تلگراف: تحریم ها علیه روسیه به ضرر بازارهای داخلی اروپا خواهد بود

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: یک روزنامه مشهور انگلیسی نوشت تحریم های مالی و تجاری علیه روسیه تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، فرانسه و هلند خواهد داشت و آلمان در این بین بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

تلگراف: تحریم ها علیه روسیه به ضرر بازارهای داخلی اروپا خواهد بود

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف؛ ایکهارد کوردس رئیس کمیته روابط اقتصادی اروپای شرقی آلمان تاکید نمود: آلمان بزرگترین سرمایه گذار در بین کشورهای اروپایی در روسیه به شمار می رود و شرکتهای آلمانی سال گذشته بیش از 13 میلیارد یورو در روسیه سرمایه گذاری نموده اند. کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی با روسیه بیش از 25 هزار فرصت شغلی در آلمان را در معرض خطر قرار داده است.

بر اساس این گزارش گرچه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس یکی از حامیان اصلی اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه است ولی اقتصاد انگلیس نیز از این مساله به شدت آسیب خواهد دید.

بخش اقتصادی انگلیس از تحریمهای روسیه بیشترین آسیب و زیان را متحمل خواهد شد. شرکتهای روسی صندلی خوبی در بازار بورس لندن دارند. این مساله به مسکو یاری زیادی نموده است تا به مرکز اقتصادی بین المللی مهمی تبدیل گردد. لندن یکی از مقصدهای نخست تجار و بازرگانان روسی به شمار می رود و سرمایه گذاران و تجار بزرگ روسی املاک و مستغلات بزرگ و زیادی در انگلیس دارند. بخش انرژی انگلیس نیز از این تحریمها آسیب خواهد دید.

علی رغم فشارهای شدید باراک اوباما برای اعمال تحریم های گسترده تر علیه روسیه رهبران فرانسه تصمیم گرفته اند تا قراردادهای نظامی با روسیه را لغو ننموده و به همکاری های دفاعی خود با مسکو ادامه دهند. فرانسوا اولاند رسما اعلام نموده است که فرانسه نخستین فروند از ناوهای جنگی میسترال را در اختیار روسیه قرار خواهد داد ولی تحویل دومین فروند از این ناوها بستگی به رویکرد و رفتار روسیه دارد.

ایتالیا دیگر کشور اروپایی است که بازار داخلی این کشور از تحریمهای روسیه به شدت آسیب خواهد دید. ایتالیا هم اکنون کوشش زیادی را برای دستیابی به رشد و رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری های خارجی به خصوص از روسیه شروع نموده است. کالاهای ایتالیایی به خوبی در بازار روسیه به فروش می رسد. بسیاری از گردشگران روسی برای تعطیلات به ایتالیا می روند. بنا بر این دولت ایتالیا تمایل چندانی برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه ندارد.

هلند نیز دیگر کشور اروپایی است که از تحریمهای بیشر علیه روسیه متضرر خواهد شد. خارج از اتحادیه اروپا روسیه بزرگترین بازار گل هلند به شمار می رود. در سال 2011 میلادی صادرات روسیه به هلند به بیش از 13، 2 میلیارد یورو رسیده و واردات روسیه از این کشور نیز به بیش از 5 میلیارد یورو بالغ شده است.

پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین فشارهای آمریکا بر اروپا برای اعمال تحریمهای اقتصادی و تجاری علیه روسیه بیشتر شده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 433

به "تلگراف: تحریم ها علیه روسیه به ضرر بازارهای داخلی اروپا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلگراف: تحریم ها علیه روسیه به ضرر بازارهای داخلی اروپا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید