تجاری سازی 600 محصول و گردش مالی 1600 میلیاردی شرکت های پارک سازمان پژوهش ها

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از تجاری سازی 600 محصول شرکت های پارک علم و فناوری این سازمان خبر داد.

تجاری سازی 600 محصول و گردش مالی 1600 میلیاردی شرکت های پارک سازمان پژوهش ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران؛ عشوری رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران صبح امروز در نشست روسای پارک های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با اشاره به جذب 40 شرکت فناور در پارک این سازمان گفت: 65 درصد از شرکت های جذب شده دانش بنیان هستند، در حالی که این اندازه در پارک ها 25 درصد است.

وی ادامه داد: از سوی این شرکت ها 600 محصول دانش بنیان تجاری سازی شده، ضمن آنکه برخی از آن ها صادر نیز شده است.

عشوری گردش مالی این شرکت ها در سال گذشته را بالغ بر 1600 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود این اندازه در سال جاری به 2 هزار میلیارد تومان بالغ شود.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به جذب 200 فارغ التحصیل دکتری در شرکت های مستقر در این پارک یادآور شد: فعالیت این شرکت ها در حوزه هایی، چون هوا فضا، نانو، زیستی و سلامت، انرژی، مکاترونیک و مهندسی پزشکی است.

وی با بیان اینکه امروز پارک سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان فرزند این سازمان نسبت به سازمان بالنده تر شده است، اظهار کرد: به منظور توسعه فعالیت های این شرکت ها تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم که در راستای توسعه کارآفرینی، نوآوری و فناوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2013

به "تجاری سازی 600 محصول و گردش مالی 1600 میلیاردی شرکت های پارک سازمان پژوهش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی 600 محصول و گردش مالی 1600 میلیاردی شرکت های پارک سازمان پژوهش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید