جزئیات جدید آتش سوزی در چاپخانه دالاهو، خسارت دو میلیارد و 500 میلیونی

به گزارش مجله بیزبینگ، عبدالله براتی، مدیر چاپخانه دالاهو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به چگونگی رخداد حادثه آتش سوزی عصر سه شنبه 16 دی، شرح داد: در چاپخانه معمولا با الکل، نفت و بنزین کار می کنیم و همواره بعد از چاپ، چند فرم کتاب باید لاستیک دستگاه را بشوریم تا تمیز گردد و برای چاپ های بعدی مسئله ای ایجاد نگردد.

جزئیات جدید آتش سوزی در چاپخانه دالاهو، خسارت دو میلیارد و 500 میلیونی

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: کارگر چاپخانه مشغول تمیز کردن لاستیک ماشین بود که به ناگاه دستگاه آتش می گیرد و کل فضا به دلیل وجود الکل مشتعل می گردد و آتش به دستگاه برش هم سرایت می نماید و به علت گسترش آتش سوزی تا زمانی که آتش نشان ها برسند فقط اسکلت ماشین ها باقی ماند.

براتی با اشاره به ماشین های موجود در چاپخانه گفت: یک دستگاه افست دو ورقی هایدلبرگ سال 1996 به همراه یک دستگاه برش هایدلبرگ داشتیم که خوشبختانه هر دو دستگاه بیمه بودند.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به چاپخانه مطرح نمود: دستگاه افست اکنون در بازار حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد که بیمه فقط خسارت 500 میلیون تومان آن را تقبل نموده است و دستگاه برش نیز مجددا باید خریداری گردد که قیمت آن را نمی دانم.

براتی با بیان اینکه چاپخانه دالاهو از سال 1380 فعالیت خود را شروع نموده است، ادامه داد: خوشبختانه قرار است بیمه خسارت دستگاه ها را پرداخت کند اما خسارت کاغذها و زینک های مشتریانی که برای چاپ کتاب پیش ما امانت بود باقی مانده و ارزیابی اولیه مبلغی حدود یک میلیارد تومان است.

به گفته وی، چهار کارگر در این چاپخانه فعالیت می نمایند و علاوه بر خسارت دستگاه ها، با توجه به استیجاری بودن ملک باید هزینه بازسازی ملک نیز به مالک پرداخت گردد.

براتی در انتها با اشاره به شرایط مبهم آینده کاری خود گفت: از ابتدای سال به دلیل بیماری کرونا شرایط کسب و کار دچار رکود شده است و به دنبال وقوع آتش سوزی، شرایط روشنی پیش روی خود نمی بینیم و نمی دانم باید دوباره از کجا فعالیتم را شروع کنم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1398

به "جزئیات جدید آتش سوزی در چاپخانه دالاهو، خسارت دو میلیارد و 500 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید آتش سوزی در چاپخانه دالاهو، خسارت دو میلیارد و 500 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید