به جای سرمایه گذاری بر روی سکه و بورس، بر اولویت های بومی سرمایه گذاری کنیم

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جای سرمایه گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری های بومی در زمینه استارتاپ ها باشیم، گفت: تا خاتمه سال جاری زیرساخت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت و فضای فیزیکی آن گسترش می یابد.

به جای سرمایه گذاری بر روی سکه و بورس، بر اولویت های بومی سرمایه گذاری کنیم

سورنا ستاری، امروز دوشنبه 12 خرداد در نشست خبری صدا و سیمای خراسان جنوبی با موضوع پیشرفت های حوزه فناوری در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: باید جهت گیری دانشگاه ها به سمت حل مسائل مردم و ایجاد ارزش اضافه نموده برای کشور باشد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: طی هفت سال گذشته بر روی اقتصاد دانش بنیان تمرکز کردیم و خوشبختانه اکنون اتفاقات خوبی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم، اما هنوز با پتانسیل ها فاصله وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت های دانش بنیان در تابلوی بورس 150 هزار میلیارد تومان است.

ستاری با بیان اینکه امکانات فوق العاده ای در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهیم و حدود 140 خدمت ارائه می گردد، توضیح داد: باید در خراسان جنوبی راه چاره های بومی برای حل مسائل ارائه گردد.

وی از اقتصاد نفتی به عنوان بزرگترین ضربه به کارآفرینی نام برد و ادامه داد: اگر سیاست خراسان جنوبی خام فروشی باشد؛ هیچ ارزشی اقتصادی برای استان ایجاد نخواهد شد.

ستاری با تاکید بر فرآوری زعفران و سایر محصولات خراسان جنوبی، اضافه کرد: ارزش دانش بر روی این محصولات است که موجب ایجاد ارزش اضافه نموده برای استان می گردد.

وی ادامه داد: اکنون کشور برای مقابله با ویروس کرونا احتیاجمند واردات تجهیزات نیست و تمامی احتیاج کشور در داخل تأمین می گردد.

ستاری اظهار کرد: اکوسیستم شرکت های دانش بنیان در این دوران به خوبی پاسخ داده و اکنون پروژه های قابل توجهی از سوی این شرکت ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که ساختمان در استان اختصاص یابد برای نوسازی و تجهیز آن حمایت اقتصادی می کنیم، اظهار داشت: در چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر بحث امنیت غذایی کشور تمرکز نموده است؛ چرا که باید غذای کشور را خود با تکنولوژی، نوآوری و ایده های جدید فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1071

به "به جای سرمایه گذاری بر روی سکه و بورس، بر اولویت های بومی سرمایه گذاری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای سرمایه گذاری بر روی سکه و بورس، بر اولویت های بومی سرمایه گذاری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید