تولیدات باغی متعادل شد

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو تا سه برابر احتیاج کشور فراوری محصولات باغی داشتیم و برای آن هیچ برنامه ریزی نشده بود، گفت: خوشبختانه فراوریات محصولات باغی سال جاری به تعادل رسیده و در حد احتیاج کشور است.

تولیدات باغی متعادل شد

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش ایسنا، مجتبی شادلو با بیان اینکه سال جاری نسبت به سال های قبل فراوری مرکبات و به طور کل محصولات باغی به تعادل رسیده و مازاد فراوری نداریم، گفت: سال های گذشته همواره با مازاد مرکبات به خصوص پرتقال روبرو می شدیم و چون صنایع تبدیلی هم ظرفیت جذب بالایی نداشتند میزان ضایعات این محصول بسیار بالا می رفت. ولی سال جاری فراوری تنها به حد احتیاج کشور و صادرات است.

وی در ادامه گفت: سال گذشته بیش از 2 تا 3 برابر احتیاج کشور فراوری محصولات باغی داشتیم و برای آن هیچ برنامه ریزی نشده بود. از ابتدای 1398 تا دی ماه نیز شرایط صادرات خوب نبود و تقریبا صادرات محصولات باغی به صفر رسید. به عبارت دیگر فراوری و در کنار آن عدم صادرات به اندازه مصرف داخل، مازاد این محصولات را رقم زد.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور توضیح داد: از دی تا اسفند 98 صادرات شرایط بهتری پیدا کرد و توانست ماه های قبل را جبران کند ولی با شیوع کرونا توقفی یکماهه برای صادرات پیش آمد و از فروردین و اردیبهشت سال جاری توانستیم صادرت خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه محصولات باغی دچار سرمازدگی و آفات نشده اند به شرایط برداشت آنها اشاره نمود و گفت: برداشت نارنگی، سیب، کیوی و انار از باغات کشور آغاز شده است و برداشت پرتقال نیز از آبان ماه آغاز می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1188

به "تولیدات باغی متعادل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات باغی متعادل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید