فراوری نظریه در حوزه علوم انسانی ضعیف است

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فراوری نظریه در حوزه علوم انسانی ضعیف است.

فراوری نظریه در حوزه علوم انسانی ضعیف است

به گزارش خبرنگاران، اکبر مسگر در آیین شروع فعالیت شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه بجنورد، با ارائه پیشینه ای از طرح کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و با اهمیت دانستن موضوع نظریه پردازی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توضیح داد: هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و نظریه مورد اشراف شورای انقلاب فرهنگی با همکاری وزارت علوم است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از ایده ها، نظریه ها، نو آوری ها و بهترین نقدها در حوزه علوم انسانی از اهداف اصلی این حوزه است.

مسگر اضافه کرد: در حوزه های علوم پایه، علوم فنی و علوم پزشکی مراکزی همچون پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از آن ها حمایت می گردد و این احساس وجود داشت که در حوزه علوم انسانی فقر حمایتی وجود دارد.

وی در ارتباط با شورای تخصصی هیات اضافه کرد: این هیات پنج شورای تخصصی ذیل عنوان علوم عقلی، علوم نقلی، علوم اجتماعی، شورای تخصصی هنر و معماری و شهرسازی و علوم رفتاری دارد.

مسگر با مهم دانستن دانشگاه در اجرای این برنامه گفت: بدنه اصلی هیات حمایت با یک واسطه به دانشگاه استان مرتبط می گردد که دانشگاه استان به عنوان کمیته دستگاهی که با ریاست رئیس دانشگاه رسمیت پیدا می نماید و به عنوان بازرسی اجرایی دبیرخانه برای اخذ طرح نامه های نظریه پردازی موجودیت پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 482

به "فراوری نظریه در حوزه علوم انسانی ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نظریه در حوزه علوم انسانی ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید