جزئیات افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد ، تصمیم نهایی با هیات امنای استانی است

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: تصمیم گیری در مورد افزایش شهریه به هیات های امنای استانی واگذار شده است.

جزئیات افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد ، تصمیم نهایی با هیات امنای استانی است

حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد میزان افزایش شهریه دانشجویان در سال جدید تحصیلی گفت: در سال 99 تورم در کشور حدود 100 درصد افزایش یافته و اداره دانشگاه نیز در همین کشور و با تورم بسیار زیاد باید انجام گردد و باید ساختار دانشگاه از خرید لوازم تحصیلی تا فراهم کردن زیرساخت آموزش باید انجام گردد.

وی افزود: زیر ساخت های آموزش فضای مجازی را نداشتیم و باید زیر ساختی آماده می شد که به یک میلیون دانشجو بتواند خدمات ارائه دهد که این مسئله هزینه بردار بود ، همچنین قبل از شرایط کرونایی دانشگاه آزاد از مراکز تفریحی و ورزشی گرفته تا سایر موارد درآمدهایی را داشت که این کسب و کارها تعطیل شده و بیش از هزار میلیارد تومان دانشگاه آزاد متضرر شد اما به خاطر این شرایط هیچ کدام را به دانشجو منتقل نکردیم.

حیدری افزود: سال جاری هیات رئیسه دانشگاه برعکس این موضوع تصمیم گرفتند و افزایش ، کاهش و یا ثابت ماندن شهریه ها به هیات امنای استانی واگذار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد 400 واحد در سراسر کشور دارد و هیات امنای استانی راحت تر تشخیص می دهند چه مبلغی باید به شهریه اضافه گردد و اختیار داده شد که برای دروس در شهرهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: علاوه بر این تصمیمات شهریه بسیاری از رشته ها افزایشی نداشت و حتی بعضی از رشته ها کاهش شهریه و در بعضی افزایش شهریه داشته است . به دلیل شرایط کرونایی در ترم جدید 6 واحد رایگان ترم قبل را به دانشجویان ارائه دادیم و هیچ مبلغی از دانشجویان دریافت نمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر کلاس های عملی، کارگاهها و آزمایشگاهها است که در این شرایط هر کلاس 3 یا 4 گروه تقسیم شدند اما هیچ گونه هزینه اضافه تز دانشجویان دریافت نشد در صورتی که هزینه این کلاسها سه برابر شده است .

حیدری افزود: در این شرایط با بانک های عامل، صندوق رفاه ابلاغ شده که وامهای دانشجویی قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت نمایند و به تمامی واحدها ابلاغ شده که شهریه ها را به صورت اقساطی از دانشجویان دریافت نمایند و برای اولین بار سال جاری دانشجویان به دلیل شرایط کرونایی تنها با پرداخت بخشی از شهریه ثابت توانستندثبت نام نمایند و اینها شرایطی است که دانشگاه آزاد برای دانشجویان فراهم نموده است.

وی گفت: این شرایط در صورتی است که دانشگاه آزاد بودجه دولتی ندارد و با این دانشگاه مانند یک بنگاه مالی برخورد می نمایند.

سخنگوی دانشگاه آزاد در مورد شهریه دانشجویان رشته روانشناسی یادآور شد: این رشته به گروه پزشکی منتقل شده اما تمامی واحدهای دانشگاه آزاد مجوز جذب دانشجو در این رشته را دارند و ساختار دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا نیست.

حیدری گفت: چه رشته های پزشکی و چه غیر پزشکی شهریه آنها توسط هیات امنای استانی معین می گردد و غیر از آنها کسی تصمیم گیرنده در این خصوص نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1325

به "جزئیات افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد ، تصمیم نهایی با هیات امنای استانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد ، تصمیم نهایی با هیات امنای استانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید