تعریف بسته حمایتی در حوزه دارویی و پزشکی صورت گرفت

به گزارش مجله بیزبینگ، ستاد توسعه زیست فناوری اقدام به ارائه بسته ای 10 ساله به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تامین احتیاج های کشور به دارو های زیستی، شیمیایی و حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی نموده است.

تعریف بسته حمایتی در حوزه دارویی و پزشکی صورت گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از انجام تحقیقات و با تاکید بر احتیاجهای کشور اقدام به ارائه بسته ای 10 ساله به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تامین احتیاج های کشور به دارو های زیستی، شیمیایی و حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی نموده است.

این کار با هدف تامین بازار داخلی با اتکا به توانمندی تخصصی و دانشی جوانان و فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری اجرایی می گردد تا کشور از بازار واردات بی احتیاج و خودکفا گردد. ضرورت این کار در روز های بحرانی، چون شیوع بیماری کرونا و اعمال تحریم ها بیشتر خود را نشان می دهد.

البته این پروژه یکی از طرح های معاونت علمی و فناوری برای ارتقای حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی است. از دیگر اقدامات قابل ذکر و شاخص این حوزه طی ماه های اخیر می توان به انعقاد قرارداد های حمایتی از 5 طرح در حوزه فراوری کیت و تجهیزات، فراوری فرآورده بیولوژیک استراتژیک و تاسیس شتاب دهنده حوزه کیت های تشخیصی انسانی و فراوری داروی پیشرفته پرکینرا برای درمان روماتیسم بچه ها به عنوان دومین فراوریکننده این دارو در دنیا اشاره نمود.

یکی از اقلام راهبردی و حیاتی در کشور، دارو و تجهیزات درمانی است. نبود یا کمبود آن ها می تواند کشور را با بحران ها و چالش های جدی روبرو کند. تامین آن ها از بازار دنیای نیز با، اما و اگر های زیادی همراه است و می تواند رد مواقع احتیاج و بحران دست مدیران کشور را خالی بگذارد. به همین علت برترین و مطمئن ترین راه برای پاسخ دادن به این احتیاجها، اتکا به دارایی های فکری و انسانی کشور است.

کاری که اکوسیستم فناوری و نوآوری در پی تحقق و اجرایی شدن آن است. بر همین اساس، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دیگر بازیگران دولتی و تخصصی، در تکاپو است تا در این راه، یاریگر نظام بهداشت و درمان کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1970

به "تعریف بسته حمایتی در حوزه دارویی و پزشکی صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف بسته حمایتی در حوزه دارویی و پزشکی صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید