند و این آمادگی را داریم که برای استفاده های مرتبط آثار تاریخی با گردشگری بدون اینکه آسیبی به آثار تاریخی وارد گردد در راستای رونق گردشگری از برج های کبوترخانه استفاده بهینه گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1403 بروزرسانی: 29 شهریور 1403 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2351

به "برای بازسازی برج های کبوترخانه تیران و کرون به 2 میلیارد اعتبار احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازسازی برج های کبوترخانه تیران و کرون به 2 میلیارد اعتبار احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید