بروجرد ظرفیت خوبی برای فراوری ثروت در حوزه گردشگری دارد

به گزارش مجله بیزبینگ، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان ظرفیت خوبی در فراوری ثروت در حوزه گردشگری دارد.

بروجرد ظرفیت خوبی برای فراوری ثروت در حوزه گردشگری دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان لرستان، فاطمه مقصودی در نشست با سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان روز چهارشنبه 27 فروردین 99 گفت: بروجرد به عنوان دومین شهر عظیم استان ظرفیت های تاریخی و طبیعی خوبی دارد که باید از این ظرفیت در راستای فراوری ثروت برای مردم بهره برد.

او با اشاره به اینکه این اداره کل به منظور معرفی ظرفیت های جهانگردی باید با بعضی دستگاه ها ازجمله آموزش وپرورش تعامل خوبی داشته باشد، افزود: حفظ بافت تاریخی شهر بروجرد و بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی و مساجد این شهر ازجمله مطالبات مردم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شهرستان بروجرد مشاهیر بنام زیادی دارد که کمتر به نسل جدید معرفی شده اند به همین منظور انتظار می رود اداره میراث فرهنگی با ساخت تندیس این عظیمان و نصب آن در بعضی از میدان ها و خیابان های اصلی شهر نسبت به معرفی آن ها و قدمت و تاریخ شهر بروجرد گام بردارد.

او همچنین خواهان نصب تابلوهای راهنما در ورودی و خروجی ها و سطح شهر بروجرد شد تا مردم و مسافران دچار سردرگمی نشوند.

سیدامین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی لرستان در این نشست گفت: با توجه به وجود 270 هکتار بافت تاریخی کم نظیر و جاذبه های طبیعی دیدنی در بروجرد، این شهرستان به یکی از مناطق جهانگرد پذیراستان تبدیل شده است.

او به نام گذاری بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو در سال 98 اشاره نمود و افزود: با توجه به صنعت قدیمی ورشو سازی در این شهر و با موافقت وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو نام گذاری شد.

قاسمی با اشاره بازسازی بعضی از خانه های تاریخی، مساجد بروجرد و ساماندهی مناطق جهانگردی ونایی و گلدشت در این شهرستان طی دو سال اخیر توضیح داد: در این زمینه با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم که انتظار می رود نمایندگان استان نسبت به جذب اعتبارات بیشتر این اداره کل را کمک دهند.

او افزود: شهرستان بروجرد ظرفیت های بسیار خوبی درزمینهٔ بوم گردی دارد، در این زمینه آمادگی داریم تا همکاری کاملی با بخش خصوصی به منظور ارائه تسهیلات و صدور مجوزهای قانونی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی لرستان به ساخت 200 تابلوی راهنمای جهانگردی اشاره نمود و افزود: این تابلوها به زودی در شهرهای مختلف استان نصب خواهند شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 964

به "بروجرد ظرفیت خوبی برای فراوری ثروت در حوزه گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجرد ظرفیت خوبی برای فراوری ثروت در حوزه گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید