بهره برداری از واحد فراوری مرغ گوشتی در شیراز

به گزارش مجله بیزبینگ، در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار فارس واحد فراوری مرغ گوشتی با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در شیراز افتتاح شد.

بهره برداری از واحد فراوری مرغ گوشتی در شیراز

به گزارش از ، حسین شیرزاد معاون وزیر کشاورزی در آیین افتتاح این واحد فراوریی، حجم سرمایه گذاری ثابت و جاری این واحد فراوریی را به ترتیب 10 و 6 میلیارد تومان اعلام و اضافه نمود: امکان استفاده از 5 میلیون قطعه جوجه یک روزه برای استان فارسی ها با افتتاح این واحد فراوریی فراهم خواهد شد که خود تاثیر شگرفی در صنعت مرغ گوشتی این استان خواهد داشت.

او با بیان اینکه امید است فعالیت این زنجیره و دیگر زنجیره هایی که مرغ گوشتی را فراوری می نمایند، توان اشتغالزایی این صنعت را در فارس بالا ببرد، اضافه نمود: این واحد در حال حاضر 25 نفراشتغال مولد دارد و اگر اشتغال غیرمستقیم را به آن اضافه کنیم، نزدیک به 500 نفر می توانند از حضور این کارخانه و تاثیرات فضایی بر اقتصاد جغرافیای منطقه سیاخ دارنگون بهره مند شوند که به سهم خود به افزایش دانش فنی زنجیره های فراوری مرغ تخم گذار فارس یاری می نماید.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی همچنین ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه این چنین زنجیره ها باشیم و در پاسخ به چگونگی تامین کمبود اعتبارات این زنجیره ها، گفت: سیستم بانک کشاوززی تسهیلات خوبی به زنجیره ها ارائه می دهد؛ در حال حاضر سیاست تزریق اعتبار به واحد های تک کنار گذاشته شده است و در این راستا مرغداران می توانند با تشکیل زنجیره های مرغ گوشتی و تخم گذار از مزایای این تسهیلات اعطایی استفاده نمایند.

شیرزاد با بیان اینکه در این طرح 80 درصد اعتبارات از محل منابع بانکی و 20 درصد از محل آورده سرمایه گذار اعلام و اضافه نمود: این تفکیک از نظر استاندارد های تزریق منابع اقتصادی، استاندارد های بسیار مورد پذیرفته شده بین المللی است که می تواند رشد این واحد را در دراز مدت تضمین کند و نرخ بهره را برای پرداخت به موقع و بهنگام تسهیل و همچنین ریسک فعالیت فراوریی را کاهش دهد.

لازم به ذکر است است این طرح با اعتباری بالغ بر یکصدو چهل میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم بیست و پنج نفر با ظرفیت فراوری سالیانه چهار میلیون جوجه یکروزه راه اندازی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 755

به "بهره برداری از واحد فراوری مرغ گوشتی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از واحد فراوری مرغ گوشتی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید